AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Han har alltid vært mammadalt, men nå holder det på å rable aldeles for meg. Kun jeg får gi mat, kun jeg får legge, kun jeg får bytte bleie. Han står på gulvet og tramper og hyyyyyler hvis far prøver. Han skal sove OPPÅ meg, skal leke OPPÅ meg, alt skal skje PÅ meg. Og nei, jeg mener ikke. Ved siden av, jeg mener PÅ. Han sitter på hodet mitt om han kan. Jeg eksploderer snart, han er så knekete på meg at jeg i dag klikket og ropte bare «GÅ VEKK!!!!». Fikk selvsagt dårlig samvittighet, men han henger i beina mine HELE tiden! Jeg får ikke et minutt i fred, jeg får ikke gå på do en gang uten at han står utenfor døra og banker og hyyler. Uansett hva far gjør hjelper det ikke. Det er kun meg. Jeg er desperat! Hjelp…. Dette har pågått snart en mnd.. Anonymkode: 4df0c...99e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Jada vi er fler.. mi er 2,5 år nå, og det er litt bedre men forsatt mamma mamma og grining etter meg... Jeg jobber kvelder noen ganger i uken og noen helger så er litt borte , men mamma mamma så lenge jeg er hjemme. Anonymkode: bca81...d5f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 Her må dere sette ned foten. Far må mer på banen, om din sønn vil det eller ei. Ja, det blir et sant helvette og han bryter ut i brøl og what not. Men vil du ha en forandring må du sette ned foten, veilede han og oppdra han. Noe vil han på sikt vokse av seg, så du kan seff ikke gjøre noe og bare vente det ut. Men er du på randen, så må du og far ta et kjipt tak nå og gjøre noe med det. Gå ut en tur 1 time og la far «stå i det». Forklar at mamma skal ut og lufte seg litt, the end. Han vil etterhvert forstå at å skape et helvette kommer han ingen vei med ☺️ Men, misforstå meg rett. Det er blytøft. Ikke se på meldingen min som provoserende! Du har min dypeste medfølelse! Anonymkode: 72b72...842 10
Gjest WhisperingWind Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 Av prinsipp overtok pappa. Gikk over.
Kenelz Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Far må ta over! Fortell at du skal på badet, ut på tur eller noe sånt sånn far må ta over. La barnet skrike og hyle, dere må bare overse det og ikke gi belønning på dårlig oppførsel. Tar litt tid, men så er det plutselig over! 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 Her må far bare ta over. Vanskelig, men så enkelt. Selv om det blir hyling og gråting. Når barnet veit at mor tar over ved gråting så fortsetter barnet så klart. Jeg er bonusmor og opplevde dette selv med vesla på 1,5 år når jeg kom inn i bildet. Bare far så på henne fikk han drapsblikk tilbake. Ikke snakk om at han skulle gjøre noe 😅 For meg var dette virkelig ukjent område. Jeg søkte råd på helsestasjonen for å få hjelp. For det gjorde meg usikker og far følte seg veldig tilside satt. Vesla var sånn i 1 år. Først da måtte jeg bare la far ta den rollen han alltid har hatt. Å kan love deg at det hørtes ut som han drepte ungen under bleieskift 😅 Det var ille. Selv svigermor var sjokkert. Men nå som hun er 5 er far like populær som meg 🙂 Anonymkode: 9b9ff...25f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har alltid vært mammadalt, men nå holder det på å rable aldeles for meg. Kun jeg får gi mat, kun jeg får legge, kun jeg får bytte bleie. Han står på gulvet og tramper og hyyyyyler hvis far prøver. Han skal sove OPPÅ meg, skal leke OPPÅ meg, alt skal skje PÅ meg. Og nei, jeg mener ikke. Ved siden av, jeg mener PÅ. Han sitter på hodet mitt om han kan. Jeg eksploderer snart, han er så knekete på meg at jeg i dag klikket og ropte bare «GÅ VEKK!!!!». Fikk selvsagt dårlig samvittighet, men han henger i beina mine HELE tiden! Jeg får ikke et minutt i fred, jeg får ikke gå på do en gang uten at han står utenfor døra og banker og hyyler. Uansett hva far gjør hjelper det ikke. Det er kun meg. Jeg er desperat! Hjelp…. Dette har pågått snart en mnd.. Anonymkode: 4df0c...99e Jo mer du avviser, jo mer klemmer han. Fiks deg sjøl først. Anonymkode: afa39...5cb 2
Måneklokke Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 Hadde trent ungen til å bli mer selvstendig og mer pappadalt. Tenk babysteps her. Begynn feks med at det er en selvfølge at du går ut med søpla hver kveld. I begynnelsen kommer du inn med en gang. Så øker du tida du er «ute med søpla» til 5 min, 10 min, 15 min. Gradvis så ungen venner seg. Samme med når ungen leker på deg. Etter 5 min roper du inn pappa, som må bli med på leken. Så øker du tradvis til 10 min med pappa, 15 min osv. Legg lista lavt i begynnelsen og bygg på. Ha tålmodighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå