Gå til innhold

Svigermor fyller 60 år, og jeg aner ikke hva vi skal gi henne, sitter stor pris på tips🙏🥳

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker kanskje noe smykke, eller kremer... Også stopper det opp, jeg aner virkelig ikke. Hva slags smykke og hva slags kremer? Mannen sier vi kan kjøpe en genser eller noe sånt, men det syns ikke jeg.

Jeg ønsker å kjøpe noe hun blir glad for, samtidig er hun ikke enkel der..🙈 Og prisen bør ikke være mer enn rundt 1000kr.

Anonymkode: 05c49...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en skikkelig digg matkurv, med hennes favoritt vin, ost, kjeks ol. Eller noe typ lokal mat, spekepølse, gele, flatbrød ol. Et eller annet som gir en skikkelig god kosekveld. Evnt biletter til en forestilling hvis hun liker sånt. Å legg oppi. Duftlys servietter og div dill til. 

Anonymkode: 00a81...9c7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe til veldedighet? Hvis hun er glad i katter, feks, et nytt klatrestativ til dyrebeskyttelsen i hennes område gitt i hennes navn? Kirkens bymisjon gjør også mye bra.. Vi gjorde det. Ga en gave til hennes "hjertesak" i hennes navn, med bare et bilde av gaven og et kort med hva hun hadde gitt. Hun sa det var det fineste gaven hun fikk 👍

Anonymkode: c250c...0a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Kari Traa ullundertøy! For en 1000-lapp må dere velge mellom over- og underdel, de koster vel en 7-800 kr hver. Men så kan dere kjøpe den tilhørende delen som julegave 👍🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er noen år yngre, og hadde blitt glad for vin, øredobber, armbånd, tynt ulltøy, treningstøy, bøker (gjerne biografi/faktabok), trådløst headsett, gavekort på joggesko, konsert/teater/kinobilletter, hengekøye… Og/eller at noen bakte en god kake og hadde med en blomst :) Trenger ikke være dyrt da, men nå tenkte jeg opp mot 1000. Kan godt koste det halve og likevel være en god gave!

Og så et hyggelig håndskrevet kort synes jeg er fint å få.

Anonymkode: 4b7aa...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på spa eller hudpleiesalong hvis hun liker slikt🙂 Konsert/teaterbilletter? Som 60-åring har man ofte nok av "ting", så opplevelser eller velvære kan være et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips og forslag👏😊

Spa/velvære skal jeg sjekke ut😊 Dildo blir det ikke😂 Mannen legger liksom ikke noe energi i det, jeg vil gi noe annet enn et klesplagg🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hun smykker da? Liker hun SPA? Er hun opptatt av klær? Liker hun å lese, gå på kino, konserter? Er hun er hjemmeværende som elsker bake? Hvordan er hun, sprek og elsker turer i marka eller liker hun seg best i byen på kafe? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som er noen år yngre,  hadde blitt skikkelig skuffa av kremer og smykker. Bruker bare ansiktskrem og den må jeg kjøpe selv grunnet litt allergi. Hadde håpet at nærmeste familie kjente meg såpass. 
Hva liker hun? Hobbyer/interesser? Er det noe hun trenger som hun ikke vil kjøpe selv? 
Kunne fx en Nespresso-maskin være noe? Gavekort på restaurant? Er det noe kunsthåndverk hun liker? Et godt ullteppe? 

Anonymkode: 3024d...e1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Opplevelser sammen med dere? Konsert, kino, restaurant osv.

Jeg hadde ikke akseptert at mannen - som bør kjenne sin mor best - ikke hadde lagt energi i det. Jeg hadde krevd at han kom på banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk konsertbilletter for 2 til min favorittartist.

Hadde også satt pris på opplevelser sammen. 

Anonymkode: 1ba14...ad0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva hun liker. Er dere flere som kan spleise? Hotellweekend, Spa, konsert? Spør henne 🙂

Anonymkode: 2f80f...3ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga en stripper til min svigermor i 60-års gave, det var stor suksess. Nå er hun enke da. Vi er ikke akkurat heller noen A4 familie, for å si det sånn.

Anonymkode: f3832...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 17.31):

Jeg tenker kanskje noe smykke, eller kremer... Også stopper det opp, jeg aner virkelig ikke. Hva slags smykke og hva slags kremer? Mannen sier vi kan kjøpe en genser eller noe sånt, men det syns ikke jeg.

Jeg ønsker å kjøpe noe hun blir glad for, samtidig er hun ikke enkel der..🙈 Og prisen bør ikke være mer enn rundt 1000kr.

Hva liker svigermor, da? 
Om du gir en person som ikke liker å bruke «smykke og kremer» dette så blir jo ikke vedkommende glad. Og smykker og kremer er ikke av bedre verdi enn en god genser (heller av lavere, siden genseren i alle fall kan brukes). Her tenker du nok bare å` få gjennom viljen din over mannen, ikke på hva som er en god gave. De er begge helt standard, ganske dårlige gaver som egner seg til 59 årsdagen, men ikke til en rund dag.

En god gave er en gave mottaker blir glad for. Til en helt standard 60-åring ville jeg gitt: en ferietur? En konsertopplevelse? Teaterbilletter? En tur på yndlingsrestausanten? En storbyweekend? En annen form for opplevelse - som en fjelltur, et kurs innen en hobby, utstyr til samme hobbyen eller annet. 

Om dere tenker gi 1000 hver blir jo prisen ok, tenker dere gi 500 hver synes jeg dere er gniene. Altfor mange par gir gave «på fellesen» som var de en person. Men et par skal gi gave for TO personer. I fall dere har så dårlig råd at 500 hver er maks bør dere alliere dere med hennes andre barn og svigerbarn og søsken sånn at dere får en ordentlig gave. 

Anonymkode: 1d91a...37b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 9.30):

Tusen takk for tips og forslag👏😊

Spa/velvære skal jeg sjekke ut😊 Dildo blir det ikke😂 Mannen legger liksom ikke noe energi i det, jeg vil gi noe annet enn et klesplagg🙊

Det er bare svigermor. Er det så viktig? Genser er vel mer enn godt nok. 

Anonymkode: 47c03...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...