Gå til innhold

Arbeidsrettet aktivitet gjennom NAV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått på aap i 2 år og har veldig dårlig helse. Skal nå i samtale med nav anngående dette. 

Noen som kan fortelle litt om hvordan det foregår?

Kjenner jeg gruer meg. Har ikke mulighet til å prøve meg i samme jobb jeg hadde før jeg ble syk da dette var en aktiv jobb.

Og har heller ingen utdannelse. 

Er 59 år. 

Anonymkode: 41e5f...f49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan stiller legen din seg til grad av arbeidsuførhet? 

Skrevet

Jeg hadde arbeidsutprøving hos arbeidsgiver men annen avdeling. Er det en mulighet for deg? Da har du flere rettigheter, dersom du fremdeles har ansettelsesforholdet. 

Anonymkode: d00b3...c97

Skrevet

Det er ikke noe å grue seg til. Dere skal snakke om hva som skal til for at du skal komme tilbake i jobb. Ofte søker veileder deg inn til et arbeidsrettet tiltak hvor man gjennomfører en kartlegging av dine muligheter og behov. Så har man en arbeidsutprøving hvor du selv ønsker å være. Rapporten her vil spille en stor rolle for hva som skjer videre.

Anonymkode: 1b226...eae

Skrevet

Jeg hadde arbeidsutprøving i ett tidligere yrke.

Jeg var ikke helsemessig klar for å prøve meg i jobben jeg var sykemeldt fra, så da fikk jeg prøve meg i en annen bedrift, i ett yrke jeg hadde jobbet litt i rundt 10 år tidligere. I starten skulle jeg jobbe 6 timer pr uke, og så øke etter hvert som jeg var klar for det. Er veldig glad for at jeg fikk den arbeidsutprøvingen, og opplevde det som noe veldig positivt! Det å få føle seg litt nyttig igjen, og komme seg ut å møte mennesker økte livskvaliteten min veldig, men det var også fordi arbeidsplassen var veldig tilrettelagt for meg og min helse, en form for tilrettelegging jeg ikke ville fått via ordinær arbeidsgiver eller ved å søke ordinært arbeid.på det tidspunktet.

Anonymkode: 0c369...cb0

Skrevet

Det er alltid lurt å komme litt forberedt - hva kunne DU tenke deg å prøve å jobbe med? Hvis du ikke har egne ønsker, kan du bli sendt på steder du ikke ønsker å jobbe. Jeg har gjort det mange ganger, og det er fryktelig umotiverende, for ikke å snakke om de stedene jeg har vært bare "for å slå ihjel tid".

Anonymkode: d21d9...997

Skrevet

Jeg tviler på at du får utdannelse som arbeidsrettet aktivitet. Men du må muligens prøve deg innenfor enkelte jobber som NAV finner fram til deg. Men jeg tviler på det. Og du må ikke gjøre noe som du ikke kan eller vil. Det er viktig at du engasjerer legen i dette, altså at dere prater om hva du kan eller ikke, slik at du vet at du har ryggdekning fra legen hvis det NAV foreslår til deg er helt bak mål. Ofte prøver NAV seg underveis. 

Anonymkode: a3218...798

Skrevet

Takk for svar.

Har nå fått satt opp en legetime, så det blir litt utsatt i påvente av den.

Mente ikke at jeg skulle få en utdannelse. Tenker bare at det kanskje ikke er så lett å finne noe å jobbe med siden jeg har vært i en veldig aktiv jobb og nå sliter veldig + at jeg er uten noen form for utdanning.

Men skal ta en prat med legen og høre hva han tenker. 

Savner jo det å ha kollegaer og ha noe å gå til.

Men blir nok ikke lett når kroppen ikke vil mer. 

Anonymkode: 41e5f...f49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...