Gå til innhold

Hvis du var meg ville du blitt gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt lenge på det og tenker ennå.

jeg vil bli gravid og få barn da jeg. Jeg har mye tid jeg ikke har noe å bruke på i fritiden min. Kunne likt å være hjemme med en baby. Oppdra et unge. Og bygge en familie! 

Kunne vært så søtt med en baby. Meg mannen min og en barn! En liten søt familie🤩

Men her er det mange ting som stopper meg. Det dårlige veier opp mer enn det gode..

En av mine største frykt! jeg er super redd for at mannen blir utro eller at kjærligheten svekkes! Jeg er super redd kjærligheten blir ødelagt av at vi får barn! Har lest utrolig mye innlegg om menn som blir utro når kona er gravid. 

jeg er redd for å ødelegge underlivet mitt slik at jeg må bruke bleie hele tiden. 

jeg er redd for å dø under fødselen. Har allerede jernmangelanemi. Altså kroppen min lagrer ikke jern på samme måte. Er redd for å miste så mye blod at jeg dør under fødselen 

er redd barnet ødelegger privatlivet til mannen min og meg! At jeg ikke får gå rundt i huset med mine pene antrekk, sette meg på fanget hans i stuen og alt det.

jeg er i 20 årene og føler eneste gangen jeg kunne akseptert barn er nærme 40 alderen. Grunnet da er jeg nærme døden uansett og hvis jeg angrer er det ikke krise. Får jeg barn nå må jeg leve med det 40-60 år til. Rett og slett til jeg dør. 
når du en gang har fårt barn har du det hele livet så tenker jeg like gjerne kan vente

jeg er livredd for å få tvillinger eller trillinger! Min mor har tvillinger, min far sin bror har trillinger og mannen min sin mor har brødre som er tvillinger. Tenker sjansen for det er stor!  Og jeg ønsker KUN ET BARN! 

Jeg er lat som person og orker av og til ikke å lage ordnetlig mat, dermed bare lager nudler. Roter rundt. Lever i friheten. Men barn krever ansvar og jeg liker ikke ansvar! 

Anonymkode: 3c2cc...49a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres kanskje litt umoden og at forholdet ikke er helt trygt? Hva med å vente noen år? 

Anonymkode: 8a3c3...4f1

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du høres kanskje litt umoden og at forholdet ikke er helt trygt? Hva med å vente noen år? 

Anonymkode: 8a3c3...4f1

Det var min tanke også. Umoden og ikke trygg på forholdet. Definitivt ikke en situasjon jeg ville bragt et barn inn i. 

Anonymkode: 8c521...a74

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ikke liker ansvar så er det iallfall ikke vits i å få barn for et større ansvar enn å være forelder finnes det ikke. 

Og med tanke på alt det andre du ramser opp så synes jeg ikke du høres klar ut, overhodet ikke klar.

• Liker 7
Skrevet

Om du vil ha et barn for å fylle fritiden med og fordi det er «søtt med en unge» så er det en utrolig dårlig idé. Det høres også ut som om det er en 10-åring som skriver. 

Anonymkode: 8b594...ed4

• Liker 15
Skrevet

Nei, du høres utrolig umoden ut. Du er lat, tar ikke ansvar, mistenksom og mest opptatt av deg selv. 

Anonymkode: 03a95...154

• Liker 7
Skrevet

Du er definitivt ikke voksen nok til å få barn...

Anonymkode: 9a022...e7f

• Liker 8
Skrevet

Du høres ikke moden og klar nok for å få barn. Så om jeg var deg, nei jeg ville ikke fått barn.

Anonymkode: 219fe...ac4

• Liker 5
Skrevet

Tror du skal vente. Du har helt tydelig ikke skjønt hva dette handler om , merker en veldig romantisert tanke om barn som har lite med virkeligheten å gjøre. Vent!

Anonymkode: 527cc...e15

• Liker 6
Skrevet

Du har mye fritid?

Hva betyr det ? 

Skal du jobbe, er du ufør, er du på AAP, hvordan ser fremtidsutsiktene ut for deg hva angår arbeid og forpliktelser?

Anonymkode: 39ab3...bf3

• Liker 1
Skrevet

Det høres ikke ut som du er klar for barn i det hele tatt. Man bør først ha orden på seg selv. 

Skrevet

Vent noen år :) 

Anonymkode: 55c8b...684

Skrevet

Det høres ut for at du bør bruke noen flere år på å gå rundt i huset med dine pene antrekk, sette deg på fanget hans i stuen og alt det.

• Liker 6
Skrevet

Hvis du kun vil ha barn fordi du har mye fritid, er det helt klart en dårlig ide og få barn. Utifra hva du skriver høres du litt vel umoden ut for å få barn.

Anonymkode: 7d92a...3a4

• Liker 3
Skrevet

Blir ungen en trollunge da?

Anonymkode: 0392a...ebe

• Liker 1
Skrevet

En "søt familie" kommer med mye annet..

Det er for det første en sjanse for at ungen er limt til deg første 9 mnd. Amming, omganssjuke, ørebetennelse, er du syk selv må du fremdeles ta deg av barnet osv. Huset kan stå helt på hodet i perioder.

Hylende sulten unge hjem fra barnehagen og du er allerede sliten etter jobb. Får ikke alenetid før barnet er i seng (det og kan barnet selvsagt kverulere på, så det kan ta sin tid). 

Mye kjekt med barn altså, var ikke meningen å ramse opp bare negative ting, men det er en realitet.

Du må ikke bare se for deg en søt familie på Instagram og sette deg på fanget til mannen og det liksom.

Det høres ut som det hadde vært lurere å få deg en katt eller noe.

Siden du ikke liker ansvar så høres det faktisk ikke ut som din livsstil det å ha barn. 

Anonymkode: b3400...566

• Liker 6
Skrevet

Nei, du skal overhodet ikke få noe barn!

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt.. de fleste 20 åringer tenker slik.. du har ikke noe annet å fylle tiden din med. 
du dør ikke under fødsel, underlivet blir ikke ødelagt, du trenger ikke gå med bleier. Forholdet kan bli satt på prøve da det meste handler om babyen, men babyen kan knytte dere tett sammen også. Opp til dere. Hvor lenge har dere vært sammen? 
du har god tid. 
Den kjærligheten du får til en baby vet du ikke finnes før du er der. 
veldig få får tvillinger, men det kan skje. Hva tenker mannen din om å bli en familie? Har dere jobb? Bor dere sammen ? 

Anonymkode: 9df1b...4c9

Skrevet
Chroma skrev (10 timer siden):

Det høres ikke ut som du er klar for barn i det hele tatt. Man bør først ha orden på seg selv. 

Jeg fikk mitt første barn mens jeg gikk i 10 klasse og var 16 år. Jeg var hjemme ett år før jeg startet på videregående. Flyttet inn i sokkelen til foreldrene mine sammen med kjæresten. Var umoden og ung, allikevel er det det beste som har skjedd oss. 
Er nå 34 år og vår eldste er 18 år. 
Er utdannet sykepleier med videreutdanning. Har også et barn til på 15 år med samme barnefar. Vi har holdt sammen siden jeg var 15 år. 
Når jeg er 40 år har jeg voksne barn og er fortsatt ung. 

Anonymkode: 9df1b...4c9

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Har tenkt lenge på det og tenker ennå.

jeg vil bli gravid og få barn da jeg. Jeg har mye tid jeg ikke har noe å bruke på i fritiden min. Kunne likt å være hjemme med en baby. Oppdra et unge. Og bygge en familie! 

Kunne vært så søtt med en baby. Meg mannen min og en barn! En liten søt familie🤩
Feil grunnlag til å få barn.

Men her er det mange ting som stopper meg. Det dårlige veier opp mer enn det gode..

En av mine største frykt! jeg er super redd for at mannen blir utro eller at kjærligheten svekkes! Jeg er super redd kjærligheten blir ødelagt av at vi får barn! Har lest utrolig mye innlegg om menn som blir utro når kona er gravid. 
Om du er redd han er utro, så er han ikke rette mannen å få barn med.

jeg er redd for å ødelegge underlivet mitt slik at jeg må bruke bleie hele tiden. 
Så galt går det sjeldent, MEN ta vare på deg selv etter fødsel. Hør på legene, la det gå 6 uker før du gjør noe som kan skade deg der.

jeg er redd for å dø under fødselen. Har allerede jernmangelanemi. Altså kroppen min lagrer ikke jern på samme måte. Er redd for å miste så mye blod at jeg dør under fødselen 
Sjeldent i Norge. Jeg døde nesten selv, men det gikk bra. Legene passer nok ekstra på deg om dette er en legitim risiko.

er redd barnet ødelegger privatlivet til mannen min og meg! At jeg ikke får gå rundt i huset med mine pene antrekk, sette meg på fanget hans i stuen og alt det.
I alle dager, nei du er ikke klar for barn.

jeg er i 20 årene og føler eneste gangen jeg kunne akseptert barn er nærme 40 alderen. Grunnet da er jeg nærme døden uansett og hvis jeg angrer er det ikke krise. Får jeg barn nå må jeg leve med det 40-60 år til. Rett og slett til jeg dør. 
når du en gang har fårt barn har du det hele livet så tenker jeg like gjerne kan vente

jeg er livredd for å få tvillinger eller trillinger! Min mor har tvillinger, min far sin bror har trillinger og mannen min sin mor har brødre som er tvillinger. Tenker sjansen for det er stor!  Og jeg ønsker KUN ET BARN! 

Jeg er lat som person og orker av og til ikke å lage ordnetlig mat, dermed bare lager nudler. Roter rundt. Lever i friheten. Men barn krever ansvar og jeg liker ikke ansvar!  

Resten du skriver .... Vent til du er nærmere 30 du

Anonymkode: 3c2cc...49a

Svarte på alt i ditt innlegg, svar uthevet.

Anonymkode: 6dcf7...4d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...