Gå til innhold

Barnet ville bare bli hentet av pappa - er det noe galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved henting av eget barn i barnehagen kom en mamma inn for å hente sitt barn. Barnet ble tydelig skuffet og ville bare bli hentet av pappaen. Har aldri sett dette før. Hvorfor er ikke barnet bare glad for å bli hentet? Har ikke barnet det bra med mamma?

Anonymkode: 514ef...b0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan hende barnet hadde fått beskjed at pappa skulle hente, og hadde gledet seg hele dagen. Eller bare har tenkt tanken selv og blitt dedikert til den. 
Husk at noen barn kan slå seg helt vrange på noe så enkelt som at tallerkenen er blå, om den de hadde tenkt selv de ville ha den dagen er gul. 

Endret av Rosi
  • Liker 40
Skrevet

Dette opplever jeg også av og til. Barnet vil kun bli hentet av meg. Jeg har tolket vår situasjon slik at dette handler av og til om søskensjalusi, av og til om andre ting. 

Ellers harmonisk og normal familie.

Anonymkode: 206f2...1e7

• Liker 7
Skrevet

Kan være barnet hadde hørt/sett for seg at det var pappa som kom og hentet.

Her kan barnet være tydelig skuffet da jeg henter, fordi han ønsket å kjøre i pappa sin bil. Der får han sitte foran…

Ellers kan det jo være at du traff riktig dagen, noen ganger er ingenting bra nok 🤷‍♀️

Anonymkode: c3e41...71e

• Liker 8
Skrevet

Kan være barnet gledet seg til å bli hentet av far. Ikke legg for mye opp i det.

• Liker 6
Skrevet

Kanskje pappaen hadde lovet å hente akkurat den dagen? At det var det barnet forventet? 

Kanskje pappaen pleier å bestikke barnet med brus og godteri? Eller leker artige leker med barnet? 

Jeg vet ikke, men kan ihvertfall tenke meg mulige alternativer. 

• Liker 5
Skrevet

Seriøst? Eller er dette trolling?

Anonymkode: 6ee18...846

• Liker 22
Skrevet

Tror det er ganske vanlig at barn har perioder hvor de favoriserer den ene forelderen. Her i huset har det stort sett vært meg, mor, som er favoritten. MEN vi har et barn som liker å være forberedt på hva som skal skje. Så vi sier fra hvem som henter henne, og hvis det dukker opp noe så vi voksne må endre på det så kan det bli en liten krise ved henting. Men det betyr ikke at barnet ikke har det bra.

Anonymkode: 805ef...9ea

• Liker 11
Skrevet

Mitt barn ble hysterisk og sint en gang far hentet i bhg. Dette var fordi hun aldri hadde opplevd det før, alltid jeg som hentet. Men var veldig ekkelt for far.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ved henting av eget barn i barnehagen kom en mamma inn for å hente sitt barn. Barnet ble tydelig skuffet og ville bare bli hentet av pappaen. Har aldri sett dette før. Hvorfor er ikke barnet bare glad for å bli hentet? Har ikke barnet det bra med mamma?

Mitt barn vil ofte bare hentes av pappa eller mamma. :) Det er helt normalt! 

Anonymkode: 6369c...86c

• Liker 3
Skrevet

Herlighet, barn for jo mye rart for seg, min hadde aldri noe valg, det var meg liksom. 😄 Men er jo forståelig at om man har et valg så vil man velge etter hva man ønsker. Kanskje det er mer tull og tøys når far henter, kanskje barnet vil blir hentet av mamma når han føler seg trøtt og trenger mer kos... Altså, hva tenker du selv her? :rolleyes:

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det eneste som er galt her er at du i 2021 tenker i de baner. Det er en god del år siden man anså mor for å være det beste for barnet og at du i hele tatt stiller spørsmålet om barnet ikke har det bra med mamma av den grunn er $£#@ 😕 

Det handler om tilknytning og relasjon, så tidlig som mulig. I tillegg må man ha i bakhodet at et barn kan skifte på hvem som er favoritten periode for periode. Neste uke så er helt sikkert ungen sinna på pappa og vil ikke at han henter barnet på barnehagen og lager et rabalder ut av det. 

Anonymkode: 9881e...ec0

• Liker 12
Skrevet

HEEELT normalt! Noen ganger vil barn at mamma skal hente, andre ganger pappa, og noen ganger har de fått for seg at bestemor skal hente og får et sammenbrudd når det ikke var avtalt den dagen 

Sånn er barn. Ingenting som tyder på at noe er galt

• Liker 8
Skrevet

Av alle ting å henge seg opp i! 
Kan være at barnet ønsket at pappa kom, og så ble det ikke som barnet tenkte. Det er småbarn, det er ikke nødvendigvis noe galt selv om det ikke ble slik som barnet hadde tenkt.

Anonymkode: 971b4...778

• Liker 4
Skrevet

Pass dine egne saker og barn.

Anonymkode: 6d0d9...22a

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg opplevd mange ganger, håper ingen tror det er noe galt med meg som mor selv om ungen vår er pappadalt 🙈

Anonymkode: b2884...6a4

• Liker 5
Skrevet
Rosi skrev (28 minutter siden):

Kan hende barnet hadde fått beskjed at pappa skulle hente, og hadde gledet seg hele dagen. Eller bare har tenkt tanken selv og blitt dedikert til den. 
Husk at noen barn kan slå seg helt vrange på noe så enkelt som at tallerkenen er blå, om den de hadde tenkt selv de ville ha den dagen er gul. 

Ikke snakk om gule tallerkener 🤣🤣🤣🤣 ene lillebroren min elsket gult som liten. Og vi hadde 2 gule middagstallerkener. Resten var blått og grønt. Den eldste broren min visste veldig godt at lillebror måtte ha en gul tallerken for å få til å spise, så han MÅTTE bare skynde seg og sette seg der det var gul tallerken så lillebror ble fri og hysterisk. Hver dag. Og mamma snakka til eldste bror hver dag. Og dagen etter var det på igjen. 

Helt normalt at barnet reagerer når det ikke blir som forventet. De er fortsatt i læringsprosessen med å håndtere følelsene sine- og i dette tilfellet skuffelse over at barnets plan ble endret uten at barnet ble forespurt. Forsåvidt ble planen endret uten at noen ble informert om at barnet hadde en plan. Og noen ganger er det bare en ting som er godt nok- og det er akkurat det som barnet hadde sett for seg. Barnelogikk ass... 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du lurer på om du skal sende bekymringsmelding på grunn av dette, håper jeg folk i tråden har gitt deg et nyansert syn på saken.

Anonymkode: fae71...c88

• Liker 4
Skrevet

Ungen til venninnen min vil også bare bli hentet av pappaen sin. Pappaen har nesten aldri mulighet til å hente pga jobb og dermed er dette suuuuuperstas de få gangene det skjer. Ungen er omtrent like skuffet hver dag over at det "bare" var mamma i dag også 🙈

Tror ikke du skal legge noe mer i det TS.

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Helt normalt. Like normalt som om at ungen vil at mamma skal hente 👀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...