Gjest ABM Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Mindretallsregjering av de gamle fiendene AP og SP i et uoversiktelig stortingslandskap..? Den ene parten et parti med løsninger for etterkrigstiden..og nå på god vei inn i solnedgangen...den andre parten en interresseorganisasjon for landbruket...? Dette går ræva! Jeg setter 10ern min på at denne regjeringen er borte før påske...Og det uten å ha fått utrettet noe som helst!
TLR Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Er vel enig med deg at det ikke lover bra men vi får se. 1
TLR Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 Hadde vært best hvis det var en tre parts regjering 4
Gjest ABM Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 TLR skrev (4 minutter siden): Hadde vært best hvis det var en tre parts regjering Enig...det hadde vært et lite håp om Lysbakken var med men uten er det bare en oppvisning av hvor langt enkelte er villig til å gå for makt...blir avmakt dette!!
ops2 Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Vi får se hvordan det går. Møt den nye ledelsen, samme som den gamle. Bare nye slagord og symbolsk retorikk. 90% av det som blir gjennomført er kompromisser uansett. Ingen ting av den rene partipolitikken blir gjennomført. 2
TLR Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Enig...det hadde vært et lite håp om Lysbakken var med men uten er det bare en oppvisning av hvor langt enkelte er villig til å gå for makt...blir avmakt dette!! Ja Senterpartiet er vel mye for klimaet? Tror jeg. De tenker ikke på avgiftene tror nok at mye kommer til å bli dyrere. Lysbakken har mer forståelse for vanlige folk. Vi hadde jo en god del støtte under høyre som jeg tror forsvinner nå. Det blir dyrere bensin.strøm etc
newman01 Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 12 minutter siden, TLR said: Hadde vært best hvis det var en tre parts regjering Hvorfor det? Med en toparti mindretallsregjering kan de hente støtte fra alle de andre partiene på stortinget, fremfor å ALLTID bli enig med sutre-Lysbakken. I mange av sakene til SP og AP vil nok FRP og Høyre ligge nærmere politisk sett enn SV. De kan også hente støtte fra Venstre og frie kandidater hos de andre partiene. Hender titt og ofte at det stemmes feil i den salen 3
Gjest ABM Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 newman01 skrev (7 minutter siden): Hvorfor det? Med en toparti mindretallsregjering kan de hente støtte fra alle de andre partiene på stortinget, fremfor å ALLTID bli enig med sutre-Lysbakken. I mange av sakene til SP og AP vil nok FRP og Høyre ligge nærmere politisk sett enn SV. De kan også hente støtte fra Venstre og frie kandidater hos de andre partiene. Hender titt og ofte at det stemmes feil i den salen Ja skal denne regjeringen overleve til påske bør de trolig basere seg på feilstemming i stortingssalen...🙈...Trodde aldri jeg skulle si dette men den som brukte hodet...og som kommer best utav dette er Lysbakken...De andre to kan gjøre klart for NM i kamelsvelging
newman01 Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 3 minutter siden, ABM said: Ja skal denne regjeringen overleve til påske bør de trolig basere seg på feilstemming i stortingssalen...🙈...Trodde aldri jeg skulle si dette men den som brukte hodet...og som kommer best utav dette er Lysbakken...De andre to kan gjøre klart for NM i kamelsvelging Hva godt kunne Lysbakken bragt til bordet? 4
Gjest ABM Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 newman01 skrev (Akkurat nå): Hva godt kunne Lysbakken bragt til bordet? En flertallsregjering som tar kampene bak lukkede dører
PetterKanin Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 (endret) Bra at SP er med så der forekommer et snev av fornuft, selv om de også har sin andel tåpelige politikk. Endret 14. oktober 2021 av PetterKanin 2
newman01 Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 Just now, ABM said: En flertallsregjering som tar kampene bak lukkede dører Igjen, hvilke fordeler har egentlig en flertallsregjering? Det blir jo enda mer kamelspising. Nå kan AP og SP hente støtte til veiprosjekter hos Høyre og FRP, de kan hente miljøstøtte hos MDG og Venstre, de kan egentlig hoppe litt rundt. Med en flertallsregjering der SV og SP er LANGt fra hverandre på enkelte politiske punkter vil det være grå kamelspising i stooor grad. Nå kan de løpe rundt på Stortinget som tidenes swingers-parti og hente støtte hos alt som rører seg og har puls. 2
Jdz Skrevet 14. oktober 2021 #13 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg er bare så glad for at jeg flyttet fra Norge... 1
Gjest ABM Skrevet 14. oktober 2021 #14 Skrevet 14. oktober 2021 newman01 skrev (3 minutter siden): Igjen, hvilke fordeler har egentlig en flertallsregjering? Det blir jo enda mer kamelspising. Nå kan AP og SP hente støtte til veiprosjekter hos Høyre og FRP, de kan hente miljøstøtte hos MDG og Venstre, de kan egentlig hoppe litt rundt. Med en flertallsregjering der SV og SP er LANGt fra hverandre på enkelte politiske punkter vil det være grå kamelspising i stooor grad. Nå kan de løpe rundt på Stortinget som tidenes swingers-parti og hente støtte hos alt som rører seg og har puls. De er jo ikke enig i en eneste sak seg imellom...! Dette er dødfødt..så enkelt er det faktisk.. Og den adsurde sannheten er at begge disse ville gått i regjering med djevelen hvis det var alternativet..
newman01 Skrevet 14. oktober 2021 #15 Skrevet 14. oktober 2021 Just now, ABM said: De er jo ikke enig i en eneste sak seg imellom...! Dette er dødfødt..så enkelt er det faktisk.. Og den adsurde sannheten er at begge disse ville gått i regjering med djevelen hvis det var alternativet.. Ser ikke helt den store utfordringen sånn egentlig. De to partiene klarer nok å samarbeide ganske bra. Ja, de har noen ulike synspunkter på EU, EØS, noe distriktspolitikk og hva som skal gjøres med Ullevål Sykehus. Men de er også enige om en god del ting. Virker som Støre og Vedum er inneforstått med at de ikke er som to dråper vann, men med samarbeid og noe kompromisser kommer man langt. Erna klarte å styre skuta relativt brukbart, selv med FRP, KRF og Venstre ombord. Og jeg ser fortsatt ikke noen grunn til at det vil gå bedre med SV ombord. Nå som valgresultatet endte som det gjorde er jeg ganske fornøyd med at Rødt, SV og MDG ikke sitter i maktposisjon 3
Gjest ABM Skrevet 14. oktober 2021 #16 Skrevet 14. oktober 2021 newman01 skrev (1 time siden): Ser ikke helt den store utfordringen sånn egentlig. De to partiene klarer nok å samarbeide ganske bra. Ja, de har noen ulike synspunkter på EU, EØS, noe distriktspolitikk og hva som skal gjøres med Ullevål Sykehus. Men de er også enige om en god del ting. Virker som Støre og Vedum er inneforstått med at de ikke er som to dråper vann, men med samarbeid og noe kompromisser kommer man langt. Erna klarte å styre skuta relativt brukbart, selv med FRP, KRF og Venstre ombord. Og jeg ser fortsatt ikke noen grunn til at det vil gå bedre med SV ombord. Nå som valgresultatet endte som det gjorde er jeg ganske fornøyd med at Rødt, SV og MDG ikke sitter i maktposisjon Sp og Ap kan bli enige om en sylsmal tekst ingen av de andre stortingspartiene vil støtte de i..uten å få sin egen profil på sluttresultatet...Opplagt en endring en av regjeringskameratene ikke får igjennom i egne rekker....Denne regjeringen er politisk sett den mest håpløse landet noen gang har hatt faktisk..
TLR Skrevet 14. oktober 2021 #17 Skrevet 14. oktober 2021 newman01 skrev (1 time siden): Ser ikke helt den store utfordringen sånn egentlig. De to partiene klarer nok å samarbeide ganske bra. Ja, de har noen ulike synspunkter på EU, EØS, noe distriktspolitikk og hva som skal gjøres med Ullevål Sykehus. Men de er også enige om en god del ting. Virker som Støre og Vedum er inneforstått med at de ikke er som to dråper vann, men med samarbeid og noe kompromisser kommer man langt. Erna klarte å styre skuta relativt brukbart, selv med FRP, KRF og Venstre ombord. Og jeg ser fortsatt ikke noen grunn til at det vil gå bedre med SV ombord. Nå som valgresultatet endte som det gjorde er jeg ganske fornøyd med at Rødt, SV og MDG ikke sitter i maktposisjon Uff med MDG hadde det blitt katastrofe. Rødt er et kommunist parti. De snakker pent for seg Men de er ikke for frihet og egne valg 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå