AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Av ren nysgjerrighet, hvilke av disse 2 alternativene er verst (selvom begge er like ille).. 1: at din bedre halvdel er utro med 1 person, men opptil flere ganger.. 2: at din bedre halvdel setter deg og barna i økonomisk krise, At all egenkapital og verdier blir tapt, og din bedre halvdel blir trekkt nesten hele lønnen sin i flere år fremover... Anonymkode: 6a4a7...b74
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Nr 2 KAN være uforskyldt. Var feks mange i privat næringsliv som gikk konkurs under Corona. Anonymkode: ebd34...eea 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 2 er desidert verst. Anonymkode: a7a0c...2ea
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 For meg er 1 desidert verst. Kunne tålt et økonomisk svik så lenge mannen hadde gått med på psykisk hjelp for å ordne opp i det (psykisk friske mennesker i et godt forhold setter ikke familien sin i økonomisk uføre uten å diskutere det med partneren), utroskap er for meg helt totalt utilgivelig. Anonymkode: 5a1d1...6f5 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Trives best alene, så det verste for meg hadde vært å ha en såkalt "bedre halvdel" Anonymkode: 07e09...10d 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Trives best alene, så det verste for meg hadde vært å ha en såkalt "bedre halvdel" Anonymkode: 07e09...10d 😂😂😂 Anonymkode: 3a3c6...18e 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Av ren nysgjerrighet, hvilke av disse 2 alternativene er verst (selvom begge er like ille).. 1: at din bedre halvdel er utro med 1 person, men opptil flere ganger.. 2: at din bedre halvdel setter deg og barna i økonomisk krise, At all egenkapital og verdier blir tapt, og din bedre halvdel blir trekkt nesten hele lønnen sin i flere år fremover... Anonymkode: 6a4a7...b74 Det er verre å bli ruinert. Er han utro kan man dumpe ham og gå videre. Anonymkode: 38799...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 For min del hadde det vært verst om han hadde vært utro. Det hadde jeg ikke taklet. Det hadde selvsagt vært fælt om han ødela økonomien, men det skulle jeg klart å leve med og komme gjennom. Anonymkode: 676b9...3f9 4
17.11 Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 Det økonomiske hadde hatt størst konsekvenser for min del. Utroskap har jeg kommet meg gjennom før.
youcancallmejune Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg ville taklet en utroskapshistorie helt fint, tror jeg. Såpass tåler vi hvis det er meningen at vi skal være sammen. At familieøkonomien går rett vest og verdiene man har bygget opp sammen går tapt - det er et mye større svik, og et som får store konsekvenser for det videre livet. Det ville gjort meg så skuffet, bitter og rasende at det ikke ville vært noen tillit igjen mellom oss.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 Enig med den over her. Er han utro, kan jeg kvitte meg med problemet ved å kaste ham på dør. Setter han meg i gjeld, vil problemet forfølge meg selv om jeg har kastet ham på dør. Begge deler hadde vært ekstremt "out of character" for min mann, så jeg hadde nok antatt at han hadde fått en psykisk diagnose eller hjernesvulst eller noe som gjorde at han ikke var seg selv lenger. Anonymkode: 5bda7...318 1
Trolltunge Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 Min bedre halvdel er meg selv i godt humør. Jeg forsto likevel hva du mente, og nr 2 er desidert verst. Utro mann kan man kvitte seg med fort, og kjærlighetssorg tar vanligvis ikke så lang tid at det er livsødeleggende i lang tid. Økonomisk ruin hadde det tatt betydelig lengre tid å rydde opp i, i tillegg til at det også da hadde blitt samme sjokk, brudd og sorg, bare noe mye verre i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 Hadde dumpet han uansett. Hadde han vært utro, hadde jeg ihvertfall hatt penger... Anonymkode: 13c96...85a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #14 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg tror ikke man kaller noen av disse partnerne en "bedre halvdel". Jeg hadde nok antakelig gått uansett, og da hadde nr. 2 hatt størst konsekvenser for meg. Det ville også hatt ganske store konsekvenser for barn. Anonymkode: 632f1...c95
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #15 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg har hatt begge deler i et og samme forhold. Er helt klart utroskapen som var verst og som gjorde at samboerskapet raknet. Dog var utroskapen mye mer omfattende enn det du beskriver her, med mange kvinner involvert. Anonymkode: 8f20c...d3b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #16 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Av ren nysgjerrighet, hvilke av disse 2 alternativene er verst (selvom begge er like ille).. 1: at din bedre halvdel er utro med 1 person, men opptil flere ganger.. 2: at din bedre halvdel setter deg og barna i økonomisk krise, At all egenkapital og verdier blir tapt, og din bedre halvdel blir trekkt nesten hele lønnen sin i flere år fremover... Anonymkode: 6a4a7...b74 Alternativt 3. At min bedre halvdel er utro med flere mennesker uten noen videre relasjon. 1, no go. 2, separat økonomi. Anonymkode: 3e795...3a0
Ny Bruker Skrevet 15. oktober 2021 #17 Skrevet 15. oktober 2021 Nr 1 er verst. Nr 2 kan jeg hjelpe med.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #18 Skrevet 15. oktober 2021 2. Man kan enkelt kvitte seg med mannen og gå videre, men å bygge opp egenkapital igjen, med barn og lønnstrekk, evt. alene med barn, er en mye større oppgave. Anonymkode: 5bcd7...95b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #19 Skrevet 15. oktober 2021 Umulig å sammenligne. Vil du helst bli bedratt av din aller nærmeste eller bli utsatt for en ulykke slik at du må amputere høyre hånd? Hvis meningen med problemstillingen i HI er å sammenligne det å bli bedratt økonomisk av sin partner med det å bli utsatt for utroskap, synes jeg økonomisk utroskap er verst hvis det i tillegg ødelegger min økomiske velferd i lang tid fremover. I begge situasjoner ville selvsagt partner havnet på hue og ræva ut før han hadde fått sagt kake. Anonymkode: 75462...2a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå