Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest synseren
Skrevet (endret)

Har dere et spesielt hyggelig minne fra julehøytiden som dere vil dele med oss andre som er glad i denne vakre høytiden?

Endret av synseren
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker spesielt godt en tradisjon vi hadde som små som var utrolig hyggelig og som vi holdt på med lenge etter at den ble "avslørt".

Lille julaften kveld, før vi la oss, dekket vi bord til Julenissen i spisestua. Vi satte fram tallerken og kaffekopp, kanne med kaffe, forskjellige julekaker, sjokolade, nøtter og mandariner på en skål. Og da vi stod opp neste dag var det alltid smuler på tallerkenen, en kaffeskvett i koppen og han hadde skrevet "takk" i mandarinskall. :)

Skrevet

Synes det aa komme hjem fra kirken paa julaften til hus med lykter utenfor og ribbelukt i stuen...og soelvguttene paa tv er en helt spesiell foelelse...men det blir det ikke noe av i aar, dessverre...

Gjest Hulderjenta
Skrevet
Jeg husker spesielt godt en tradisjon vi hadde som små som var utrolig hyggelig og som vi holdt på med lenge etter at den ble "avslørt".

Lille julaften kveld, før vi la oss, dekket vi bord til Julenissen i spisestua. Vi satte fram tallerken og kaffekopp, kanne med kaffe, forskjellige julekaker, sjokolade, nøtter og mandariner på en skål. Og da vi stod opp neste dag var det alltid smuler på tallerkenen, en kaffeskvett i koppen og han hadde skrevet "takk" i mandarinskall.  :)

Så koselig det hørtes ut! :nisse:

Skrevet

Vi gikk i mange år på midnattsgudstjeneste. Masse levende lys, orgelmusikk og juleevangeliet. En høytidelig og rolig avslutning på dagen.

Skrevet

Jeg er oppvokst i et stort gammelt hus.

Noe av det fineste jeg husker er at mamma og pappa pyntet juletreet når vi hadde lagt oss.

Søsteren min og jeg tasset ned i hovedstuen om morgenen...der var det mørkt men lysene på treet var tent.

Et stort tre ettersom det var 4 meter under taket.

Jeg blir helt varm inni meg når jeg tenker på det.

Treet som dukket opp helt magisk over natten.Med store fine julekuler (sånne med "vindu" i)

Jeg elsker julen.

La Guapa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...