Gjest synseren Skrevet 2. oktober 2005 #1 Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Har dere et spesielt hyggelig minne fra julehøytiden som dere vil dele med oss andre som er glad i denne vakre høytiden? Endret 2. oktober 2005 av synseren
Arkana Skrevet 2. oktober 2005 #2 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg husker spesielt godt en tradisjon vi hadde som små som var utrolig hyggelig og som vi holdt på med lenge etter at den ble "avslørt". Lille julaften kveld, før vi la oss, dekket vi bord til Julenissen i spisestua. Vi satte fram tallerken og kaffekopp, kanne med kaffe, forskjellige julekaker, sjokolade, nøtter og mandariner på en skål. Og da vi stod opp neste dag var det alltid smuler på tallerkenen, en kaffeskvett i koppen og han hadde skrevet "takk" i mandarinskall.
Holly Hobbie Skrevet 3. oktober 2005 #3 Skrevet 3. oktober 2005 Synes det aa komme hjem fra kirken paa julaften til hus med lykter utenfor og ribbelukt i stuen...og soelvguttene paa tv er en helt spesiell foelelse...men det blir det ikke noe av i aar, dessverre...
Gjest Hulderjenta Skrevet 3. oktober 2005 #4 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg husker spesielt godt en tradisjon vi hadde som små som var utrolig hyggelig og som vi holdt på med lenge etter at den ble "avslørt". Lille julaften kveld, før vi la oss, dekket vi bord til Julenissen i spisestua. Vi satte fram tallerken og kaffekopp, kanne med kaffe, forskjellige julekaker, sjokolade, nøtter og mandariner på en skål. Og da vi stod opp neste dag var det alltid smuler på tallerkenen, en kaffeskvett i koppen og han hadde skrevet "takk" i mandarinskall. ← Så koselig det hørtes ut!
tommeline Skrevet 3. oktober 2005 #5 Skrevet 3. oktober 2005 Vi gikk i mange år på midnattsgudstjeneste. Masse levende lys, orgelmusikk og juleevangeliet. En høytidelig og rolig avslutning på dagen.
La Guapa Skrevet 4. oktober 2005 #6 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg er oppvokst i et stort gammelt hus. Noe av det fineste jeg husker er at mamma og pappa pyntet juletreet når vi hadde lagt oss. Søsteren min og jeg tasset ned i hovedstuen om morgenen...der var det mørkt men lysene på treet var tent. Et stort tre ettersom det var 4 meter under taket. Jeg blir helt varm inni meg når jeg tenker på det. Treet som dukket opp helt magisk over natten.Med store fine julekuler (sånne med "vindu" i) Jeg elsker julen. La Guapa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå