Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg sliter med sosial angst og panikkangst. Er gravid i uke 5 og håper at dette går rette veien.

Har et spørsmål til dere som har angst og har fått barn. Bedret angsten seg når dere fikk baby? Følte dere at dere fikk bedre selvtillit?

Anonymkode: 3647f...9c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du i jobb? Får du behandling mot angsten? 

Anonymkode: c5ae8...555

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du i jobb? Får du behandling mot angsten? 

Ja, jeg jobber faktisk i et serviceyrke og føler det går greit, selvom noen dager er verre enn andre.

Har gått på Cipralex før, men sluttet på det når jeg ville bli gravid. Ellers ingen behandling.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg jobber faktisk i et serviceyrke og føler det går greit, selvom noen dager er verre enn andre.

Har gått på Cipralex før, men sluttet på det når jeg ville bli gravid. Ellers ingen behandling.

Da tenker jeg at dette kan gå veldig fint. Men vær åpen med lege og jordmor om angsten din. 

For min del, så har jeg blitt mye bedre etter jeg ble mor. Ting jeg før synes var vanskelig pga angst, tar jeg nå på strak arm. Håper det går slik for deg også. 

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at angsten ble bedre når jeg fikk barn. Det føles godt å kunne vri oppmerksomheten over på noe annet enn meg selv. Både i samtaler med andre og når jeg generelt er ute blant folk. Har også fått bedre relasjon til familien min.

En ting jeg syns kanskje er blitt litt vanskelig, er i forhold til å skulle hente og levere i barnehagen, foreldremøter osv. Føler det er lett å forholde meg til de ansatte, men vanskelig med de andre foreldrene. Det er en kjip følelse, men ikke overraskende, siden jeg har slitt med denne angsten hele livet. Kan nevne at jeg også har engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse.

Men ellers har jeg blitt veldig flink til å ringe i telefon. Har hatt to barn som har trengt oppfølging på sykehus, og under pandemien har jeg måttet ta noen konsultasjoner på helsestasjonen over telefon. Har derfor måttet vende meg til å ta telefonen når ukjent nummer ringer også, noe jeg ALDRI gjorde før.

Du får et nytt fokus i livet med barn. Kan jo hende du er heldig å bli kvitt angsten helt. Dette kommer nok til å gå veldig bra. Masse lykke til ♥️

• Liker 1
Gjest 96erjente
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. 

Jeg sliter med sosial angst og panikkangst. Er gravid i uke 5 og håper at dette går rette veien.

Har et spørsmål til dere som har angst og har fått barn. Bedret angsten seg når dere fikk baby? Følte dere at dere fikk bedre selvtillit?

Nei. Ble vel heller verre faktisk. Får behandling hos DPS nå for sosial angst, og etterhvert generalisert angst. Så har blitt noe bedre etter det riktignok, men gikk så langt at jeg måtte få profesjonell hjelp. Går på medisiner for det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...