Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir noen egentlig glad for disse te og kaffe posene? Jeg undrer meg når jeg får de, og går ut fra at de fleste vet hvilken kaffe eller te de liker å drikke?

Anonymkode: 494a4...dee

Jeg mener nei. De blir liggende ubrukte i skap og skuffer. 

Det er faktisk bedre å kjøpe en pakke Friele kaffe eller 2 enn gourmekaffe. 

Og gi noen pakker Friele kaffe, enten bønner, filter eller kok (alt etter hva de bruker), er alltid en suksess! 

Det samme kan sies om f.eks dyre olivenoljer, salter og eksklusive krydder. Det er faktisk mye bedre å kjøpe et brett med Pepsi Max eller Cola Zero (alt etter hva de drikker) enn dette designertullet som "ingen" uansett bruker. 

Som sagt, gjør det enkelt! Folk liker det enkelt :) 

Det eneste man kan kjøpe mer eksklusivt er konfekt. Konfekt er sjokolade, og noen andre smaker som f.eks fra Pascal eller Fruene Fra Havet er noe man vil sette mer pris på enn Kong Harald konfekt. 

Mener jeg.

Anonymkode: 2d88f...b53

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir noen egentlig glad for disse te og kaffe posene? Jeg undrer meg når jeg får de, og går ut fra at de fleste vet hvilken kaffe eller te de liker å drikke?

Jeg liker veldig godt å få det for da får jeg ofte smake ny te jeg normalt aldri ellers gidder å kjøpe selv. Har flere ganger endt opp med my favoritt te

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg blir hvertfall glad for kaffe og te, det er alltid mer glede i det når man får enn når man går og kjøper selv :)

Anonymkode: 66433...6d2

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Og gi noen pakker Friele kaffe, enten bønner, filter eller kok (alt etter hva de bruker), er alltid en suksess! 

Det samme kan sies om f.eks dyre olivenoljer, salter og eksklusive krydder. Det er faktisk mye bedre å kjøpe et brett med Pepsi Max eller Cola Zero (alt etter hva de drikker) enn dette designertullet som "ingen" uansett bruker. 

Det eneste man kan kjøpe mer eksklusivt er konfekt. Konfekt er sjokolade, og noen andre smaker som f.eks fra Pascal eller Fruene Fra Havet er noe man vil sette mer pris på enn Kong Harald konfekt. 

Mener jeg.

Helt enig. Mye heller den kaffen som jeg liker. Det er både omsorgsfullt og oppmerksomt, samtidig som man slipper svinn og gaver hvor eneste funksjon er å forsøke å skape/opprettholde bånd mellom giver og mottaker.

Ts, jeg planlegger gaver hele året og har en liste på telefonen hvor jeg skriver ned ideer basert på hva jeg indirekte eller direkte plukker opp at mottaker kan ha nytte av. Parallelt med dette evaluerer jeg reaksjonen hos mottaker for å finne en passende gaveformel. Mine favoritt gaver er gaver som kombinerer flere større og mindre gaver, hvor noe er hva mottaker nyttig, og noe ikke er det. Noe dyrere, noe billig og noe brukt (bok) i samme gave. 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, Wenda said:

Jeg liker veldig godt å få det for da får jeg ofte smake ny te jeg normalt aldri ellers gidder å kjøpe selv. Har flere ganger endt opp med my favoritt te

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir hvertfall glad for kaffe og te, det er alltid mer glede i det når man får enn når man går og kjøper selv :)

Anonymkode: 66433...6d2

Takk, det skal jeg ta med meg;) alle er jo sikkert ikke like lite utforskende som meg når det kommer til te eller kaffe?

Skrevet

Om søstre/mor har badekar: billig badebombe + ansiksmaske og en sjokolade. Kjøp på f.eks normal. 

eksperimenter til familien kan også være moro. F.eks en med 8års grense - det er gøy både for de yngre og eldre, og koster ca 200-250kr. 

De har en del gode tilbud på extra leker akkurat nå, kanskje mest fysisk i butikk. Ta en titt innom om du har en i nærheten (eller nettbutikk), da kan du få fine leker til en billig penge. 

gutter i den alderen der er generelt vanskelige å kjøpe rimelige gaver til :P og noen er jo fotballfrelst, andre data 😅. Stemmer for fellesspill eller en pakke med masse digg til hele familien.

«Digg» pakke kan bestå av favorittsjokoladene, glasscola, fine sugerør, en litt fin eplemost, popcorn, spekepølse etc. kommer jo anpå hvor mye du legger i hver gave - men det kan du fint lage sånn at det appellerer til hele familien (og kjøpt litt her og der på tilbud de neste mnd så kan du fint komme under 500 til en familie på 5 for en stor og fin pakke). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk, det skal jeg ta med meg;) alle er jo sikkert ikke like lite utforskende som meg når det kommer til te eller kaffe?

Nei jeg går for vanlig Lipton hver gang selv om jeg egentlig elsker å prøve ny te. Drikker alltid mye te de første månedene i året nettopp fordi det er så mye ny te jeg må prøve som jeg har fått i gave 😄

Skrevet
Snurrepurre skrev (12 minutter siden):

Takk! Jeg kastet meg rundt og bestilte to av de siden de var perfekte for to av jentene og jeg er redd for at det blir utsolgt om jeg venter 😀 

Anonymkode: 4308f...ae3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Mener jeg.

100% enig. Samme med ingredienser til cookiedeig eller andre ting fylt på norgesglass. Går rett i søppelet. Typisk at de som liker sånt (te, kaffe eller diverse andre hjemmelagde ting) er de som gir det bort også. Fikk f.eks en bok om yoga fra en venninne som driver med det, mens jeg selv driver med klatring og CrossFit og syns yoga er kjedelig.

Oljer etc kan være gøy for de som er interessert i det, men denne type gaver (inkl diverse fra Bülow (?)) er sånn man får 5-10 av hver eneste jul.

Vil heller ha zalo og toalettpapir 

Anonymkode: 1a07a...25c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg har vurdert å kjøpe et familiespill til den ene søsteren min som har barn i den alderen hvor man kan spille sammen som familie. De andre med barn har enten veldig små barn eller er alene med stort barn, og i sistnevnte så blir det nesten dyrere å kjøpe et spill/puslespill til to personer enn å kjøpe hver sin gave

Hjemmebakt blir vanskelig. Jeg eier ingen evner på kjøkkenet. Husker jeg prøvde et år, men måtte gi opp da jeg ikke turte å gi det bort i gave 🙈😂

Det er 40% på brettspill og puslespill på norli i butikk for tiden 😄

Anonymkode: ea30b...89e

• Liker 3
Skrevet

Hva med noen kreative leker til barna som tegneblokker ol? Litt kule farger? 😄

Eller slike «puslespill»: der det er dyr ol. de har en utstikkende knapp man tar tak i, kan løfte ut og sette på plass, lære de minste barna om «dyr» og litt om «former» 😄

Brettspill er gøy. Om du ikke har noe i mot å gi bort «brukte gaver» finnes det mange brettspill i type «Gjenbruk» butikker. Det er billig, men jeg liker også bare det at man gjenbruker noe andre ikke lengre har bruk for, og sparer litt miljøet 😄 men vær obs på å sjekke at alle brikker ol. er på plass. Ikke alle som leverer inn spill er flinke på å levere komplette spill 😅

Ellers finnes det mange morsome leker, som ikke trenger å koste flesk. Barn er generelt ikke vanskelige å handle for. De litt eldre barna/tenåringer. De er nesten lettere, for de ønsker seg penger. Et gavekort på det lokale kjøpesenteret faller alltid i smak.

For voksne: helt ærlig, det kommer ann på hvem det er snakk om. For det finnes de voksne som også ville satt pris på brettspill og tegnebok 😅😂men også dem som elsker å få nye sokker. Ny boxer til menn er kanskje en «brukt opp» ide, men de trenger ofte nye, da mange menn bruker dem til de bokstavlig talt revner i stykker 😅 Det er også mange voksne som gjerne heller vil ha spiselige gaver. De har for mye ting, dilldall som aldri blir brukt, og de trenger ingen ting. Mat er da en god ting å go. Evt. så har du ting som såper ol. Jeg vet ikke hvor dyrt er for dyrt. Men en Skumsåpe og Shampo hos Rituals ol. er noe jeg setter ekstremt stor pris på. De hadde nylig (om ikke enda) tilbud der du fikk dette for 129kr (vanlig 99kr stk). 

Anonymkode: 5ed1c...e54

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her tenker jeg at man må kjenne mottager. Jeg ønsker meg te i løsvekt i gave fra venner hvert år, de vet hva slags ulike typer jeg liker også får jeg det ofte som en ekstragave, det er helt supert. Likens gir jeg kaffe til et vennepar, da de er glad i ulike typer kaffe. Vi kjenner hverandre og vet hva hverandre liker, og da fungerer det. Jeg hadde derimot ikke gitt det til broren eller svigerrinna mi f.eks., for jeg vet at det ikke hadde truffet dem, og dermed ikke blitt brukt. 

Jeg tenker at når man får et sånt tips, så må man tenke etter om det er et brukbart tips for de man skal gi gaver til eller ei. For meg hadde det vært brukbart, for andre er det sikkert ikke det. Folk er forskjellige😊

Til TS: Felles familiespill vet jeg at ofte blir satt pris på hos oss. Dersom barna er små finnes det felles familiespill til de i den yngre alderen også, mange spill er tilpasset de yngre. Si ifra dersom du ønsker tips. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med å enes om at voksne dropper julegaver av hensyn til økonomi/miljø?

Det blir jo bare et søppelberg, eller, matavfall av alle «hjemmelagde karameller» man ikke orker spise.

Vi er 4 søsken og dropper kjøpe til hverandre - men kjøper til barn og foreldre.

Og så spleiser vi så man kan gi noe greit istedetfor masse smånips.

• Liker 4
Skrevet

Coop Obs har tilbud på nidar favoritter nå, 4 for 100.  Jeg kjøpte 8 poser. Fint å gi bort til godt voksne folk som har alt de trenger ellers. Pleier å sette sammen gaver med litt diverse sånt.

• Liker 4
Skrevet

Sjekk ut butikker som Sparkjøp, Rusta, Normal, Søstrene grene. Mye forskjellig og veldig rimelig 

Anonymkode: 0fd4b...9c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håndarbeid er jeg elendig på 🙈 

Tegnesaker kan jeg jo skrive opp. Det burde jo alltid være en hit blant de minste iallfall 😀 

Søstrene Greene tenkte jeg ikke på. Jeg elsker jo stilen de har på mye og vet at søstrene mine deler mye av samme smak som meg. Skal sjekke ut en del der og se hva jeg finner ❤️

Søstrene grene har nettbutikk nå også. Ellers synes vi at ligretto er gøy, passer best for 6-7 år mener jeg. 

17.11 skrev (6 minutter siden):

Coop Obs har tilbud på nidar favoritter nå, 4 for 100.  Jeg kjøpte 8 poser. Fint å gi bort til godt voksne folk som har alt de trenger ellers. Pleier å sette sammen gaver med litt diverse sånt.

Jeg prøvde det i fjor, men endte opp med å spise alt selv før jul😂

• Liker 2
Skrevet
Fløff skrev (7 minutter siden):

Hva med å enes om at voksne dropper julegaver av hensyn til økonomi/miljø?

Det blir jo bare et søppelberg, eller, matavfall av alle «hjemmelagde karameller» man ikke orker spise.

Vi er 4 søsken og dropper kjøpe til hverandre - men kjøper til barn og foreldre.

Og så spleiser vi så man kan gi noe greit istedetfor masse smånips.

Helt enig. Det blir for mye avfall av slikt

Skrevet
1 minutt siden, Diamant20 said:

Søstrene grene har nettbutikk nå også. Ellers synes vi at ligretto er gøy, passer best for 6-7 år mener jeg. 

Jeg prøvde det i fjor, men endte opp med å spise alt selv før jul😂

Hahah, jeg er heldig der, jeg liker ikke sjokolade spesielt godt. Men jeg har ikke nevnt posene for samboeren min, de ligger gjemt innerst i klesskapet mitt :ler:  Føler meg litt slem hver gang han spør om vi har noe snop, og jeg bare "neeei" 😇

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Håndarbeid er jeg elendig på 🙈 

Tegnesaker kan jeg jo skrive opp. Det burde jo alltid være en hit blant de minste iallfall 😀 

Søstrene Greene tenkte jeg ikke på. Jeg elsker jo stilen de har på mye og vet at søstrene mine deler mye av samme smak som meg. Skal sjekke ut en del der og se hva jeg finner ❤️

Flying Tiger og Søstrene Grene har en del billig innen f eks tegnesaker :)

Anonymkode: 860a8...94b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...