AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 I år, som alle andre år, så sliter jeg så med å finne julegaver til alle jeg kjøper til 😭 jeg er generelt utrolig dårlig på å finne gaver året rundt også 🙈 Økonomien er heller ikke så bra, og jeg står midt oppi en flytt som også gir ekstra utgifter, så da lurte jeg på om vi kunne utveksle litt ideer om gaver vi skal gi i år og som er snille mot lommeboken Selv skal jeg gi gave til jenter i alderen 2-7 år, gutter i alderen 10-13 år, foreldrene mine, søstre i alderen 30-37 år. Totalt ca 16-21 personer Anonymkode: 4308f...ae3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Brettspill i familiegave. Foreldre og søstre: noe hjemmebakt eller hjemmelaget syltetøy etc Anonymkode: 615d4...f39 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Brettspill i familiegave. Foreldre og søstre: noe hjemmebakt eller hjemmelaget syltetøy etc Anonymkode: 615d4...f39 Ja, jeg har vurdert å kjøpe et familiespill til den ene søsteren min som har barn i den alderen hvor man kan spille sammen som familie. De andre med barn har enten veldig små barn eller er alene med stort barn, og i sistnevnte så blir det nesten dyrere å kjøpe et spill/puslespill til to personer enn å kjøpe hver sin gave Hjemmebakt blir vanskelig. Jeg eier ingen evner på kjøkkenet. Husker jeg prøvde et år, men måtte gi opp da jeg ikke turte å gi det bort i gave 🙈😂 Anonymkode: 4308f...ae3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg handler tull og tøys på coolstuff til hele gjengen hvert år. Har gigantisk familie og orker ikke legge så mye tanke og penger i det. Folk syns som regel gavene er morsomme 😊 Anonymkode: 6d7d9...f3f
Helene Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg kjøper julegaver hele året. Må fordele kostnadene. Er ufør. En julegave pr mnd. 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 Helene skrev (Akkurat nå): Jeg kjøper julegaver hele året. Må fordele kostnadene. Er ufør. En julegave pr mnd. Ja, men det er litt sent å begynne med det i år 😄 så trenger egentlig tips til hva man kan kjøpe nå og fram mot jul. økonomi er viktig, men først må jeg finne ut hva man skal kjøpe også. Er helt elendig på det og aner ikke hva jeg skal begynne å se på en gang Anonymkode: 4308f...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 Trenger du å kjøpe noe til foreldrene din egentlig? Anonymkode: d1dd1...884
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 Snart er det Black Friday hvor du kan gjøre noen kupp Anonymkode: fb968...2ca 3
Caeruleus Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 Billige og fine gaver er jo for eksempel selvstrikkede små plagg, som hals, sokker, votter osv., men det tar jo en del tid om du flytter og har det travelt. Ikke sikkert du kan er glad i å strikke heller:) Men barn liker jo best dill og dall, som lekebiler eller dukker. Tusjer og tegnesaker får man jo sjelden nok av. Trenger ikke være så dyrt. Jeg har ellers funnet mye fint og billig på Søstrene Grene:) Et år meldte jeg meg inn i en bokklubb og fikk flere bøker i innmeldingsgave, som jeg ga bort til jul. Pocketbøker er jo ikke så dyre, og jeg kjøper gjerne en bok jeg vet kan passe, og så litt sjokolade som jeg legger ved. Dersom folk drikker te eller kaffe kan man kjøpe gourmetkaffe/te og noe annet godt å legge ved. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Trenger du å kjøpe noe til foreldrene din egentlig? Anonymkode: d1dd1...884 En liten ting skal de få siden de har stilt opp enormt mye for meg hele dette året mtp ny bolig, jeg har vært gjennom flere operasjoner hvor de har stilt opp døgnet rundt for meg osv. Men de er i og for seg enklest å kjøpe noe til. De elsker vin og sånt så da bare passer jeg på å kjøpe noe spesielt innenfor det området. Det er også de jeg kommer til å legge mest penger på i år som takk for all hjelp og støtte Anonymkode: 4308f...ae3 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Snart er det Black Friday hvor du kan gjøre noen kupp Anonymkode: fb968...2ca Ja, prøver å finne inspirasjon til julegaver nå og så ev spare noen av innkjøpene til Black friday i håp om at det blir billigere der Anonymkode: 4308f...ae3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 Caeruleus skrev (9 minutter siden): Billige og fine gaver er jo for eksempel selvstrikkede små plagg, som hals, sokker, votter osv., men det tar jo en del tid om du flytter og har det travelt. Ikke sikkert du kan er glad i å strikke heller:) Men barn liker jo best dill og dall, som lekebiler eller dukker. Tusjer og tegnesaker får man jo sjelden nok av. Trenger ikke være så dyrt. Jeg har ellers funnet mye fint og billig på Søstrene Grene:) Et år meldte jeg meg inn i en bokklubb og fikk flere bøker i innmeldingsgave, som jeg ga bort til jul. Pocketbøker er jo ikke så dyre, og jeg kjøper gjerne en bok jeg vet kan passe, og så litt sjokolade som jeg legger ved. Dersom folk drikker te eller kaffe kan man kjøpe gourmetkaffe/te og noe annet godt å legge ved. Håndarbeid er jeg elendig på 🙈 Tegnesaker kan jeg jo skrive opp. Det burde jo alltid være en hit blant de minste iallfall 😀 Søstrene Greene tenkte jeg ikke på. Jeg elsker jo stilen de har på mye og vet at søstrene mine deler mye av samme smak som meg. Skal sjekke ut en del der og se hva jeg finner ❤️ Anonymkode: 4308f...ae3 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #13 Skrevet 14. oktober 2021 Finn har mye billig Anonymkode: 3f208...72e 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #14 Skrevet 14. oktober 2021 Glass som du fyller med ingredienser til f.eks. varm sjokolade (sukker, kakao, sjokolade, marshmallows), gode cookies o.l. Ingrediensene fylles lagvis i glass, så pynter du med fremgangsmåte og det man evt må tilsette selv. Det finnes mange sånne gode ideer på nettet. Eller du kan lage syltet rødløk og ha på glass, syltet ingefær, eplechutney o.l. Sånne ting hadde jeg blitt glad for å få. Anonymkode: 6809a...6c0
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #15 Skrevet 14. oktober 2021 Pynter du etikett med fremgangsmåte, skulle det stå. Anonymkode: 6809a...6c0
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #16 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Glass som du fyller med ingredienser til f.eks. varm sjokolade (sukker, kakao, sjokolade, marshmallows), gode cookies o.l. Ingrediensene fylles lagvis i glass, så pynter du med fremgangsmåte og det man evt må tilsette selv. Det finnes mange sånne gode ideer på nettet. Eller du kan lage syltet rødløk og ha på glass, syltet ingefær, eplechutney o.l. Sånne ting hadde jeg blitt glad for å få. Anonymkode: 6809a...6c0 Det hørtes jo ut som noe jeg også kanskje kunne klart å lage 😄 Jeg hadde også elsket slike gaver, men mest fordi jeg elsker mat, men er elendig på å lage det Anonymkode: 4308f...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #17 Skrevet 14. oktober 2021 Det beste og eneste rådet jeg har til deg er at du ikke må overkomplisere ting. Det tror jeg du og mange andre gjør feil. Overtenker og stresser. Gjør det enkelt. Folk er generelt sett glad i det enkle. Og det trenger ikke være dyrt i det hele tatt. Og så anbefaler jeg deg å skrive liste, planlegge og kanskje spørre folk hva de faktisk ønsker. Det er lov til å orientere seg. Ta deg inn en tur på SparKjøp, Jula, Obs osv, altså storvarehus enten på nett eller i butikk. Der finner du mye billig til hele familien. Anonymkode: 2d88f...b53 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #18 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det beste og eneste rådet jeg har til deg er at du ikke må overkomplisere ting. Det tror jeg du og mange andre gjør feil. Overtenker og stresser. Gjør det enkelt. Folk er generelt sett glad i det enkle. Og det trenger ikke være dyrt i det hele tatt. Og så anbefaler jeg deg å skrive liste, planlegge og kanskje spørre folk hva de faktisk ønsker. Det er lov til å orientere seg. Ta deg inn en tur på SparKjøp, Jula, Obs osv, altså storvarehus enten på nett eller i butikk. Der finner du mye billig til hele familien. Anonymkode: 2d88f...b53 Ja jeg har nok en tendens til å overtenke😂 men det har nok mye med at jeg ikke en gang aner hvor jeg skal starte. Sparkjøp har vi ikke i nærheten, men mulig jeg kan kjøre innom når vi skal andre steder. Ser de har mye fint når jeg har sett reklame og sånt iallfall Anonymkode: 4308f...ae3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #19 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg har nok en tendens til å overtenke😂 men det har nok mye med at jeg ikke en gang aner hvor jeg skal starte. Sparkjøp har vi ikke i nærheten, men mulig jeg kan kjøre innom når vi skal andre steder. Ser de har mye fint når jeg har sett reklame og sånt iallfall Anonymkode: 4308f...ae3 Sparkjøp og resten har som sagt nettsider. Bruk tid på å gå innom å se på nettsidene. Gjør deg opp meninger. Se etter inspirasjon. Mulig du ikke finner noe akkurat der, men du kan få inspirasjon til hva du ønsker å kjøpe kanskje andre plasser. Det verste du kan gjøre er å vente og vente uten å ta for deg noe før du absolutt må. Bruk tid, let og orienter deg. Plutselig har du handlet inn både 3 og 5 gaver nærmest før du vet ordet av det, og da er du i gang! 1 gave kan fort gi inspirasjon til 3 andre gaver, og ofte går det an å kjøpe noe av det samme til flere i samme aldersgrupper. Så start med å faktisk begynne Anonymkode: 2d88f...b53 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #20 Skrevet 14. oktober 2021 44 minutter siden, Caeruleus said: Billige og fine gaver er jo for eksempel selvstrikkede små plagg, som hals, sokker, votter osv., men det tar jo en del tid om du flytter og har det travelt. Ikke sikkert du kan er glad i å strikke heller:) Men barn liker jo best dill og dall, som lekebiler eller dukker. Tusjer og tegnesaker får man jo sjelden nok av. Trenger ikke være så dyrt. Jeg har ellers funnet mye fint og billig på Søstrene Grene:) Et år meldte jeg meg inn i en bokklubb og fikk flere bøker i innmeldingsgave, som jeg ga bort til jul. Pocketbøker er jo ikke så dyre, og jeg kjøper gjerne en bok jeg vet kan passe, og så litt sjokolade som jeg legger ved. Dersom folk drikker te eller kaffe kan man kjøpe gourmetkaffe/te og noe annet godt å legge ved. Blir noen egentlig glad for disse te og kaffe posene? Jeg undrer meg når jeg får de, og går ut fra at de fleste vet hvilken kaffe eller te de liker å drikke? Anonymkode: 494a4...dee 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå