AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Er 3 uker siden MA nå, og tok en eggløsningstest nå og den er positiv, men sikkert mest sannsynlig pga at jeg fortsatt har hcg? For tok en g test også, og den har fortsatt en svak strek😩 hvor mye hcg skal til for å få positiv eggløsningstest? Skal det ikke mye hcg til for å få positiv eggløsningstest da? så frustrerende og aldri bli ferdig med det forrige svangerskapet! 😞 kan også nevne at jeg har noe som ligner eggløsningslim idag, derfor jeg tok en test, men vanskelig å vite helt sikkert da jeg spotter brunt fortsatt å det er slimete brunt utflod så det også kan like gjerne være etter MAen enda.. så sa gyn at man må vente med sex til man er ferdig med å blød og minst 2 uker uansett, så lenge jeg fortsatt spotter brunt så kan vi enda ikke ha sex? Håper noen kloke damer her kan svare🤪 Anonymkode: 6cce0...1bb
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg ville tolket den eggløsningstesten som negativ, siden teststreken er svakere enn kontrollstreken? Tror ikke at absolutt all hcg trenger være ute av kroppen før den begynner å forberede eggløsning igjen, men når den kommer tilbake er veldig individuelt. Ikke så mye annet å gjøre enn å vente, dessverre. (Jeg opplevde selv MA, da orket jeg ikke styre med å teste etter eggløsning, men ventet bare på mensen. Som kom ca 6 uker senere, så det var en lengre syklus enn vanlig. Ble gravid på neste eggløsning og har en herlig datter i dag, så det fins håp! ❤️) Anonymkode: 13c59...18f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ville tolket den eggløsningstesten som negativ, siden teststreken er svakere enn kontrollstreken? Tror ikke at absolutt all hcg trenger være ute av kroppen før den begynner å forberede eggløsning igjen, men når den kommer tilbake er veldig individuelt. Ikke så mye annet å gjøre enn å vente, dessverre. (Jeg opplevde selv MA, da orket jeg ikke styre med å teste etter eggløsning, men ventet bare på mensen. Som kom ca 6 uker senere, så det var en lengre syklus enn vanlig. Ble gravid på neste eggløsning og har en herlig datter i dag, så det fins håp! ❤️) Anonymkode: 13c59...18f Takk for svar, ja den er kanskje ikke helt positiv, men like rundt hjørnet? Men kan være den slår ut så sterk pga hcg i kroppen da? Hvor lenge blødde du etter MA? Føler 3 uker er lenge nå, er mest brunt utflod nå, eller litt mer ved tørk enn bare utflod, sånn med litt koaguler i enda, føler det er lenge og at det aldri minker noe heller, er såpass at jeg må bruke bind enda så veldig redd for rester her og vil bare bli ferdig og komme meg videre kjenner jeg.. Anonymkode: 6cce0...1bb
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg hadde hcg i kroppen i nesten 2 mnd etter MA 🙄 var ikke ute av kroppen før etter mens nr 2. Tok frustrerende lang tid. Men det er nok veldig individuelt. Anonymkode: e3e03...6d6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg testet positivt på g-test en mandag og fikk mens onsdag (to dager etter) etter en kjemisk graviditet. Tok flere uker før jeg fikk mensen, og jeg testa altså positivt nesten helt til mensen kom. Men jeg må da ha hatt eggløsning en gang mens jeg hadde hcg i blodet. Anonymkode: 8a16d...aa3
Lakrisen Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 Etter MA så blødde jeg i ca 14 dager, og spottet/mørkt koagulert blod i en uke. Siste uka var det ca lik mengde hver dag, men det kom aldri noe i bindet, bare når jeg tørket meg. Tok selv en graviditetstest etter 3 uker, da fikk jeg svak positiv ☺️ Etter 4 uker var den negativ. Tempet den syklusen, gikk EL på CD31. Vi holdt oss unna sex første to ukene, men hadde sex en gang mens jeg spottet. Brukte da kondom den gangen. Skjønner godt at du er lei og føler tiden går sakte, håper det ikke er lenge til du får tilbake normal syklus ❤️
Amatariel Skrevet 15. oktober 2021 #7 Skrevet 15. oktober 2021 Det er vanskelig å kartlegge første EL etter abort ja. Nettopp fordi EL-tester slår ut falskt dersom hcg henger igjen. MEN man kan heldigvis ha EL og bli gravid likevel... Så aller sikrest er det å ha sex annenhver dag. Men å ikke ha den kontrollen skjønner jeg er vanskelig... I mine tilfeller har jeg testet ofte med g-test og til slutt har den blitt negativ, og da har jeg straks gått over til EL-test. Har hatt sen EL pga aborten og da har jeg klart å få reell EL-test, så litt flaks sånn sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå