Coffee1234 Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Hei. Jeg vet at dette er litt irrasjonelt, men i det siste har jeg vært mer og mer redd for at egne barn skal bli mobbet når de begynner på skolen. Vi skal nå flytte til et sted der vi ikke kjenner alle så godt, det er et litt mindre sted men ikke langt til næmeste storby. Jeg er redd for at presset her skal være litt som i storbyen, at det skal være mye press på hvordan en må være for å være med i gjengen, og jeg er rett og slett redd for at barna mine skal bli mobbet. Vi flytter fra bygda, jeg vet det er litt mobbing på skolene her og, det er det jo overalt, men jeg er redd for å ta et valg som skal påvirke barna negativt. Jeg ble selv mobbet på skolen, og jeg kjenner jeg har en veldig frykt for at barna mine også skal bli mobbet på skolen. Noen med noen gode råd, eller lignende erfaringer? Er det mye mobbing på skolene i dag?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Anbefaler deg å lese denne her: https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/wPL7z1/hedvig-montgomery-mor-var-mobbeoffer-er-soennen-ogsaa-paa-vei-dit Anonymkode: a2c9d...f01 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg tror det viktigste er at du styrker barnet ditt og støtter det. Å kunne stå opp for seg selv, stole og tro på seg selv. Jeg er lærer, og har vært borti elever/ foreldrene til elever som sier de blir plaget eller mobbet. Noen ganger har vi sett at enkelte barn tar imot... De bare står der og lar det skje, uten å si stopp, og uten å si fra til en voksen for hjelp. De gir ikke uttrykk for at de ikke liker det som skjer. Jeg sier ikke at det betyr at de voksne bare skal la det ligge. Men det hjelper MYE om barna er trygge nok i seg selv til å forstå at DE har ikke gjort noe galt, og at de er trygge nok til å si stopp og ikke være redd for en evt reaksjon fra den andre. At de har et vokabular hvor de klarer å si fra at ting ikke er greit på en tydelig måte uten at det blir masse mer styr. Og litt kommentarer og tull må man faktisk tåle. Man må være trygg nok på seg selv til å skjønne at dette handler ikke om deg. Det er den andre som har problemer og uttrykker seg dårlig. Jeg har hatt elever som har trukket på skuldrene og gått sin vei om noen har prøvd seg med drittsnakk e.l. Eller de har slengt en likegyldig kommentar tilbake og bare gått. Så har de sagt fra til en voksen. Så har du de som ikke tåler sånt, tar det innpå seg, tenker at dette fortjener jeg fordi jeg er fæl og stygg, og de tør ikke fortelle det til noen. Styrk barnet ditt , så han kan ta riktige valg som hjelper hvis han kommer opp i en slik situasjon. Det er jobben du kan gjøre. Også gir du så klart beskjed til skolen hvis det skulle være noe. Anonymkode: e00e5...138
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 Få de med på noen fritidsaktiviteter! Anonymkode: 5f0c8...0a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå