Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere med forkjøla baby om dagen? Vår på 3mnd har nok blitt smitta av storesøster, forkjølelsessesongen er absolutt i gang! 😕

Han er så tett stakkars og har masse slim i halsen som han bare får ut når han brekker seg - da kommer det masse oppkast og slim. Han er litt mer sutrete og høres veldig hes og stakkarslig ut. Han er uggen i magen, mye luft og grønn bæsj. Det er litt frustrerende for ham å spise når han er så tett (ammer), men vi får det til. Han er ellers i godt humør og søt, og sover heldigvis ganske godt (men våkner med mye slim i halsen stakkars). Heldigvis ikke feber og vi har vært hos lege som har sjekket at det ikke sitter i lungene. Vi bruker saltvannsspray og saltvannsdråper ofte for å hjelpe til å løse opp slim, det hjelper. Nesesuger får vi ingenting ut av. Vi har satt opp hodeenden av senga, men han ligger mest og sover på brystet mitt, tørr ikke helt legge ham fra meg 🥰 Håper det ikke utvikler seg, er selvfølgelig redd for at det er Rs-virusinfeksjon som kan utvikle seg til det verre. Legen sa vi bare må følge med på om han sleit med å puste, da ville vi se det på at brystkassa snører seg sammen.

Har egentlig ingen spørsmål, bare ville dele litt erfaring - kanskje er det flere her som sitter i samme situasjon og er bekymret, og hjelper det kanskje å høre at man ikke er alene :)

Anonymkode: cbd1a...afc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, men heldigvis hjelper nesesuger (men kun otribaby, ikke andre vi har prøvd) har storforbruker av engangstupper 🙈

vi får vel glede oss til forkjølelsessesongen er over en gang på vårparten 🤯

Anonymkode: 6c4b0...ec1

• Liker 1
Skrevet

Grønn bæsj skyldes jo ofte at barnet får for mye formelk, og denne er jo så tynn og lite næringsrik at babyen blir urolig og spiser svært ofte. 

Det kan hjelpe å håndmelke ut litt av den tynne melka, slik at den forkjøla babyen (som nok ikke orker å die så lenge) får i seg mer av den feite melka. Da blir magen litt roligere. 

Men dette er jo bare et tips utifra egne erfaringer, og ikke medisinsk forankra. 

Vi har forøvrig hatt god erfaring med å dryppe litt morsmelk i nesa på baby før vi sugde ut slim og snue - melka løste opp stivnet snue (bussefanter/snott på min dialekt -aner ikke hva det heter på bokmål). 

Og når det gjelder soving, så har jeg sovet i stresslessliknende posisjon, med baby oppover brystet. Det har vært en god pustestilling for mine forkjøla babyer. 

Anonymkode: 3a04b...387

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Grønn bæsj skyldes jo ofte at barnet får for mye formelk, og denne er jo så tynn og lite næringsrik at babyen blir urolig og spiser svært ofte. 

Det kan hjelpe å håndmelke ut litt av den tynne melka, slik at den forkjøla babyen (som nok ikke orker å die så lenge) får i seg mer av den feite melka. Da blir magen litt roligere. 

Men dette er jo bare et tips utifra egne erfaringer, og ikke medisinsk forankra. 

Vi har forøvrig hatt god erfaring med å dryppe litt morsmelk i nesa på baby før vi sugde ut slim og snue - melka løste opp stivnet snue (bussefanter/snott på min dialekt -aner ikke hva det heter på bokmål). 

Og når det gjelder soving, så har jeg sovet i stresslessliknende posisjon, med baby oppover brystet. Det har vært en god pustestilling for mine forkjøla babyer. 

Takk for råd :)

Men å sove med baby på brystet skal man jo ikke, det er for risikabelt. Vi har byttet på å ha sovende baby  på brystet i natt :)

Anonymkode: cbd1a...afc

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

grønn bæsj skyldes også infeksjon i kroppen.

Anonymkode: 5a5d1...4a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...