Gå til innhold

Teoriprøve, trenger gode råd! Noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 år, og har enda ikke tatt lappen. Har en del konsentrasjonsvansker. Men nå er det bare flaut å ikke ha lappen. 

jeg er god på å kjøre bil, har øvelseskjørt ofte siden jeg var 16. og jeg kan de grunnleggende reglene, skiltene osv

det er teoriprøven jeg kommer til å slite med, aldri vært flink på prøver og skole ting. 

har satt opp time om 2 mnd. Hva er deres beste råd for å bestå? Beste måtene og øve/ lese på? 

min største drøm er å bestå, og få lappen❤️ Og nå er jeg kjempe motivert. 

Anonymkode: bef7e...019

Skrevet

Jeg tror det finnes en app eller noe der du kan ta teoriprøven så mange ganger du vil for å øve, men det koster penger da.

Anonymkode: e5897...836

Skrevet

Ta teoriprøven MANGE ganger på teoritentamen.no 

Jeg satt i flere dager og tok prøven der etter at jeg hadde lest gjennom boken en gang, fikk 2 feil. 

Anonymkode: a7a45...218

• Liker 2
Skrevet

Som andre har nevnt så hjelper det å øve på teoritentamen.no og lese ut en teoribok feks "Veien til førerkortet". Bok kan du låne av noen som har tatt lappen eller låne på biblioteket. 

Anonymkode: 69b41...b4f

Skrevet

Tok nylig teorien for klasse A. Leste ikke i teoriboka, brukte kun appen Teoritentamen. I appen er det også et modulbasert teorikurs med kontrollspørsmål. 

Jeg bestod med 1 feil. Kan anbefale appen selv om det koster litt! 

Skrevet

Kjøreskolen anbefalte kun appen teoritentamen og øve og øve på den til det sitter. Bestod med 1 feil :). Tok 1 mnd abonnement og øvde jevnlig de tre første ukene og intensivt siste uken.. 

Skrevet

Teoritentamen.no! Jeg hadde boka også, men brukte den ærlig talt veldig lite, følte at alt jeg trengte var på nettsida (kurs om ulike tema, videoer, ulike typer tester). Tok "leke-prøven" en drøss ganger og leste ekstra på temaene jeg ikke hadde kontroll på. Kartlegg hvilket stoff du synes er enkelt og hva du strever med. Det jeg slet mest med var å regne ut hvor fort bilen kjører i ulike hastigheter og hva bremselengden blir. Ble positivt overrasket da jeg kom på trafikkstasjonen og fant ut at man får bruke kalkulator, da var det plutselig veldig enkelt. 

Hvis du ikke liker å lese så kan du lytte til veldig mye av stoffet, pluss se videoer. Mange lærer bedre når de lytter til nytt stoff eller får det visualisert. 

Ta prøven igjen og igjen, helt til du ligger godt under 7 feil. Ikke bli motløs av å svare feil, tenk at du lærer litt mer for hver gang. Og, mange av oppgavene handler om at du ikke skal være en drittsekk i trafikken - da resonnerer du deg enkelt fram til riktig svaralternativ. 

Lykke til:) 

Skrevet

Teoritemtamen.no

Jeg brukte lydboka i appen OG boka i appen samt prøvene, leste vel intensivt å hørte lydbok i 2 uker. Hadde da lest vanlig teoribok en periode på forhånd men liker bedre å lese på mobilen☺️ Bestod.

Kjørte opp i dag. 

Skrevet

Bruk appen Teoritentamen…gjør det så mange ganger som mulig. Jeg anbefaler dog å bruke også boken hvis du lurer på noe/vil forstå et tema enda mer. Prøven er kjempe lett! Fokuser på lovverket, bremse-/stopplengde, skilt og vikepliktsregler så vil jeg tror du skal klare det😀

Anonymkode: f2823...d25

Skrevet

Last ned appen teoritentamen og betal for abonnement. Øv og øv til ting sitter. Dette klarer du helt fint på to måneder :) Hilsen 32-åring som skal kjøre opp om noen måneder ... 

Anonymkode: a3fd8...8e8

• Liker 1
Skrevet

Ts her! Takk for gode råd :) jeg har satt opp time til teori om en mnd. Skal kjøpe teoritentamen i dag. 

så å øve 1 mnd er passe? Ikke for mye eller for lite ? 😄 redd for å gå lei og miste motet hehe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her! Takk for gode råd :) jeg har satt opp time til teori om en mnd. Skal kjøpe teoritentamen i dag. 

så å øve 1 mnd er passe? Ikke for mye eller for lite ? 😄 redd for å gå lei og miste motet hehe. 

Det varierer jo hvor mye du trenger å teste, men jeg anbefaler å ta tester til du har en del tester med veldig lite eller null feil 😛 

Anonymkode: a7a45...218

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg betalte for 1 mnd. Men brukte bare 3 uker. Men da leste jeg mye og hørte mye på lydboken. Og prøvene selvsagt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...