Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som skal det i år?

Jeg har veldig lyst, og barna syns det også kommer til å bli stas. Da får vi garantert hvit jul og kan både dra i skitrekket og gå på langrennski.

MEN… min samboer sliter med denne tanken. Jula handler om familie sier han. Og ja, dere er min familie sier jeg, og det blir bare kanskje bare oss fire i år allikavel.

Vi har begge søsken og det er jo naturlig at våre foreldre må dele seg og får å feire med de andre søskene våres og. Og i min familie så er det flere som ikke snakker i sammen, så jeg vet det blir litt dårlig stemning kanskje uansett. Så skjønner ikke hvorfor samboer syns det blir komplisert av å dra på hytta med bare oss?

Han er en type som holder veldig på tradisjoner, mens jeg har i min tid både feiret  jul og nyttår i utlandet.

Ikke misforstå meg, syns det er hyggelig å feire jul med øvrig familie når ting funker oss imellom. Men jeg har ingen problem med å feire jul bare oss fire i år på fjellet  for å slippe unna masse mas og tjas og alle middagsselskap første og andre juledag osv. Det er jo ikke slik at dette kommer vi til å gjøre vært år. Blir kanskje bare i år, og neste år så er det kanskje vi som har fullt hus med både våre søsken og foreldre.

Flere som skal feire jula litt annerledes  i år og syns det er helt greit?

Anonymkode: d1788...a91

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg hadde elsket å feire jul på hytta med bare mann og barn, om jeg hadde hatt en vel og merke😅 

Skrevet

Kanskje han liker maset og tjaset med alle middagsselskapene? Kanskje det er juletradisjon for ham? Han virker litt mer tradisjonell i julefeiringa enn deg

Anonymkode: 9f3d7...a69

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere som skal feire jula litt annerledes  i år og syns det er helt greit?

Anonymkode: d1788...a91

Jeg har ikke hytte, men kunne godt tenkt meg å gjort det hvis jeg hadde.

Jeg kjenner flere som feirer jul på hytta hvert eneste år. Ser ikke problemet med det. Folk må gjøre som de vil, og har ingen forpliktelser ovenfor hverandre. 

Anonymkode: 60fab...baa

• Liker 2
Skrevet

Vi gjorde det en gang, men stor hytte og hele storfamilien var der. Jeg elsket det. 

Kunne fint ha feiret jul på hytta med bare mann og barn også. Det var noe veldig koselig ved å være litt isolert sammen. Veldig nært og stressfritt. Ingen som skulle noen andre steder.

• Liker 2
Skrevet

Eg feirer jul kvart år på hytta, eg bur der nest heile vinteren.  Sånn heve det vore dei siste 10åra. Når eg vart aleine så syns eg det er best sånn.

Anonymkode: 8402e...987

Skrevet

Jeg liker godt å feire jul på hytta. Det blir en annen ro enn hjemme og vi er mye mer ute sammen hele familien enn vi ellers er i jula når vi er hjemme. Vi har tv og internett på hytta, men det blir ikke brukt like mye som hjemme. 
som mannen din, er vi også vant med at jula er sammen med (stor)familien, men noen av tradisjonene måtte vi rett og slett trekke oss fra for å få til å ha tid bare oss. Andre tradisjoner holdes ved like, så vi tilpasser hytteturen så vi får truffet familien. 

Skrevet

Gjort det mange ganger. På egen hytte og på families.   Veldig hyggelig. Og ikke minst enda mer avslappet.

Anonymkode: d7f7b...d24

Skrevet

Skulle jeg gjerne gjort dersom jeg hadde hatt mann og barn - og hytte. Det er jo sånt som virkelig er familiejul. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne tenke meg å feire jul på hytta med mann og barn, bare oss fire! 
Problemet er at da blir mine foreldre sittende alene (med mindre de reiser til min bror med familie, men det er sjelden for det er så langt). Min manns foreldre velger uansett alltid svoger med familie før oss, så den er grei. 

Anonymkode: f5dc8...0f6

Skrevet

Vi feirer jul på hytta MED familien, hvert år. Fullt hus!

Anonymkode: 1e98b...692

Skrevet

Jeg tenker at mannen uansett må tåle et år anderledes. 

Anonymkode: acf88...cfd

Skrevet

Synes det høres koselig ut med hyttejul og garantert snø🥰 

Kan dere invitere øvrig familie til hytta, så får mannen også en jul han trives med? 

Anonymkode: 57b6c...ce8

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg kunne tenke meg å feire jul på hytta med mann og barn, bare oss fire! 
Problemet er at da blir mine foreldre sittende alene (med mindre de reiser til min bror med familie, men det er sjelden for det er så langt). Min manns foreldre velger uansett alltid svoger med familie før oss, så den er grei. 

Anonymkode: f5dc8...0f6

Er du sikker på at dine foreldre har noe i mot å feire jul alene? Våre barn er på vei ut av rede nå, og de er alle velkommen hit til jul, men jeg og mannen kan godt feire jul alene. Koselig med barn og barnebarn, men helt sikkert koselig med bare oss også!

Til TS,

Julaften og dagene rundt vil jeg helst feire i eget hjem, slik jeg gjorde når jeg var barn, og slik jeg har gjort det fra jeg flyttet for meg selv. Så for meg ville ikke hyttejul kjennes rett. Nyttårsaften, derimot, kunne jeg godt tenke meg å feiret på hytta på fjellet. Da for å slippe svigerfamilien, som kommer bort og absolutt skal være ute og se på fyrverkeri med oss. Men den familien krever en egen tråd.

Anonymkode: ff11f...2f8

Skrevet

Hadde vi hatt egen hytte i snøen ville jeg absolutt feiret julen der🥰

Skrevet

Vi har feiret jul og nyttår på hytta flere ganger. Litt annen standard enn det som beskrives i tråden her. Det er midt på Hardangervidda, noen mil med snøscooter for å komme fram. Ingen strøm, ikke innlagt vann, og det er utedo. Ingen telefondekning og knapt radiodekning (Dab er forferdelig). Men koselig er det likevel. Varmer opp forhåndslaget pinnekjøtt. Fyr i ovnen. Julemusikk. Stearinlys. Kaldt ute. Og definitivt snø. 

Anonymkode: ecb17...375

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 9.47):Nyttårsaften, derimot, kunne jeg godt tenke meg å feiret på hytta på fjellet. Da for å slippe svigerfamilien, som kommer bort og absolutt skal være ute og se på fyrverkeri med oss. Men den familien krever en egen tråd.

Har poppa popcorn og sitter klar. Bare for deg å opprette en tråd! 

Anonymkode: 97185...476

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har poppa popcorn og sitter klar. Bare for deg å opprette en tråd! 

😂😂 Uff nei, jeg kan ikke det, selv om det frister. Det er nemlig så sært at det blir lett gjenkjent.

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

😂😂 Uff nei, jeg kan ikke det, selv om det frister. Det er nemlig så sært at det blir lett gjenkjent.

Kjør på gjør om på det som gjør det for gjenkjenbart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...