Gå til innhold

Grillbuffet bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 13.19):

Høres herlig ut! Hvor bestilte dere fra?

Anonymkode: bac12...882

Her jeg bor kan vi bestille grillbuffet fra den lokale slakteren. Nydelig mat og flinke kokker.

Anonymkode: 7c4c7...6fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Drar opp denne litt igjen! 

Dere som har hatt eller vært i bryllup der det serveres grillmat på sommeren, hva hadde dere å drikke til? 

Vi lurer på om det holder å bare ha en fruktig rødvin til maten (i tillegg til at det settes ut litt eplemost, vann og øl på bordene), eller om det er vanlig å tilby hvitvin i tillegg uansett? Det blir først og fremst kjøtt på grillen, men også alternativ uten kjøtt for de som ønsker det (fisk og grønnsaker). 

Anonymkode: 84e99...7a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/15/2021 at 1:33 PM, nattsvermer said:

Vi hadde grillbuffet. Det kom en kokk fra Strøm-Larsen noen timer før gjestene kom. Har inntrykk av at alle var veldig fornøyde :) 

Ble maten da satt frem på buffet eller ble det servert på noen måte? Hvor lang tid brukte dere til bords? Hvor mange gjester hadde dere? Vi har også booket Strøm-Larsen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ble maten da satt frem på buffet eller ble det servert på noen måte? Hvor lang tid brukte dere til bords? Hvor mange gjester hadde dere? Vi har også booket Strøm-Larsen :)

Vi var vel 40-45 pers. Maten ble satt fram på noen bord rett ved der kokken stod (av min mor og svigermor om jeg ikke husker feil) også forsynte alle seg selv. Hvor lang tid vi brukte husker jeg ikke, men tror ikke noen stusset over tidsbruken 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var gjest i et bryllup der Strøm Larsen  (grillings) stod for maten for noen år siden. Maten var god, men det var altfor lite. Jeg var en av de siste som forsynte meg og allerede da var det tomt. Fikk et bittelite kjøttstykke,  en skje potetgrateng og fire salatblader. Hun som stod bak meg fikk rett og slett ingenting. Skulle ha delt smulene hvis jeg visste at det ikke fantes mere, men det gjorde jeg ikke. Den ene etter den andre lurte på om det fantes mer mat. Hadde så vondt av brudeparet som er veldig rause mennesker. (det plaskregnet i tillegg, men festen ble god okke som) 

Anonymkode: f4652...7f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Var gjest i et bryllup der Strøm Larsen  (grillings) stod for maten for noen år siden. Maten var god, men det var altfor lite. Jeg var en av de siste som forsynte meg og allerede da var det tomt. Fikk et bittelite kjøttstykke,  en skje potetgrateng og fire salatblader. Hun som stod bak meg fikk rett og slett ingenting. Skulle ha delt smulene hvis jeg visste at det ikke fantes mere, men det gjorde jeg ikke. Den ene etter den andre lurte på om det fantes mer mat. Hadde så vondt av brudeparet som er veldig rause mennesker. (det plaskregnet i tillegg, men festen ble god okke som) 

Takk for erfaring! Skal passe på vi bestiller nok ihvertfall :) mannen min tar alltid veldig godt i når han bestiller mat så normen er at vi spiser rester i ukesvis 😆

16 hours ago, nattsvermer said:

Vi var vel 40-45 pers. Maten ble satt fram på noen bord rett ved der kokken stod (av min mor og svigermor om jeg ikke husker feil) også forsynte alle seg selv. Hvor lang tid vi brukte husker jeg ikke, men tror ikke noen stusset over tidsbruken 😊

Takk for svar. Buffet generelt tar jo kanskje litt mer tid, samtidig er det fint å kunne reise seg litt, så det ikke blir langtekkelig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Drar opp denne litt igjen! 

Dere som har hatt eller vært i bryllup der det serveres grillmat på sommeren, hva hadde dere å drikke til? 

Vi lurer på om det holder å bare ha en fruktig rødvin til maten (i tillegg til at det settes ut litt eplemost, vann og øl på bordene), eller om det er vanlig å tilby hvitvin i tillegg uansett? Det blir først og fremst kjøtt på grillen, men også alternativ uten kjøtt for de som ønsker det (fisk og grønnsaker). 

Selvsagt må du tilby hvitvin i bryllup. Særlig på utendørs grillbryllup. Er det en varm sommerdag, er det jo hvitvin folk drikker. 

Anonymkode: 5034c...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selvsagt må du tilby hvitvin i bryllup. Særlig på utendørs grillbryllup. Er det en varm sommerdag, er det jo hvitvin folk drikker. 

Anonymkode: 5034c...a12

Må man det? Jeg vet ikke. Leser litt og mange er litt sånn at de beregner "et glass hvitvin til forretten og 3 glass rødvin til hovedrett". Vi skal ha noe lett aperitif med musserende vin før grillmat. Det finnes jo friske rødviner som er godt om sommeren. Tenker rødvin og øl som alkohol til grillmat egentlig kanskje er fint. Også skal vi selvfølgelig ha masse alkoholfritt/ mineralvann, folk skal slippe å ha alkohol  som tørstedrikk 😆

Det er ikke et utendørs bryllup altså vi bor tross alt i Norge! 😆 Det er hage der til grilling og mingling, men det dekkes til bord inne og jeg har ingen illusjoner om at det nødvendigvis kommer til å være fint vær selv om det er sommer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sinnsykt pinlig for brudeparet som hadde bestilt alt for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/23/2022 at 9:26 AM, AnonymBruker said:

Litt OT, men jeg ble advart mot fatservering pga det ofte er gjester som grovt forsyner seg (uten å klare å spise opp),  så det blir lite til nestemann.  Vedder på at dette kan ha vært tilfelle i dette bryllupet også, at noen lesset oppå tallerkenen uten å tenke på nestemann 😆 

Anonymkode: 4e924...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i bryllup med grillbuffet. Det var de som leide ut lokalet som sto for grillingen. Personlig foretrekker jeg servering og gjennomtenkt meny fremfor buffet, men folk er forskjellige. Syns også det var litt mye styr med å bevege seg rundt for å hente mat, stå i kø, alltid noen som ikke sitter til bords under taler osv.

Anonymkode: e0961...106

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Har vært i bryllup med grillbuffet. Det var de som leide ut lokalet som sto for grillingen. Personlig foretrekker jeg servering og gjennomtenkt meny fremfor buffet, men folk er forskjellige. Syns også det var litt mye styr med å bevege seg rundt for å hente mat, stå i kø, alltid noen som ikke sitter til bords under taler osv.

Anonymkode: e0961...106

Jeg har vært i mange bryllup med buffet og har god erfaring med det, så er ikke så bekymret for akkurat det :) Så lenge det er praktisk lagt opp og toastmaster har kontroll trenger det verken å være kø eller folk som går rundt under taler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...