Gå til innhold

Dere som trener styrke - middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier dere å spise til middag? Er blitt lei av pasta bolognese og kylling med ris 😅

Anonymkode: 24ff3...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Må man spise noe spesielt til middag når man trener styrke?😅

Jeg spiser helt vanlige middager, med et greit proteininnhold(noe som størstedelen av vanlige middager har). Jeg velger også som regel magre proteinkilder, og bruker mye lett-produkter.

Gjengangere er:

Fiskeboller og scampi i karrisaus med potet, gulrot og brokkoli

Curry-torskegryte med ris

Tomatsuppe med kyllingpølse, makaroni og egg

Kylling- og pastasalat

Stekt kyllingfilet i biter med enten sursøt-saus eller tikkamasalasaus(sånn man kjøper på glass) og ris. Har i ekstra paprika, rødløk og gulrot når jeg steker kyllingen.

Fiskegrateng med masse gulrot

Soyamarinert laks, med ris og mangosalat

Chili con carne (bruker kyllingkjøttdeig) med kidneybønner, mais, lettrømme og salat. Lager meg guacamole og unner meg nachochips til retten en gang i blant

Endret av sstinemor
Skrevet

Spiser akkurat det samme som vanlige folk. I dag er det Tikka Masala med kylling, grønnsaker og ris.

Anonymkode: 841e3...2dc

Skrevet

Hvis du ikke trener som en toppidrettsutøver er det bare tull med alt kosthold styret, man får mer enn nok av alt til å trene mer enn snittet med det varierte kostholdet man har i dag hvis man spiser nogenlunde normalt...

Anonymkode: ff29f...5f5

• Liker 2
Skrevet

Spiser det jeg har lyst på

Anonymkode: 624cc...258

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke trener som en toppidrettsutøver er det bare tull med alt kosthold styret, man får mer enn nok av alt til å trene mer enn snittet med det varierte kostholdet man har i dag hvis man spiser nogenlunde normalt...

Anonymkode: ff29f...5f5

For noe vås. Jeg skal ha i meg 1,8 g proteiner per gram kroppsvekt, noe som for meg tilsier 140 gram proteiner. Når jeg spiser normal husmannskost lander jeg som regel på 70-90 gram. Jeg KAN ligge på et lavere inntak men da får jeg heller ikke best utbytte av treningen min. 

Skrevet

1,4 holder lenge, så spis vanlig og spis ekstra cottage cheese på knekkebrød eller som dessert med litt bær og/eller syltetøy. Bruk gjerne linser, bønner og kikerter som tilbehør.

Anonymkode: c39a8...e72

Skrevet

Jeg har størst proteininntak på dagtid, og dermed litt mer karbo til middag og kvelds. Spiser gjerne gryterett (lager selv), pasta med kjøttsaus (lager selv), lapskaus (lager selv), kylling med salat og ris/poteter, torsk og poteter osv. I dag blir det pasta og kjøttsaus, det er raskest å lage og jeg kommer sent hjem :) 

Skrevet

Et par egg og en boks mager kesam i løpet av dagen gir 50 gram proteiner. Da kan du spise en annen helt vanlig middag, og heller supplere med andre proteinkilder? 

Anonymkode: f0ac8...2bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For noe vås. Jeg skal ha i meg 1,8 g proteiner per gram kroppsvekt, noe som for meg tilsier 140 gram proteiner. Når jeg spiser normal husmannskost lander jeg som regel på 70-90 gram. Jeg KAN ligge på et lavere inntak men da får jeg heller ikke best utbytte av treningen min. 

Du kan lett få i deg nok protein med vanlig kost! Jeg trener mye, og skal ligge på ca samme antall gram protein som deg. Jeg er veldig glad i minipizza, taco, enchiladas, wok, hjemmelaget burger/kyllingburger osv til middag. Er lett å variere måltidene og samtidig få i seg mye protein.

1 proteinhake om dagen (mprgen eller kveld), spiser mye skinke, ost, egg/omelett til frokost og kvelds. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...