Gå til innhold

Kimichi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor man kan kjøpe det i Norge. Har ikke sett det på vanlige matbutikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Asiamarket har hjemmelaget om du bor i Oslo.

Anonymkode: cadd5...2ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Asiamarket har hjemmelaget om du bor i Oslo.

Anonymkode: cadd5...2ff

Blir for langt unna, men takk for tips. Er nå og da innom Oslo så kan få rasket med meg når jeg først er der :)

Skrevet

Det er _veldig_ lett å lage hjemmelaget :) Kjøper du et par store lufttette glass og en pose med gochugaru så er det bare å spe på med selve hovedingrediensene. Mye billigere!

Anonymkode: ad67a...5bf

Skrevet

Jeg finner dem alltid på utenlandske matbutikker. 

Anonymkode: 34008...8da

Skrevet

coop mega har Green Choice sin

Skrevet
Fireflies skrev (7 timer siden):

Hvordan er den? Bestilte du den hjem eller var du på butikken? Har mulighet til å kjøre til Mega så hvis det er der så er det verdt kjøreturen 😄

Kjøpte på lokal Mega, mild type, jeg liker «hottere», men forstår den milde favner et bredere kundespekter. Hjemmelaget er best, men jeg blir alltid så usikker på holdbarheten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er _veldig_ lett å lage hjemmelaget :) Kjøper du et par store lufttette glass og en pose med gochugaru så er det bare å spe på med selve hovedingrediensene. Mye billigere!

Tar det lang tid? Har aldri turt å prøve det selv, og det er dumt når det er så godt.

Skrevet
Hareena skrev (2 timer siden):

Kjøpte på lokal Mega, mild type, jeg liker «hottere», men forstår den milde favner et bredere kundespekter. Hjemmelaget er best, men jeg blir alltid så usikker på holdbarheten.

Lucille skrev (3 timer siden):

coop mega har Green Choice sin

Hvor i butikkene ligger det? Får reise ned på Mega til uka, men misliker sterkt å vandre rundt i evigheter.

Skrevet
Fireflies skrev (12 timer siden):

Tar det lang tid? Har aldri turt å prøve det selv, og det er dumt når det er så godt.

Det er ikke mye aktivt arbeid i alle fall

Du må legge kålen i en saltblanding og la den stå i 2 timer og lage en paste av krydre (tar under 5 min med en blender eller stavmikser). Så er et bare å legge på glass.

Kimchien skal stå i romtemperatur i opptil en uke og deretter i kjøleskap, og egentlig jo lengre den står jo bedre blir den (men det er jo selvsagt å bare bruke underveis).

Jeg bruker denne oppskriften, men legger engang iblant til grønnsaker som gulrot og daikon reddik også 

https://greenbonanza.com/2016/03/20/kimchi/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...