AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Hvor gammelt er barnet når man kan ta det med på babysvømming? Kan far ta det med når mor fullammer? Hvordan løser man evt mating da? Anonymkode: c69d6...855
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Hos oss er regelen at baby må ha ''godkjent'' 6-ukers legekontroll. Etter det kan man bade Selvsagt kan far ta med, men da bør far ha med flaske da så små ofte blir sultne i tide og utide. Skal babyen kun ammes og ikke bruke flasker i tillegg, bør mor være med frem til ungen er litt større og litt med ''pålitelig'' ift måltidene. Anonymkode: 0fd1a...b64 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hos oss er regelen at baby må ha ''godkjent'' 6-ukers legekontroll. Etter det kan man bade Selvsagt kan far ta med, men da bør far ha med flaske da så små ofte blir sultne i tide og utide. Skal babyen kun ammes og ikke bruke flasker i tillegg, bør mor være med frem til ungen er litt større og litt med ''pålitelig'' ift måltidene. Anonymkode: 0fd1a...b64 Takk, så da kan jeg pumpe og gi med flaske eller han kan ta med erstattning på flaske disse gangen:) Anonymkode: c69d6...855
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk, så da kan jeg pumpe og gi med flaske eller han kan ta med erstattning på flaske disse gangen:) Anonymkode: c69d6...855 Jepp! Men test med flaske på forhånd. Ikke alle babyer godtar flaske/alle typer flaske, dumt for far hvis han står der i garderoben med en hylende og sulten baby som nekter flaska 😅 Men går det fint, ser jeg ingen problemer med dette! Jeg synes babysvømming var superkoselig, en fin aktivitet for far og barn. Og du får en time i fred, høres ut som en drømmesituasjon synes jeg Anonymkode: 0fd1a...b64 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Der vi var på babysvømming anbefalte de å vente til etter 12 uker VI dro i svømmehallen begge to, men det var ofte bare pappaen som var i bassenget med vår, jeg hadde litt crazy menssyklus. Pappaen kunne godt gått alene, men det var greit å være to for å få til skifting og dusjing. Når baby var litt eldre tok tante og bestemor også med på babysvømming når vi ikke kunne Vi ammet før vi dro hjemmefra og det holdt egentlig fint til vi var hjemme igjen. Selve svømmingen varte en halvtime også bor vi ganske nærme, så vi var sjelden borte fra huset lenger enn 60-90 minutter Anonymkode: 5eb16...717 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 Her var babyene alt mellom 8 uker og 6 måneder ved oppstart. De fleste klarte vel å time det sånn at de ammet før og/eller etter svømminga, men hendte også at noen måtte sette seg på bassengkanten underveis og gi litt påfyll. Null stress det! Kos dere med babysvømming - mini her elsket det! Anonymkode: 8c0e2...12e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 Et spørsmål til; Kan man ta med baby i svømmehallen uten å melde seg på "babysvømming"/kurs? Anonymkode: c69d6...855
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Et spørsmål til; Kan man ta med baby i svømmehallen uten å melde seg på "babysvømming"/kurs? Anonymkode: c69d6...855 Ja Men pass på temperaturen! Du må dra i en svømmehall som har et basseng med varmt nok vann, med temperatur på minst 32, helst 34-36. Vanlig sportsbasseng blir for kaldt for de små. Anonymkode: 5eb16...717
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja Men pass på temperaturen! Du må dra i en svømmehall som har et basseng med varmt nok vann, med temperatur på minst 32, helst 34-36. Vanlig sportsbasseng blir for kaldt for de små. Anonymkode: 5eb16...717 Ok takk, betaler man da for en voksen eller en voksen og et barn? Anonymkode: c69d6...855
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ok takk, betaler man da for en voksen eller en voksen og et barn? Anonymkode: c69d6...855 Det varierer mellom sted til sted. Mange steder er barn under 3 gratis Anonymkode: 98b27...f47
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ok takk, betaler man da for en voksen eller en voksen og et barn? Anonymkode: c69d6...855 Det må du jo sjekke opp med din svømmehall, det er jo forskjellig! 😄 Vi svømmer på Råholt og der er den egen pris for barn under 3 år. Anonymkode: 5eb16...717
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Der vi var på babysvømming anbefalte de å vente til etter 12 uker VI dro i svømmehallen begge to, men det var ofte bare pappaen som var i bassenget med vår, jeg hadde litt crazy menssyklus. Pappaen kunne godt gått alene, men det var greit å være to for å få til skifting og dusjing. Når baby var litt eldre tok tante og bestemor også med på babysvømming når vi ikke kunne Vi ammet før vi dro hjemmefra og det holdt egentlig fint til vi var hjemme igjen. Selve svømmingen varte en halvtime også bor vi ganske nærme, så vi var sjelden borte fra huset lenger enn 60-90 minutter Anonymkode: 5eb16...717 Gikk dere i dame- eller herregarderoben? 🤔 Anonymkode: 00c1b...1c1 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #13 Skrevet 14. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Gikk dere i dame- eller herregarderoben? 🤔 Anonymkode: 00c1b...1c1 Han i guttegarderoben og jeg i jentegarderoben Bytta på å ta med baby til seg og skifte på baby mens den andre skiftet til badetøy og dusjet. Så lempet vi baby over til den som var klar i badetøy (på bassengssiden av garderoben) mens sistemann skiftet hvis begge skulle være med bade Sånn fikk begge skifte og dusje i fred uten å måtte passe baby samtidig Anonymkode: 5eb16...717 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #14 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Han i guttegarderoben og jeg i jentegarderoben Bytta på å ta med baby til seg og skifte på baby mens den andre skiftet til badetøy og dusjet. Så lempet vi baby over til den som var klar i badetøy (på bassengssiden av garderoben) mens sistemann skiftet hvis begge skulle være med bade Sånn fikk begge skifte og dusje i fred uten å måtte passe baby samtidig Anonymkode: 5eb16...717 Det var mye smartere enn jeg hadde tenkt 😅 Anonymkode: 00c1b...1c1 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #15 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det må du jo sjekke opp med din svømmehall, det er jo forskjellig! 😄 Vi svømmer på Råholt og der er den egen pris for barn under 3 år. Anonymkode: 5eb16...717 Jeg bor i Oslo og har vært inne på flere svømmehaller, men kan ikke se at de oppgir pris for dette, kun for babysvømming og det koster rundt 2000 for 10 ganger. Anonymkode: c69d6...855
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #16 Skrevet 14. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bor i Oslo og har vært inne på flere svømmehaller, men kan ikke se at de oppgir pris for dette, kun for babysvømming og det koster rundt 2000 for 10 ganger. Anonymkode: c69d6...855 Hvilke har du sett på da? Jeg så kjapt på Nordtvedt, Romsås, Lambertseter og Holmlia og det står jo veldig klart og tydelig at det er gratis for barn under 3 år på alle nettsidene uten at jeg trenger å lete noe Anonymkode: 5eb16...717
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #17 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilke har du sett på da? Jeg så kjapt på Nordtvedt, Romsås, Lambertseter og Holmlia og det står jo veldig klart og tydelig at det er gratis for barn under 3 år på alle nettsidene uten at jeg trenger å lete noe Anonymkode: 5eb16...717 Men ingen av disse har varmt nok basseng for helt små babyer, så vidt jeg vet. Alle babysvømmingskursene i byen går i egne bad, der bassengene blir varmet opp tilstrekkelig. Bare å glede seg til Tøyenbadet åpner igjen... Anonymkode: cc705...d3d
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #18 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men ingen av disse har varmt nok basseng for helt små babyer, så vidt jeg vet. Alle babysvømmingskursene i byen går i egne bad, der bassengene blir varmet opp tilstrekkelig. Bare å glede seg til Tøyenbadet åpner igjen... Anonymkode: cc705...d3d Det er i 2024, om alt går etter planen... som det ofte ikke gjør🤣 Anonymkode: c69d6...855 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #19 Skrevet 14. oktober 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Men ingen av disse har varmt nok basseng for helt små babyer, så vidt jeg vet. Alle babysvømmingskursene i byen går i egne bad, der bassengene blir varmet opp tilstrekkelig. Bare å glede seg til Tøyenbadet åpner igjen... Anonymkode: cc705...d3d Jeg kjenner ikke til alle, jeg bare spurte siden hu jeg svarte ikke fant noe om det men noen av de har falt varmere basseng noen dager i uka sånn at man kan ha med baby - sjekk hjemmesidene Vi gikk på Bøler bad, der har de varmt basseng, men det er også stengt akkurat nå. Åpner neste år da Anonymkode: 5eb16...717
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #20 Skrevet 14. oktober 2021 Romsås har varmt basseng noen ganger i uka Hovedbasseng Lengde: 25 meter Dybde: 1.80 meter Temperatur: 28 grader mandag-onsdag, ca. 30 grader torsdag og 32 grader fredag-søndag Plaskebasseng Lengde: 4 meter Bredde: 3 meter Dybde: 0,50 meter Temperatur: én grad høyere enn hovedbassenget Liten sklie, paraplyfontene og sidedusj Anonymkode: 5eb16...717 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå