Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt er barnet når man kan ta det med på babysvømming?

Kan far ta det med når mor fullammer? Hvordan løser man evt mating da?

Anonymkode: c69d6...855

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er regelen at baby må ha ''godkjent'' 6-ukers legekontroll. Etter det kan man bade :)

Selvsagt kan far ta med, men da bør far ha med flaske da så små ofte blir sultne i tide og utide. Skal babyen kun ammes og ikke bruke flasker i tillegg, bør mor være med frem til ungen er litt større og litt med ''pålitelig'' ift måltidene. 

Anonymkode: 0fd1a...b64

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hos oss er regelen at baby må ha ''godkjent'' 6-ukers legekontroll. Etter det kan man bade :)

Selvsagt kan far ta med, men da bør far ha med flaske da så små ofte blir sultne i tide og utide. Skal babyen kun ammes og ikke bruke flasker i tillegg, bør mor være med frem til ungen er litt større og litt med ''pålitelig'' ift måltidene. 

Takk, så da kan jeg pumpe og gi med flaske eller han kan ta med erstattning på flaske disse gangen:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk, så da kan jeg pumpe og gi med flaske eller han kan ta med erstattning på flaske disse gangen:)

Jepp! Men test med flaske på forhånd. Ikke alle babyer godtar flaske/alle typer flaske, dumt for far hvis han står der i garderoben med en hylende og sulten baby som nekter flaska 😅 Men går det fint, ser jeg ingen problemer med dette! Jeg synes babysvømming var superkoselig, en fin aktivitet for far og barn. Og du får en time i fred, høres ut som en drømmesituasjon synes jeg :) 

• Liker 3
Skrevet

Der vi var på babysvømming anbefalte de å vente til etter 12 uker :)

VI dro i svømmehallen begge to, men det var ofte bare pappaen som var i bassenget med vår, jeg hadde litt crazy menssyklus. Pappaen kunne godt gått alene, men det var greit å være to for å få til skifting og dusjing. Når baby var litt eldre tok tante og bestemor også med på babysvømming når vi ikke kunne :)

Vi ammet før vi dro hjemmefra og det holdt egentlig fint til vi var hjemme igjen. Selve svømmingen varte en halvtime også bor vi ganske nærme, så vi var sjelden borte fra huset lenger enn 60-90 minutter :)

Anonymkode: 5eb16...717

• Liker 2
Skrevet

Her var babyene alt mellom 8 uker og 6 måneder ved oppstart. De fleste klarte vel å time det sånn at de ammet før og/eller etter svømminga, men hendte også at noen måtte sette seg på bassengkanten underveis og gi litt påfyll. Null stress det! Kos dere med babysvømming - mini her elsket det!

Anonymkode: 8c0e2...12e

Skrevet

Et spørsmål til; Kan man ta med baby i svømmehallen uten å melde seg på "babysvømming"/kurs?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Et spørsmål til; Kan man ta med baby i svømmehallen uten å melde seg på "babysvømming"/kurs?

Ja :) Men pass på temperaturen! Du må dra i en svømmehall som har et basseng med varmt nok vann, med temperatur på minst 32, helst 34-36. Vanlig sportsbasseng blir for kaldt for de små. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja :) Men pass på temperaturen! Du må dra i en svømmehall som har et basseng med varmt nok vann, med temperatur på minst 32, helst 34-36. Vanlig sportsbasseng blir for kaldt for de små. 

Ok takk, betaler man da for en voksen eller en voksen og et barn? :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det varierer mellom sted til sted. Mange steder er barn under 3 gratis 

Anonymkode: 98b27...f47

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det må du jo sjekke opp med din svømmehall, det er jo forskjellig! 😄 Vi svømmer på Råholt og der er den egen pris for barn under 3 år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Der vi var på babysvømming anbefalte de å vente til etter 12 uker :)

VI dro i svømmehallen begge to, men det var ofte bare pappaen som var i bassenget med vår, jeg hadde litt crazy menssyklus. Pappaen kunne godt gått alene, men det var greit å være to for å få til skifting og dusjing. Når baby var litt eldre tok tante og bestemor også med på babysvømming når vi ikke kunne :)

Vi ammet før vi dro hjemmefra og det holdt egentlig fint til vi var hjemme igjen. Selve svømmingen varte en halvtime også bor vi ganske nærme, så vi var sjelden borte fra huset lenger enn 60-90 minutter :)

Gikk dere i dame- eller herregarderoben? 🤔

Anonymkode: 00c1b...1c1

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Gikk dere i dame- eller herregarderoben? 🤔

Han i guttegarderoben og jeg i jentegarderoben :)

Bytta på å ta med baby til seg og skifte på baby mens den andre skiftet til badetøy og dusjet. Så lempet vi baby over til den som var klar i badetøy (på bassengssiden av garderoben) mens sistemann skiftet hvis begge skulle være med  bade :) Sånn fikk begge skifte og dusje i fred uten å måtte passe baby samtidig :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Han i guttegarderoben og jeg i jentegarderoben :)

Bytta på å ta med baby til seg og skifte på baby mens den andre skiftet til badetøy og dusjet. Så lempet vi baby over til den som var klar i badetøy (på bassengssiden av garderoben) mens sistemann skiftet hvis begge skulle være med  bade :) Sånn fikk begge skifte og dusje i fred uten å måtte passe baby samtidig :)

Det var mye smartere enn jeg hadde tenkt 😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det må du jo sjekke opp med din svømmehall, det er jo forskjellig! 😄 Vi svømmer på Råholt og der er den egen pris for barn under 3 år. 

Jeg bor i Oslo og har vært inne på flere svømmehaller, men kan ikke se at de oppgir pris for dette, kun for babysvømming og det koster rundt 2000 for 10 ganger.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bor i Oslo og har vært inne på flere svømmehaller, men kan ikke se at de oppgir pris for dette, kun for babysvømming og det koster rundt 2000 for 10 ganger.

Hvilke har du sett på da? Jeg så kjapt på Nordtvedt, Romsås, Lambertseter og Holmlia og det står jo veldig klart og tydelig at det er gratis for barn under 3 år på alle nettsidene uten at jeg trenger å lete noe :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke har du sett på da? Jeg så kjapt på Nordtvedt, Romsås, Lambertseter og Holmlia og det står jo veldig klart og tydelig at det er gratis for barn under 3 år på alle nettsidene uten at jeg trenger å lete noe :)

Men ingen av disse har varmt nok basseng for helt små babyer, så vidt jeg vet. Alle babysvømmingskursene i byen går i egne bad, der bassengene blir varmet opp tilstrekkelig. Bare å glede seg til Tøyenbadet åpner igjen...

Anonymkode: cc705...d3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men ingen av disse har varmt nok basseng for helt små babyer, så vidt jeg vet. Alle babysvømmingskursene i byen går i egne bad, der bassengene blir varmet opp tilstrekkelig. Bare å glede seg til Tøyenbadet åpner igjen...

Det er i 2024, om alt går etter planen... som det ofte ikke gjør🤣

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner ikke til alle, jeg bare spurte siden hu jeg svarte ikke fant noe om det :) men noen av de har falt varmere basseng noen dager i uka sånn at man kan ha med baby - sjekk hjemmesidene :)

Vi gikk på Bøler bad, der har de varmt basseng, men det er også stengt akkurat nå. Åpner neste år da :)

Skrevet

Romsås har varmt basseng noen ganger i uka :)

Hovedbasseng

• Lengde: 25 meter
  • Dybde: 1.80 meter 
  • Temperatur: 28 grader mandag-onsdag, ca. 30 grader torsdag og 32 grader fredag-søndag

Plaskebasseng

• Lengde: 4 meter
  • Bredde: 3 meter
  • Dybde: 0,50 meter
  • Temperatur: én grad høyere enn hovedbassenget
  • Liten sklie, paraplyfontene og sidedusj

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...