Gå til innhold

Samboer har ikke sexlyst!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymsoldat_98
Skrevet (endret)

Hei jeg er en mann på 23 år og bor sammen med kjæresten som jeg har vært sammen med i 4 år. For ca 1 år siden så begynte sexlysten hennes å bli dårligere, mens min har nesten bare blitt bedre. 

vi har det veldig bra sammen, men på soverommet så er lite action om dagen. Snakket med henne for noen dager siden for å prøve å finne en løsning sånn at begge var fornøyde. Vi fant ut at vi skulle prøve testron 2% på resept for å øke sexlysten hennes. Dette er spennende og gleder meg til å se om det fungerer.

Endret av Anonymsoldat_98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går hun på hormonprevensjon? Mange kvinner mister all tenning på hormonprevensjon, så det kan være en ide å forsøke uten. Kondom overlever man. 

Anonymkode: 42bff...492

• Liker 2
Gjest Anonymsoldat_98
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Går hun på hormonprevensjon? Mange kvinner mister all tenning på hormonprevensjon, så det kan være en ide å forsøke uten. Kondom overlever man. 

Anonymkode: 42bff...492

Hun går på P-ring, men hun har sagt at hun blir mindre kåt av kondom. Hun vil ikke bruke det. 

Skrevet
Anonymsoldat_98 skrev (1 time siden):

Hei jeg er en mann på 23 år og bor sammen med kjæresten som jeg har vært sammen med i 4 år. For ca 1 år siden så begynte sexlysten hennes å bli dårligere, mens min har nesten bare blitt bedre. 

vi har det veldig bra sammen, men på soverommet så er lite action om dagen. Snakket med henne for noen dager siden for å prøve å finne en løsning sånn at begge var fornøyde. Vi fant ut at vi skulle prøve testron 2% på resept for å øke sexlysten hennes. Dette er spennende og gleder meg til å se om det fungerer.

MEN……hun sa noen som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal forholde meg til. Hun sa at hvis den ikke fungerer så må vi prøve å finne en annen løsning. Jeg vet om hun tullet eller ikke, men hun nevnte at jeg kunne ha en annen på si og at hun ikke kom til å se på det som utroskap. Har egentlig ikke tenkt på dette alternativet fordi det virker litt drastisk, men er det noen som har prøvd/ fått lov til noe lignende? noen som har hatt lignende problemer?

Hmm, er det risikofritt å bruke testosteron da? Hvis det er det Testron er.

Åpent forhold er en helt egen type "can of worms", det kan gå bra og det kan gå veldig dårlig. Sjalusiproblemer  at man blir forelska i den andre, etc. Dere er så unge, hvis dette er et vedvarende problem så er det vel bedre å gjøre det slutt og heller finne noen som matcher dere bedre? 

Det er mange ting som kan spille inn på lysta. Er hun stressa?

Anonymkode: 59440...639

Gjest Anonymsoldat_98
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hmm, er det risikofritt å bruke testosteron da? Hvis det er det Testron er.

Åpent forhold er en helt egen type "can of worms", det kan gå bra og det kan gå veldig dårlig. Sjalusiproblemer  at man blir forelska i den andre, etc. Dere er så unge, hvis dette er et vedvarende problem så er det vel bedre å gjøre det slutt og heller finne noen som matcher dere bedre? 

Det er mange ting som kan spille inn på lysta. Er hun stressa?

Anonymkode: 59440...639

Det er testosteron ja, det skal egentlig brukes av kvinner som er i overgangsalderen. Det er blitt mer vanlig blant yngre også, men det må tas i små mengder.

greia er at vi matcher på alle mulige måter, unntatt samleie. Men for meg så er det en ganske stor greie. Vet ikke om jeg kan bare godta at det aldri blir noe mer. Vil samtidig ikke slå opp. 

hun er ikke stressa sånn jeg har forstått det. Hun har en bra jobb hun trives i. Litt usikker på hva jeg skal gjøre, men blir å prøve den kremen i små mengder først og se an etter det.

Skrevet

Hmm… hos meg er det sjelden sånn at lysten er der sånn plutselig. Den må liksom lokkes litt frem. Jo mer jeg prøver å tvinge den frem, jo mer gjemmer den seg. I perioder der vi har lite sex eller sexen blir veldig teknisk, så skrur lysten seg fullstendig av. 

For meg fungerer det å legge til rette for nærhet, at vi koser og kjærtegner hverandre kysser. Og særlig at han snakker kjærlighetsspråket mitt aktivt. Da får jeg absolutt mer lyst på ham. Det høres sikkert rart ut, men når jeg senker skuldrene (slipper å prestere) og han bruker mitt kjærlighetsspråk aktivt, ja, så blir det mer sex her i huset.

Dårlig sexlyst trenger ikke å være en diagnose eller noe sånt. Det kan være at man ikke har funnet ut at hvordan egen sexlyst fungerer. At man prøver å tvinge den frem på måter som ikke fungerer, eller har urealistiske forventninger til hva som fungerer. Jeg tror dere bare må senke skuldrene og prøve dere litt frem til dere finner ut hva som fungerer for dere. 💜

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Gjest Anonymsoldat_98
Skrevet
Anonymsoldat_98 skrev (På 14.10.2021 den 10.13):

Skrevet

Men hvor lenge tror at du orker å vente?

med å at hun får lysten tilbake? Tror du at det blir at dere går hver deres vei?

Skrevet

Seriøst spørsmål: gjør du din del av husarbeidet hjemme? Å bo sammen med en som det føles som man er mammaen, evt hushjelpen, til er en gedigen turn-off. Tro meg. 

Anonymkode: d3540...e26

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Seriøst spørsmål: gjør du din del av husarbeidet hjemme? Å bo sammen med en som det føles som man er mammaen, evt hushjelpen, til er en gedigen turn-off. Tro meg. 

Anonymkode: d3540...e26

Som mann kan jeg bekrefte dette 😔

Anonymkode: 97187...844

• Liker 1
Skrevet

Skaff deg ei ny dame,er sexen borte er alt tapt. Avslutt og begynn på nytt. 

Anonymkode: b2722...4d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...