Gå til innhold

Farskapserklæring en er nå signert digitalt via nettet. Må man printe det ut fysisk og hadde med seg til sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har benyttet oss av muligheten til å signere farskapserklæring via nett. Det gikk smertefritt og fort, men vi lurer nå på om vi trenger å få det printet ut slik at man kan ha det med seg til sykehuset, lege eller jordmor?

Det vil lurer på er vel egentlig om vi trenger å fremlegge dette i papir fysisk noe sted, eller om det nå finnes i systemene, slik at sykehus og så videre kan finne det selv?

Anonymkode: fb937...f7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I overskriften skulle det selvsagt stå: 

Farskapserklæring en er nå signert digitalt via nettet. Må man printe det ut fysisk og ha det med seg til sykehuset?

Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 446dc...45e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. 

Anonymkode: 446dc...45e

Takk!

Skrevet

Jeg forsto det sånn at det erstatter det man før skrev under på sykehuset eller hos jordmor. Tror ikke de ellers er interessert i hvem som er far (annet enn at de før/for de som ikke har gjort det digitalt hjalp til med registrering av det)?

Anonymkode: b3543...e55

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg forsto det sånn at det erstatter det man før skrev under på sykehuset eller hos jordmor. Tror ikke de ellers er interessert i hvem som er far (annet enn at de før/for de som ikke har gjort det digitalt hjalp til med registrering av det)?

Anonymkode: b3543...e55

Ja jeg er ikke sikker. Derfor jeg tenkte jeg skulle spørre. Vi har i alle fall signerte på nett, så får vi se. Jeg kan spørre jordmor neste gang jeg er hos henne.

Skrevet

Hvorfor skulle sykehuset bry seg med det? Selvfølgelig skal dere ikke ha med noe papirer dit. 

Anonymkode: 612ac...aab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skulle sykehuset bry seg med det? Selvfølgelig skal dere ikke ha med noe papirer dit. 

Anonymkode: 612ac...aab

De bryr seg med det meste, så hvorfor ikke dette?

• Liker 2
Skrevet

Nei, dere trenger ikke å ha med papirene. De ååundertegnes fordi det må finnes registrert i et system hvem som er far til barnet, med tanke på ulike rettigheter og plikter far og barn har. De på sykehuset trenger ikke noe bevis på hvem som er far. 

Anonymkode: 05db9...549

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De bryr seg med det meste, så hvorfor ikke dette?

Sykehuset er ikke interesserte i å vite hvem som er far til barnet. 

Anonymkode: 8cafc...0a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sykehuset er ikke interesserte i å vite hvem som er far til barnet. 

Anonymkode: 8cafc...0a4

Ok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...