Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.  Jeg og partneren min har for en god stund siden vært enige om å ikke være partnere lengre.  Vi har ett barn sammen og jeg har ett fra før. Vi leier ett hus sammen og har fortsatt å bo sammen som venner, men dette begynner å bli utfordrende.   Nå er saken at ingen ønsker å flytte.  Jeg mener jeg har flest gode grunner til å ikke flytte. Og at min partner har gode grunner til at det er mer hensiktsmessig å bo mer sentralt med tanke på å kunne ta seg av vårt felles barn under samvær (kjører ikke bil blant annet).     Men uansett. Om vi ikke klarer å bli enige, hva er riktig veien å gå for å få hjelp til å avgjøre hvem som har rett på å bli værende?    Skjønner namsmannen kan være riktig avdeling når det kommer til deling av bo, men her er det jo snakk om en leiet bolig.    Kan utleier ha noe å si så lenge vi begge står på leiekontrakten? 

Anonymkode: 80a97...090

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke tenke meg at en part i et leieforhold har større rett til å ta over leieforholdet enn det andre. Selv ikke om den ene har flere barn fra før. 

Anonymkode: aed45...bad

• Liker 2
Skrevet

Står dere begge på leiekontrakten? Hvis ikke hadde jeg tatt den som utgangspunkt. 

Skrevet

Det blir vel som med små barn som krangler om en leke - kan de ikke dele, kan ingen av dem ha den... Det er ikke alltid klare regler på hvem som har rett eller en overordnet instans som kan ta avgjørelsen for dere.

Anonymkode: c4c52...df8

Skrevet

Lett: begge flytter ut, ferdig.

Anonymkode: 3ba9c...850

• Liker 3
Skrevet

Dere må jo nesten bli enige selv, og informere utleier om hvem som fortsetter. Utleier kan ikke bestemme nei.

Blir dere ikke enige kan det beste være at begge finner ny bolig, så ikke denne boligtvisten bidrar til mer dårlig stemning i bruddet mht barna 

Anonymkode: cce5c...d09

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen som kan bestemme dette på deres vegne, så dere må rett og slett prøve å løse dette som voksne, og bli enige.

Eventuelt kjøre stein, saks, papir.

• Liker 5
Skrevet

Den som blir lei først, flytter.

Dere kan prøve veiledning på familievernkontoret?

Anonymkode: 5455e...34b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.  Jeg og partneren min har for en god stund siden vært enige om å ikke være partnere lengre.  Vi har ett barn sammen og jeg har ett fra før. Vi leier ett hus sammen og har fortsatt å bo sammen som venner, men dette begynner å bli utfordrende.   Nå er saken at ingen ønsker å flytte.  Jeg mener jeg har flest gode grunner til å ikke flytte. Og at min partner har gode grunner til at det er mer hensiktsmessig å bo mer sentralt med tanke på å kunne ta seg av vårt felles barn under samvær (kjører ikke bil blant annet).     Men uansett. Om vi ikke klarer å bli enige, hva er riktig veien å gå for å få hjelp til å avgjøre hvem som har rett på å bli værende?    Skjønner namsmannen kan være riktig avdeling når det kommer til deling av bo, men her er det jo snakk om en leiet bolig.    Kan utleier ha noe å si så lenge vi begge står på leiekontrakten? 

Anonymkode: 80a97...090

Tror dere bare må snakke sammen om hva dere ønsker og hva som fungerer best. Min eks og jeg skilte oss når vi leide en leilighet sammen. Da flyttet jeg ut i en mindre leilighet. Han fortsatte å bo der en stund før han leide noe større. Han beholdt depositumet da. Ville ikke dele.. 🙄

Anonymkode: 2d0d6...0a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...