Gå til innhold

Mortensrud-drapet Hamse (20) ble skutt og drept

amourerah

Anbefalte innlegg

Lampe1 skrev (7 minutter siden):

Hvem var han?

Jeg tror ikke vi skal rippe så mye opp i det, men han hadde akkurat samme meninger som deg, så jeg har vokst opp med denne typen argumentasjon fra jeg var liten til langt opp i tenårene, og han ble etter tiden veldig lei seg fordi jeg ikke delte hans politisk syn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Druid skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke vi skal rippe så mye opp i det, men han hadde akkurat samme meninger som deg, så jeg har vokst opp med denne typen argumentasjon fra jeg var liten til langt opp i tenårene, og han ble etter tiden veldig lei seg fordi jeg ikke delte hans politisk syn. 

Det er jo greit nok å være uenige - jeg har full respekt for de som mener noe annet.

Jeg legger ikke skjul på mitt syn på kriminalitet overfor venner og familie om saken kommer opp, ei heller har jeg noe behov for å propagandere for det. Kanskje med KG som unntak.

Saken er bare den, at om man vokser opp i et vestlig samfunn i dag får man det gnidd inn gjennom hele livet at individet er hellig, frihet er hellig, etc. Allerede i ungdomsskolen og videregående bestemte jeg for å vrake dette livssynet. Man har en plikt overfor fellesskapet og that’s it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (51 minutter siden):

Et ondt regime vil gjøre hva det vil uansett.

Uskyldige mennesker er ikke viktigere enn samfunnet - samfunnet må komme først. En slik praksis vil etterhvert fjerne mye av grunnlaget for videre kriminalitet da slike miljøer og familier utraderes. 

«Survival of the law-abiding.»

Det står familier på begge sider og har vondt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (3 minutter siden):

Det står familier på begge sider og har vondt nå.

Ja. Men man må se fremover. Dette vil ikke bli noe bedre med dagens politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (46 minutter siden):

Dette er et typisk KG-svar. Dulgte anklager, useriøse angrep, null oppfølging. For et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (6 minutter siden):

Dette er et typisk KG-svar. Dulgte anklager, useriøse angrep, null oppfølging. For et forum.

Det er ingen skjult agenda; du har et sett med meninger som er ekstremt kontroversielle. Det finnes ingen siviliserte samfunn i hele verden som funksjonelt deler synet at samfunnet overgår individets rettigheter. Mitt poeng var at du ikke var alene og at dette ikke var nye tanker. 

Jeg kunne ha prøvd meg på ett billig poeng knyttet til min morfars politiske medlemskap, men problemet mitt ville være at det poenget faktisk ikke var unikt for den ene siden; det var ett område begge sidene stort sett var enige om. Så jeg gjorde det ikke.

Jeg har ingen annen agenda enn å konkludere at det hverken finnes mulighet for at vi skal bli enige eller at jeg har noen håp om å omvende deg til mitt synspunkt.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Druid skrev (3 minutter siden):

Det er ingen skjult agenda; du har et sett med meninger som er ekstremt kontroversielle. Det finnes ingen siviliserte samfunn i hele verden som funksjonelt deler synet at samfunnet overgår individets rettigheter. Mitt poeng var at du ikke var alene og at dette ikke var nye tanker. 

Jeg kunne ha prøvd meg på ett billig poeng knyttet til min morfars politiske medlemskap, men problemet mitt ville være at det poenget faktisk ikke var unikt for den ene siden; det var ett område begge sidene stort sett var enige om. Så jeg gjorde det ikke.

Jeg har ingen annen agenda enn å konkludere at det hverken finnes mulighet for at vi skal bli enige eller at jeg har noen håp om å omvende deg til mitt synspunkt.   

Hele din agenda er å sverte min mening om kriminalitet. Bare innrøm det. Jeg liker ikke å anklage noen for hersketeknikker, men jeg synes dette fortjener betegnelsen.

Samfunn setter fellesskap over individuelle rettigheter hele tiden. Enten det er i reguleringer av hvem som får gjøre hva, hva som er lov, verneplikt, etc.

Hvorfor skal det være ett sett med normer for folk flest og et annet sett for kriminelle utskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (5 minutter siden):

Hele din agenda er å sverte min mening om kriminalitet. Bare innrøm det. Jeg liker ikke å anklage noen for hersketeknikker, men jeg synes dette fortjener betegnelsen.

Samfunn setter fellesskap over individuelle rettigheter hele tiden. Enten det er i reguleringer av hvem som får gjøre hva, hva som er lov, verneplikt, etc.

Hvorfor skal det være ett sett med normer for folk flest og et annet sett for kriminelle utskudd?

Fair enough. 

Samfunn  regulerer individuelle rettigheter, de definerer ikke hva som er rett og galt. Dette er grunnen til vi har skjønnsmessige vurderinger. Normer er ikke universelle, de endrer seg konstant, og det gjør at kriminalitet er en funksjon av tid. 

(Disse to som ble dømt, var strengt tatt ikke kriminelle når de begynte; vi som samfunn, "fant på" en kriminalitet for å ta dem. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (På 27.10.2021 den 23.10):

Har dette noen sammenheng med Prinsdal drapet? 

For meg er helt utrolig at to menn fra Bærum, har dratt hele veien til Mortensrud for å skyte en tilfeldig person. Han som ble drept i Prinsdal var vel heller ikke tilfeldig, kom det frem under rettssaken. 

En times avstand er ikke langt, fra Bærum til Mortensrud, for to terrorister som er ute for å drepe noen. Om de skjøt feil person eller om det var gjengrelatert er vel ikke helt klarlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (Akkurat nå):

En times avstand er ikke langt, fra Bærum til Mortensrud, for to terrorister som er ute for å drepe noen. Om de skjøt feil person eller om det var gjengrelatert er vel ikke helt klarlagt. 

Er der så langt til Mortensrud? 

Jeg sitter med en følelse at de tok feil person.  Dette får vi sikkert vite etterhvert. 

Blir spennende å se da om de kommer hit på lørdag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (På 27.10.2021 den 23.10):

Har dette noen sammenheng med Prinsdal drapet? 

For meg er helt utrolig at to menn fra Bærum, har dratt hele veien til Mortensrud for å skyte en tilfeldig person. Han som ble drept i Prinsdal var vel heller ikke tilfeldig, kom det frem under rettssaken. 

Ikke usannsynlig. De har ikke noen kobling til Bærum lenger; det er foreldrenes område, og FAREN har brutt kontakten.

Og Albanere som kutter kontakten med egne barn...... ???

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Druid skrev (6 timer siden):

Ikke usannsynlig. De har ikke noen kobling til Bærum lenger; det er foreldrenes område, og FAREN har brutt kontakten.

Da har de gjort ekstremt ille ting. Sier egentlig det aller meste...😮😮😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Da har de gjort ekstremt ille ting. Sier egentlig det aller meste...😮😮😮

Albanere kutter så å si aldri kontakt med sine sønner. 

Grusomt at alle barna gikk den veien😪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (1 minutt siden):

Albanere kutter så å si aldri kontakt med sine sønner. 

Grusomt at alle barna gikk den veien😪

Nettopp. Synes synd på foreldrene 😟

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ArneAnd skrev (På 27.10.2021 den 13.31):

Jeg synes det er svært underlig at to som tidligere er dømt for terrorvirksomhet ikke sitter fengslet. 

Det er vel Norge. Man skal få mildest mulig straff og helst ingen straff. Så slipper man dem ut raskest mulig fordi man er overbevist om at fengsel ''reparer'' folk og får dem på rett spor. Alltid! Først er vi snille med dem og gir dem symbolsk og latterlig lav straff, så er vi snille med dem for andre gang når vi behandler dem som om de automatisk blir ''korrigert'' og blir lovlydige og gode borgere når det kommer ut. Da må de vel skjønne greia og forvandle seg til gode og lovlydige borgere når vi har vært så snille med dem? Bare i Norge - snillismens og naivitetens land.

Når det er sagt er det faktisk snakk om terrorister som slapp ut av fengsel etter symbolsk kort opphold der og fortsatt utgjorde fare for andre. Nå har de drept noen. Om denne unge mannen var skyldig i noe vet vi ikke, men de to brødrene hadde ihvertfall ikke noe utenfor fengsel å gjøre. Egentlig ingenting i Norge heller.

Det er veldig tydelig at det gikk feil vei for dem da deres egen far ikke har kontakt med dem lenger på flere år og sier at de har andre de hører på nå. Norsk innvandringspolitikk har feilet fullstendig over flere år og for meg som har bodd her lenge nok for å ha sett dramatisk negativ utvikling i den tid, fremstår situasjonen som en ønsket utvikling politikerne har tilrettelagt for gjennom flere regjeringer. 

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (8 timer siden):

Hvor står det at de har brutt kontakt med faren? Jeg kjenner ikke til den albanske kulturen. 

Jeg finner det merkelig at drapet er tilfeldig, med mindre det er psykiatri. Men det var også slik saken i Prinsdal ble skrevet i media. Han var tilfeldig offer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (15 minutter siden):

Det er vel Norge. Man skal få mildest mulig straff og helst ingen straff. Så slipper man dem ut raskest mulig fordi man er overbevist om at fengsel ''reparer'' folk og får dem på rett spor. Alltid! Først er vi snille med dem og gir dem symbolsk og latterlig lav straff, så er vi snille med dem for andre gang når vi behandler dem som om de automatisk blir ''korrigert'' og blir lovlydige og gode borgere når det kommer ut. Da må de vel skjønne greia og forvandle seg til gode og lovlydige borgere når vi har vært så snille med dem? Bare i Norge - snillismens og naivitetens land.

Når det er sagt er det faktisk snakk om terrorister som slapp ut av fengsel etter symbolsk kort opphold der og fortsatt utgjorde fare for andre. Nå har de drept noen. Om denne unge mannen var skyldig i noe vet vi ikke, men de to brødrene hadde ihvertfall ikke noe utenfor fengsel å gjøre. Egentlig ingenting i Norge heller.

Det er veldig tydelig at det gikk feil vei for dem da deres egen far ikke har kontakt med dem lenger på flere år og sier at de har andre de hører på nå. Norsk innvandringspolitikk har feilet fullstendig over flere år og for meg som har bodd her lenge nok for å ha sett dramatisk negativ utvikling i den tid, fremstår situasjonen som en ønsket utvikling politikerne har tilrettelagt for gjennom flere regjeringer. 

Er det bevist at de drepte han? Alt tyder på det, men saken er vel ikke helt klar enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (6 minutter siden):

Hvor står det at de har brutt kontakt med faren? Jeg kjenner ikke til den albanske kulturen. 

Jeg finner det merkelig at drapet er tilfeldig, med mindre det er psykiatri. Men det var også slik saken i Prinsdal ble skrevet i media. Han var tilfeldig offer. 

Sto i media? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...