Ephemera Skrevet 2. oktober 2005 #1 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg synes jeg lurer på dette hvert år... Jeg mener knelang vinterkåpe med pelskant på. Når er det liksom "lov" å begynne å bruke den? Hvor kaldt skal det være ute? Skjønner at dette har med temperaturen å gjøre, men jeg gleder meg sånn... Når begynner du å bruke vinterkåpe/-jakke?
Gjest Hel Skrevet 2. oktober 2005 #3 Skrevet 2. oktober 2005 Lurer på det samme selv jeg. Gikk med vanter ute for et par uker siden for det var veldig kaldt men det føltes helt feil.
ashera Skrevet 2. oktober 2005 #6 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg synes jeg lurer på dette hvert år... Jeg mener knelang vinterkåpe med pelskant på. Når er det liksom "lov" å begynne å bruke den? Hvor kaldt skal det være ute? Skjønner at dette har med temperaturen å gjøre, men jeg gleder meg sånn... Når begynner du å bruke vinterkåpe/-jakke? ← Endte du opp med å kjøpe den fine rosa? Du får bare be om lavere temperaturer, imorgen er det meldt 17 grader på Østlandet.... men tross alt, det er oktober. Du kan jo ta på deg noe lett under og gå med kåpa åpen hvis det blir for varmt.
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2005 #7 Skrevet 2. oktober 2005 Det som er vrient er at selvom det er meldt 17 grader i morgen, som for meg tilsier en cordblazer, skal jeg opp så sinnsykt tidlig at da er det kanskje bare 7 grader, så da må jeg ha boblejakke. Når jeg da er ferdig på jobb, sprader alle de som stod opp sent rundt i blazerne sine eller kanskje bare genser, mens jeg går i boblejakke og svetter og ser teit ut. Dritt!
Gjest Catwoman Skrevet 3. oktober 2005 #8 Skrevet 3. oktober 2005 Det som er vrient er at selvom det er meldt 17 grader i morgen, som for meg tilsier en cordblazer, skal jeg opp så sinnsykt tidlig at da er det kanskje bare 7 grader, så da må jeg ha boblejakke. Når jeg da er ferdig på jobb, sprader alle de som stod opp sent rundt i blazerne sine eller kanskje bare genser, mens jeg går i boblejakke og svetter og ser teit ut. Dritt! ← Kjenner til den der ja. Jeg har en vinterkåpe som er ganske tynn. Kan kanskje ikke kalles vinterkåpe da. Men den ser veldig høst/vinterlig ut da. Blir det litt kaldere nå, så begynner jeg med den.
Gjest Milah Skrevet 3. oktober 2005 #9 Skrevet 3. oktober 2005 Har brukt vinterjakke lenge nå jeg. Hater å fryse, og har heller ikke funnet noen høstjakke i år. Er jo ingen mellomting mellom olajakke og Boblejakke!
Tusenfryd Skrevet 3. oktober 2005 #10 Skrevet 3. oktober 2005 Har ikke begynt med jakke enda, jeg - bortsett fra noen ganger og det er ikke frodi det er kaldt men fordi alle andre har jakker og det ser rart ut å gå uten... Stor sett går jeg til bilen bare og handler gjør jeg på kjøpesentere, og der er det jo varmt...
Ephemera Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #11 Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Endte du opp med å kjøpe den fine rosa? Du får bare be om lavere temperaturer, imorgen er det meldt 17 grader på Østlandet.... men tross alt, det er oktober. Du kan jo ta på deg noe lett under og gå med kåpa åpen hvis det blir for varmt. ← Nei, jeg kjøpte ikke den rosa... Jeg grublet jo veldig lenge på det, men jeg kom frem til 1. At det var feil rosafarge. 2. At rosa ikke passer sammen med alt. 3. Sambo sa at han nektet å gå sammen med meg i rosa kåpe Han er ikke spesielt glad i rosa... Jeg har en del andre rosa klær, men grensa hans gikk liksom ved kåpe. Hadde jeg virkelig likt den, hadde jeg ikke brydd med så mye om at han sa det, men det sammen med punkt 1 og 2, gjorde at jeg kuttet ut grublinga. Da begynte jeg selvsagt å gruble på om jeg skulle kjøpe den i svart, men her har jeg funnet ut at den svindyre svarte kåpa mi som jeg kjøpte for 2 år siden, med pels både på kraven og nede på ermene, er finere. Selv om jeg synes ny kåpe er en fest Kan heller se om jeg finner en fin offwhite med pels. Det er liksom favorittfargen! Men ja - det er kaldt om morgenen og varm utpå dagen... og så iskaldt om kvelden igjen... så dette er jammen ikke lett... Endret 3. oktober 2005 av Ephemera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå