AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 I morgen (skriver dette rett før midnatt) er det 18 dager siden fødselen, altså snart tre uker siden. Jeg er førstegangs og jeg ammer. Jeg har blødd friskt blod, blandet med brunt i 6-7 dager nå, har lest at dette er normalt, men blir litt forvirret da jeg ikke vet om det er normalt med friskt blod også… For noen dager siden kom det ut en ganske stor, svart klump, større enn de jeg har hatt før, for nå for tiden har jeg av og til noen på størrelse med en ert. Jeg ringte legevakten da jeg oppdaget det i bindet mitt, siden de på barselhotellet sa at klumper på størrelse med eggeplommer ikke var så bra. Legevakten mente jeg bare skulle følge med videre. Har også hatt litt rivende magesmerter, i 4-5 dager, de kommer og går gjennom dagen, ikke veldig vondt altså, er mer riving i eggstokkene muligens? Men det kommer kanskje helst når jeg spiser, og varer noen sekunder om gangen. Det er ikke etterrier, de var mer intense/skarpe, og forsvant etter cirka 1,5 uke. Burde jeg dra til lege? Kan det være det er rester av morkaka? En venninne av meg sa at hun også hadde hatt friskt blod i en uke cirka før det bare ble småblødninger etterpå. Jeg er redd og håper noen har erfaringer de kan dele. Anonymkode: 82cb0...871
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Sårskorpa løsner et par uker etter fødselen så er normalt at det kommer en ny runde frisk blødning da. De undersøkte vel at morkaka de var hel da du fødte så vil ikke tro det er det :)! Er du bekymret så kan du ringe og snakke med barsel-poliklinikk der du født. Anonymkode: fdb33...f5a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Sårskorpa løsner et par uker etter fødselen så er normalt at det kommer en ny runde frisk blødning da. De undersøkte vel at morkaka de var hel da du fødte så vil ikke tro det er det :)! Er du bekymret så kan du ringe og snakke med barsel-poliklinikk der du født. Anonymkode: fdb33...f5a Tusen takk!! Anonymkode: 82cb0...871
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 De undersøkte morkaka mi da jeg fødte, og den så helt fin ut. Men renselsen min luktet ganske stramt, jeg hadde ubehag i magen særlig når jeg skulle reise meg opp fra sengen osv. Tenkte det bare skulle være sånn. ca en måned etter fødsel hadde jeg en styrtblødning, snakker veldig mye blod. Ble hasteinnlagt på sykehuset, måtte rett i narkose og fikk utskraping. Mistet mye blod og måtte få blodoverføring. Det var rester av morkaka som lå igjen, var flaks at det viste seg som styrtblødning - ikke som alvorlig infeksjon. Fikk ikke feber i forkant som jeg trodde var det tydeligste tegnet på rester. Så, edu i tvil, få en sjekk Anonymkode: e0b03...183
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg hadde morkakerester, det ble gradvis vondere og blødde mer i uka etter fødselen. Fra dag 5 omtrent kunne jeg ikke gå, men både leger og jordmødre og sykepleiere sa alt var normalt. På dag 8 ble jeg hasteinnlagt og operert, og fikk meg en ukes tid på sykehuset med antibiotika, blodoverføring osv. Så for meg høres det ikke ut som morkakerester, men jeg ser jo at en bruker over her har hatt en helt annen opplevelse med det, så skal ikke være så påståelig der 😊 Det høres mest ut som om skorpa fra morkaka har løsnet og det er dette som blør, men ha lav terskel for å kontakte helsepersonell uansett 😊 Anonymkode: 642aa...eb7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 Det kan være rester i livmora. Det er ikke normalt med smerte i livmora så lenge etter fødsel. Jeg ville kontaktet barselavdelingen eller svangerskapspoliklinikk for å få råd. Legevakt er ikke den beste veien å gå via så kort tid etter fødsel. Anonymkode: c7f56...13b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå