Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør jeg studere om jeg føler juss hadde passet best for meg, bare at jeg er litt for lat og ikke så hardtarbeidende og ambisiøs som jusstudenter skal være? Jeg er ganske flink på å skrive og lese, vil ha en trygg og ganske godt betalt jobb, men føler juss hadde vært for tøft for meg…

Anonymkode: fad92...3dd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet

Hvis du vil ha damer bør du velge medisin.

Anonymkode: 1f5cf...f2d

Skrevet

Bachelor i noe med økonomi, jobb i forsikring. Lett å få seg godt betalt hvis man er flink.

Anonymkode: ba58d...626

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bachelor i noe med økonomi, jobb i forsikring. Lett å få seg godt betalt hvis man er flink.

Anonymkode: ba58d...626

Jeg er verken flink til matte eller liker matte… Derfor jeg føler juss hadde passet bedre, siden det handler om skriving og ikke tall…

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du vil ha damer bør du velge medisin.

Anonymkode: 1f5cf...f2d

Er jente

Skrevet

på øk-ad er det masse med lover å sette seg inn i. alt kommer jo annpå valgfager. du kan eks velge mer innen HR, da er det mye teori å lese. etc

men du skriver at du liker å lese og skrive, du skriver veldig lite utenom. i mange yrker særlig kontorjobber må du like det. tar du sosionomstudiet kan du eks jobbe i nav og der er det mye du må kunne av lover og regler. du må også like å skrive. 

hva er det med juss som gjør at du føler det passer?

er det noe tema som interesserer deg, hva er du opptatt av samfunnsmessig etc? ønsker du ren kontorjobb eller også noe med mennesker? 

Anonymkode: dbac6...da3

• Liker 1
Skrevet

Hvis du føler juss ligger deg nært men du er usikker så bør du sjekke ut andre samfunnsvitenskapelige fag. De overlapper en del og det kan godt være at noen av de passer deg enda bedre.

Statsvitenskap er nært beslektet med juss. Også psykologi kan være et alternativ.

Anonymkode: 225f4...025

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tror nok at du fint kan velge juss! Jeg regner med at jusstudenter bruker Lovdata for å finne frem til lover, sånn at de ikke trenger å huske alt - men vite hvordan de kan finne frem til og anvende/bruke de ulike lovene, regner jeg med :) 

Endret av Mariell1995

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...