Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en opprivende krangel med kjæresten i går, som egentlig oppstod ut av en bagatell som jeg burde latt være å gjøre noe ut av. Men det ble dessverre større, og kjæresten sa noen ting som nå gjør at jeg tviler på hvilke følelser han egentlig har for meg, om noen.

Vi avtalte at jeg skulle komme til han i går kveld, og at vi skulle kose oss, bl.a. med sex. Da jeg kom, sa han at han ikke følte seg helt i form, og om det var greit å utsette de sexplanene vi hadde. Greit det. Så vi laget litt kakao, og hadde en fin samtale. Etterpå la vi oss i senga sammen, nakne, for å holde rundt og være nære, som vi begge liker. Vi hadde det veldig fint, og snakket om alt mulig, og en del kyssing, klemmer, alt var egentlig helt nydelig.

Og så, nevnte han at han håpet å føle seg bedre i morgen. Jeg spurte hvor dårlig form han var i nå, er du f.eks. i så dårlig form at du ikke føler deg kåt f.eks., spurte jeg. Da svarte han at om det skulle være mulig, måtte jeg i så fall sitte oppå han. Jeg smilte, følte meg glad, og tenkte at wow, skal vi ha sex likevel! Men så sa han ikke mer om det. Kjente at jeg ble lei meg. At han med den kommentaren liksom gav meg falske forhåpninger. Falskt, fordi han ikke fulgte opp med å si at jeg skulle sitte oppå.

Så da stod jeg opp, kledde på meg og sa at jeg var veldig lei meg. Hvorfor det, sa han. Og jeg forklarte det over. Da ristet han bare på hodet og mente jeg måtte forstå og respektere at han følte seg syk. Jeg sa at joda, jeg gjør jo det, men det var faktisk han som sa jeg kunne sitte oppå, men så ble det ikke noe av, han sa ikke at jeg skulle Da følte jeg meg lurt.

Så sa han at alt dreier seg om seg for meg, det er alt jeg tenker på! Da følte jeg meg enda verre, og begynte å gråte. Synes det var veldig urettferdig og nedlatende, og ikke minst slemt, å si.

Vi kranglet i over en halvtime om dette, og han sa etterhvert at siden sex er årsaken til konflikt, så synes han at det må bli slutt på sexen, og/eller i det minste sexfrie perioder! Jeg følte meg knust, stygg, uattraktiv, og sa det og spurte om han mente dette, eller om han sa det i sinne. Han sa han var veldig sint, og at jeg burde tenke meg nøye om før jeg "fortsatte dette."

Jeg er veldig forelsket, og vet jeg blir ulykkelig av å ha et forhold uten sex eller med sexfrie perioder. Det vil såre meg enormt. Jeg sa han knuste hjertet mitt med disse kommentarene sine, men han sa bare at dette hadde jeg fått til helt selv....

Jeg gikk, kjørte hjem og har ikke hatt noe kontakt med han i dag. Jeg vil ikke sende meldinger, vet ikke engang om jeg orker å svare om han ringer meg i kveld.

Det jeg har tenkt på, er at siden han foreslo å slutte med sex, så kan han umulig finne meg attraktiv, kan umulig elske meg.

Føler at dette er ødelagt, dette forholdet, selv om jeg har vært så lykkelig. Men ulike sexbehov, og så stygge kommentarer tar knekken på  meg.

Fantaserer om at han vil ha meg like mye som jeg vil ha han, men med den kommentaren om sexstopp og sexfrie perioder, føltes alt håpløst...

💔

Anonymkode: 6940b...768

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 11da3...853

• Liker 10
Skrevet

Wow, bare wow. Her er det du som er helt ut på jordet. Du fikk alt dette til å handle om deg. 

Han følte seg dårlig, hadde kanskje lyst. Men ombestemte seg. Så lager du drama, gråter og mener at han ikke tenner på deg.

Her burde du gå til en psykolog og få hjelp med det du sliter med. 

Ikke rart fyren blir lei når du gjør om en fjær til ti høns 🤦‍♀️

Anonymkode: a9861...63a

• Liker 47
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Wow, bare wow. Her er det du som er helt ut på jordet. Du fikk alt dette til å handle om deg. 

Han følte seg dårlig, hadde kanskje lyst. Men ombestemte seg. Så lager du drama, gråter og mener at han ikke tenner på deg.

Her burde du gå til en psykolog og få hjelp med det du sliter med. 

Ikke rart fyren blir lei når du gjør om en fjær til ti høns 🤦‍♀️

Anonymkode: a9861...63a

Ja, som jeg skrev innledningsvis vet jeg at jeg gjorde dette større enn det var -altså denne situasjonen. Men, de kommentarene han kom med mener jeg var veldig stygge og alvorlige. Hvordan fortsette forholdet etter å ha fått sånt slengt mot meg?

Skrevet

TS, her er det du som er helt fullstendig giftig. Du viser ekstremt dramatisk og egoistisk oppførsel. Ingen kjæreste kommer til å ønske å bli hos deg over lengre tid, dersom du holder på sånn som dette!

For å være helt ærlig med deg nå: hvis jeg var typen din, så hadde jeg brukt denne muligheten til å anse forholdet som over. Hvis ikke du hører fra han igjen noensinne, så vet du i alle fall at vi er flere som har full forståelse for hans valg basert på hvordan du oppfører deg.

Unnskyld hvis du føler dette er litt hardt, men du behøver tydeligvis en brutal oppvekker for å utvikle deg emosjonelt, før du er moden for et forhold. 

Anonymkode: 250ad...362

• Liker 20
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, som jeg skrev innledningsvis vet jeg at jeg gjorde dette større enn det var -altså denne situasjonen. Men, de kommentarene han kom med mener jeg var veldig stygge og alvorlige. Hvordan fortsette forholdet etter å ha fått sånt slengt mot meg?

For han sin skyld, håper jeg ikke forholdet fortsetter, for å si det sånn. 

Kommentarene hans var innafor. Dine derimot, var ikke. 

• Liker 11
Skrevet

Hjelpe meg, stakkars mann.. Her sier han at han ikke er i form også blir det det dramaet ut av det?? Jeg og liker å ha ofte sex med partner og kan lett føle meg litt uattraktiv visst det blir perioder uten sex, men alle bør jo skjønne at når man ligger side om side nakne og kan nyte hverandres selskap slik når man føler seg dårlig så har det ingenting med deg og gjøre. Respekter nå at han har en dårlig dag uten og måtte gjøre den enda verre

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For han sin skyld, håper jeg ikke forholdet fortsetter, for å si det sånn. 

Kommentarene hans var innafor. Dine derimot, var ikke. 

Du mener det er innafor å si at man i et forhold ikke skal ha mer sex? Da er det jo et vennskap, ikke et forhold.

• Liker 3
Skrevet
Scoops skrev (Akkurat nå):

Hjelpe meg, stakkars mann.. Her sier han at han ikke er i form også blir det det dramaet ut av det?? Jeg og liker å ha ofte sex med partner og kan lett føle meg litt uattraktiv visst det blir perioder uten sex, men alle bør jo skjønne at når man ligger side om side nakne og kan nyte hverandres selskap slik når man føler seg dårlig så har det ingenting med deg og gjøre. Respekter nå at han har en dårlig dag uten og måtte gjøre den enda verre

Jeg skrev jo det, det var ikke noen forventning om sex fra min side da vi la oss i senga sammen. Men når han sier at jeg kunne sittet oppå han, så gir han meg jo forventninger, og da ble jeg lei meg når det bare var tomme ord.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg skrev jo det, det var ikke noen forventning om sex fra min side da vi la oss i senga sammen. Men når han sier at jeg kunne sittet oppå han, så gir han meg jo forventninger, og da ble jeg lei meg når det bare var tomme ord.

Er du 17 år?😳

Anonymkode: 24f73...590

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spurte hvor dårlig form han var i nå, er du f.eks. i så dårlig form at du ikke føler deg kåt f.eks., spurte jeg. Da svarte han at om det skulle være mulig, måtte jeg i så fall sitte oppå han. 

Hallo der i luken! Fyren sier jo rett ut at dersom det FYSISK skal være mulig at dere skal kunne ha samleie, er han i så dårlig form at du må være på topp. Du stiller et hypotetisk spørsmål og han svarer helt ærlig på det!
Er ikke meningen å være slem TS, men tror du bør jobbe litt med selvtilliten. Du kommer til å ha det mye bedre med deg selv og i forholdet ditt dersom du ikke knytter opp all selvtilliten din til hvorvidt kjæresten din vil knulle deg syv av syv dager i uka eller ikke.

• Liker 18
Skrevet

Wow, dramaqueen så til de grader.

Syter over sexfrie perioder fordi ham vil hoppe over en dag pga sykdom. Du knuser dette forholdet sønder og sammen med den oppførselen der.

Anonymkode: 5a1b7...27e

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ærlig talt. Av det du skrev i åpningsinnlegget ditt, er det ingen ting som kan defineres som «stygge kommentarer». 
Om ikke dette bare er trolling, noe jeg tror det er, så må du virkelig gå i deg selv og evaluere ditt reaksjonsmønster. Det står virkelig ikke i sammenheng med opplevelsen som beskrevet.

Men som sagt, tror dette bare er trolletråd for å reaksjoner.

• Liker 5
Skrevet
sicario skrev (24 minutter siden):

Ærlig talt. Av det du skrev i åpningsinnlegget ditt, er det ingen ting som kan defineres som «stygge kommentarer». 
Om ikke dette bare er trolling, noe jeg tror det er, så må du virkelig gå i deg selv og evaluere ditt reaksjonsmønster. Det står virkelig ikke i sammenheng med opplevelsen som beskrevet.

Men som sagt, tror dette bare er trolletråd for å reaksjoner.

Her prøver du å sabotere tråden, og trolle-anklager i tillegg, er nok regelbrudd.

Og jo, han kom med to veldig stygge, alvorlige kommentarer.

Hvem gidder å ha et forhold uten sex, det er jo sykt. Da er man ikke kjærester lenger, bare venner.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Her prøver du å sabotere tråden, og trolle-anklager i tillegg, er nok regelbrudd.

Og jo, han kom med to veldig stygge, alvorlige kommentarer.

Hvem gidder å ha et forhold uten sex, det er jo sykt. Da er man ikke kjærester lenger, bare venner.

Han sa uansett aldri sexløst forhold, men perioder uten sex. Det er to VIDT forskjellige ting. 

Og NEI, ingen av hans kommentarer var slemme, fæle, stygge eller alvorlige! 

Har du vurdert psykologhjelp for ditt dårlige selvbilde ts?

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han sa uansett aldri sexløst forhold, men perioder uten sex. Det er to VIDT forskjellige ting. 

Og NEI, ingen av hans kommentarer var slemme, fæle, stygge eller alvorlige! 

Har du vurdert psykologhjelp for ditt dårlige selvbilde ts?

Perioder uten sex er uaktuelt, da betyr det at han ikke er spesielt tiltrukket av meg. Da får han heller finne en ny dame.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er den med lavest lyst i forholdet, og har en teori om at det var frustrasjonen hans som snakket akkurat da.

Å være den som har lyst når den andre ikke har, er frustrerende. Man blir såret, føler seg ikke attraktiv og ønsket. Å være den som ikke har lyst er også frustrerende. Man ønsker jo ikke å såre den andre. Samtidig kan man risikere å ødelegge mye for begge parter på sikt hvis man tvinger seg selv(for ofte) for partnerens skyld.

Jeg er som sagt den med lavest lyst i forholdet. Og grunnene til at jeg ikke har lyst på sex til et gitt tidspunkt, har å gjøre med helt andre ting enn hvor tiltrukket jeg er av ham. De har med meg selv å gjøre. Sykdom og mensen er to tilstander som mer eller mindre "slår av bryteren", så å si. Jeg føler meg ikke vel med meg selv. Uten mer sammenligning kan det nesten være som å bli tilbudt mat når man er matlei, ikke har matlyst eller er stappmett. Man sier ikke nei takk fordi det er noe galt med maten, men fordi behovet for/ønsket om mat ikke er der. 

Anonymkode: bc91a...18f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Perioder uten sex er uaktuelt, da betyr det at han ikke er spesielt tiltrukket av meg. Da får han heller finne en ny dame.

Jeg tror ikke dere passer sammen. Det finnes unge menn som har sexlyst, om de så ligger med korona på tredje uka. 

Men når det er sagt, så vil et utsagn som det over, garantert slå tilbake på deg i løpet av livet. Vis meg den kvinne som ikke har perioder i livet, med dårlig lyst, eller fysiske begrensninger for sexlivet?  Hvordan ønsker du at han skal takle slike perioder? 

Anonymkode: 922bc...633

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hadde en opprivende krangel med kjæresten i går, som egentlig oppstod ut av en bagatell som jeg burde latt være å gjøre noe ut av. Men det ble dessverre større, og kjæresten sa noen ting som nå gjør at jeg tviler på hvilke følelser han egentlig har for meg, om noen.

Vi avtalte at jeg skulle komme til han i går kveld, og at vi skulle kose oss, bl.a. med sex. Da jeg kom, sa han at han ikke følte seg helt i form, og om det var greit å utsette de sexplanene vi hadde. Greit det. Så vi laget litt kakao, og hadde en fin samtale. Etterpå la vi oss i senga sammen, nakne, for å holde rundt og være nære, som vi begge liker. Vi hadde det veldig fint, og snakket om alt mulig, og en del kyssing, klemmer, alt var egentlig helt nydelig.

Og så, nevnte han at han håpet å føle seg bedre i morgen. Jeg spurte hvor dårlig form han var i nå, er du f.eks. i så dårlig form at du ikke føler deg kåt f.eks., spurte jeg. Da svarte han at om det skulle være mulig, måtte jeg i så fall sitte oppå han. Jeg smilte, følte meg glad, og tenkte at wow, skal vi ha sex likevel! Men så sa han ikke mer om det. Kjente at jeg ble lei meg. At han med den kommentaren liksom gav meg falske forhåpninger. Falskt, fordi han ikke fulgte opp med å si at jeg skulle sitte oppå.

Så da stod jeg opp, kledde på meg og sa at jeg var veldig lei meg. Hvorfor det, sa han. Og jeg forklarte det over. Da ristet han bare på hodet og mente jeg måtte forstå og respektere at han følte seg syk. Jeg sa at joda, jeg gjør jo det, men det var faktisk han som sa jeg kunne sitte oppå, men så ble det ikke noe av, han sa ikke at jeg skulle Da følte jeg meg lurt.

Så sa han at alt dreier seg om seg for meg, det er alt jeg tenker på! Da følte jeg meg enda verre, og begynte å gråte. Synes det var veldig urettferdig og nedlatende, og ikke minst slemt, å si.

Vi kranglet i over en halvtime om dette, og han sa etterhvert at siden sex er årsaken til konflikt, så synes han at det må bli slutt på sexen, og/eller i det minste sexfrie perioder! Jeg følte meg knust, stygg, uattraktiv, og sa det og spurte om han mente dette, eller om han sa det i sinne. Han sa han var veldig sint, og at jeg burde tenke meg nøye om før jeg "fortsatte dette."

Jeg er veldig forelsket, og vet jeg blir ulykkelig av å ha et forhold uten sex eller med sexfrie perioder. Det vil såre meg enormt. Jeg sa han knuste hjertet mitt med disse kommentarene sine, men han sa bare at dette hadde jeg fått til helt selv....

Jeg gikk, kjørte hjem og har ikke hatt noe kontakt med han i dag. Jeg vil ikke sende meldinger, vet ikke engang om jeg orker å svare om han ringer meg i kveld.

Det jeg har tenkt på, er at siden han foreslo å slutte med sex, så kan han umulig finne meg attraktiv, kan umulig elske meg.

Føler at dette er ødelagt, dette forholdet, selv om jeg har vært så lykkelig. Men ulike sexbehov, og så stygge kommentarer tar knekken på  meg.

Fantaserer om at han vil ha meg like mye som jeg vil ha han, men med den kommentaren om sexstopp og sexfrie perioder, føltes alt håpløst...

💔

Dere er begge to veldig kranglete og hårsåre.

For det første, slutt å "avtal" sex. Det er naturlig når man møtes å ville ha sex om begge føler for det, men ikke gjør det til en avtale. Tenk på det som å ha en idé om at tur er fint men at det nok ikke blir noe av om det kommer styrtregn. 

For det andre, vær klar og forvent klarhet. Når han sier nei til sex, hold dere til det og ikke prøv å presse sex igjennom. Hvis han begynner å snakke om å hypotetisk ha noe sex, snakk ham ned og vis at du vil ha ham, uansett  Menn flest er ikke supermenn. Sex er også mye hyggeligere om ikke en er syk/sliten. 

Sist, men ikke minst, ta store samtaler i fredstid. Ikke når en av dere er syk og den andre trist! Blir ting dumt mellom dere, anerkjenn det og si, "nå ble visst ting dumt imellom oss, la oss sove på det og prates på". Hvis dere ikke kan ha det litt kleint uten å bli uvenner av det og riste det av dere, kan dere ikke være sammen. 

Anonymkode: 0fdb2...97f

• Liker 3
Skrevet

Dere er begge to veldig kranglete og hårsåre.

For det første, slutt å "avtal" sex. Det er naturlig når man møtes å ville ha sex om begge føler for det, men ikke gjør det til en avtale. Tenk på det som å ha en idé om at tur er fint men at det nok ikke blir noe av om det kommer styrtregn. 

Ja, det er en god ide. Det er ikke alltid vi gjør det heller, men denne gangen var han ikke i form, og da burde han bare sagt det uten å la det være en åpning for noe mer.

For det andre, vær klar og forvent klarhet. Når han sier nei til sex, hold dere til det og ikke prøv å presse sex igjennom. Hvis han begynner å snakke om å hypotetisk ha noe sex, snakk ham ned og vis at du vil ha ham, uansett  Menn flest er ikke supermenn. Sex er også mye hyggeligere om ikke en er syk/sliten. 

Jeg prøvde ikke å presse gjennom noe, jeg stilte bare et spørsmål om hvor syk/dårlig form han var, det var da han kom med denne du kan sitte oppå-kommentaren.

Sist, men ikke minst, ta store samtaler i fredstid. Ikke når en av dere er syk og den andre trist! Blir ting dumt mellom dere, anerkjenn det og si, "nå ble visst ting dumt imellom oss, la oss sove på det og prates på". Hvis dere ikke kan ha det litt kleint uten å bli uvenner av det og riste det av dere, kan dere ikke være sammen. 

Anonymkode: 0fdb2...97f

Skulle ønske jeg/vi klarte dette, altså kun ha slike samtaler i "fredstid." Har ikke tatt noe kontakt med han siden tirsdag kveld, og han har ikke tatt kontakt med meg heller. Kanskje det er slutt, aner ikke. Men jeg orker ikke fortsette forholdet om han virkelig mente de stygge kommentarene han kom med.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...