AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Hei! Usikker på hvordan jeg. Skal formulere meg for å forklare kasusen best mulig. I korte trekk, jeg jobber tilkalling da jeg ikke har fått fast jobb enda. Har alt fra 100 prosent noen mnd, ned til under 20 prosent andre måneder. Samboer jobber 100 prosent, men har den siste tiden vært en del sykemeldt pga. psyken. Vi har ukentlig krangler da jeg får tilbudt jobb på kort varsel, som jeg selvfølgelig takker "ja" til for å få betalt mine regninger og satt noe på sparekontoen til boligkjøp. Han blir da noe irritert, fordi han er sliten og det resulterer i at han må være alene med barnet vårt på snart 3 år hele ettermiddagen. Jeg har føyd meg tidligere, noe som har resultert i noe gjeld da jeg har gått i minus etter lønn. Er jeg urimelig som likevel drar på jobb, selv om samboer ønsker at jeg skal være hjemme? Han kaller meg egoist og "pengegrisk"(ordlegger seg annerledes), men jeg har forklart at jobb er mere enn inntekt, selv om jeg på nåværende tidspunkt sliter med å komme ajour pga. jeg må være hjemme med barnet når hun er hjemme. Han gir meg penger om jeg spør, men det er noe med det å være en god arbeidstaker og tjene egne penger. Andre som har vært i samme situasjon? Kjenner det vekker en del frustrasjon i meg, når jeg har kapasitet til å jobbe masse mer, som ville gitt meg muligheter videre og ha skaffet oss mye mer EK, men blir forhindret fordi han ikke kan være alene med poden i 3t på kveldstid. Uff, kjenner jeg blåste skikkelig ut nå. Anonymkode: c09dc...396
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Først vil jeg si at det der er fullstendig urimelig og helt uhørt fra en partner og far, men… det er noen spørsmål du bør stille deg Han er sykmeldt pga psyken, er det sunt for barnet å være alene med ham? Er det et forhold det er godt for deg og barnet å fortsette i? Er det håp om bedring i tilstanden og innstillingen hans? Per nå høres dette ut som en mann dere har det bedre uten. Anonymkode: c14ff...c0b 21
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg hadde bedt han om full lønn for de dagene du ikke kan jobbe. Da tror jeg pipa får en annen låt. Anonymkode: 970f4...ec6 24
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Først vil jeg si at det der er fullstendig urimelig og helt uhørt fra en partner og far, men… det er noen spørsmål du bør stille deg Han er sykmeldt pga psyken, er det sunt for barnet å være alene med ham? Er det et forhold det er godt for deg og barnet å fortsette i? Er det håp om bedring i tilstanden og innstillingen hans? Per nå høres dette ut som en mann dere har det bedre uten. Anonymkode: c14ff...c0b Ja, barnet lider ingen nød. Han er veldig flink med ungen, og overhodet ikke noe som er skadelig for ungen. Han er i behandling, vært innlagt 3 mnd så langt. Så denne problemstillingen er egentlig ikke tilstedet på nåværende tidspunkt, men han skal hjem om en måneds tid. Ikke rus/tung psykiatri det handler om. Hehe, du stiller gode spørsmål du. Jeg og mine behov er nok blitt oversett og neglisjert en stund. Barnet har en mor som ikke er den beste versjonen av seg selv pr.tiden grunnet dette. Prognoser? Jaa, har vært syk lenge, men blitt verre det siste året. Er SF og depresjon det er snakk om. Han er en flott mann, og psykisk sykdom i den grad han lider av det er tungt, men tålelig i hverdagen. Føler bare mine muligheter profesjonelt og økonomisk sett blir glemt oppi alt dette. Takket nei til 3 gode jobbtilbud pga. hans innleggelse, og 40t overtid denne mnd pga. han ble rådet til å ikke ta permisjon, noe han valgte høre på. Flott når bilen er ødelagt og julen nærmer seg. Beklager for utblåsingen nok en gang. Har ingen andre dessverre. Anonymkode: c09dc...396
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 Han er helt urimelig! Ærlig talt. Selvfølgelig skal du si ja til vakter for å få betalt regningene dine. Du får be han om halvparten av lønnen hans de gangene du ikke jobber da. Anonymkode: 8b81f...4ff 10
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, barnet lider ingen nød. Han er veldig flink med ungen, og overhodet ikke noe som er skadelig for ungen. Han er i behandling, vært innlagt 3 mnd så langt. Så denne problemstillingen er egentlig ikke tilstedet på nåværende tidspunkt, men han skal hjem om en måneds tid. Ikke rus/tung psykiatri det handler om. Hehe, du stiller gode spørsmål du. Jeg og mine behov er nok blitt oversett og neglisjert en stund. Barnet har en mor som ikke er den beste versjonen av seg selv pr.tiden grunnet dette. Prognoser? Jaa, har vært syk lenge, men blitt verre det siste året. Er SF og depresjon det er snakk om. Han er en flott mann, og psykisk sykdom i den grad han lider av det er tungt, men tålelig i hverdagen. Føler bare mine muligheter profesjonelt og økonomisk sett blir glemt oppi alt dette. Takket nei til 3 gode jobbtilbud pga. hans innleggelse, og 40t overtid denne mnd pga. han ble rådet til å ikke ta permisjon, noe han valgte høre på. Flott når bilen er ødelagt og julen nærmer seg. Beklager for utblåsingen nok en gang. Har ingen andre dessverre. Anonymkode: c09dc...396 Hva er SF? Anonymkode: 95ad9...167 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 Han er urimelig. Ja, det skal tas hensyn til at han er syk, men han har også et ansvar overfor familien sin. Endel psykisk syke blir ganske egosentrisk og ser kun seg selv og legger mye ansvar over på partner/andre. Jeg er selv psykisk syk med c-ptsd som hemmer meg endel i hverdagen, men jeg gjør jo mitt for at alle i familien skal ha det bra. For din del er det viktig å også ta vare på deg selv og gjøre egne ting, og selvsagt jobbe. Det er ikke riktig at du skal havne helt bakpå yrkesmessig, sosialt eller økonomisk. Jeg syns du skal ta en prat med han i fredstid, kanskje sammen med behandler? For at ikke du skal brenne deg helt ut, bør du ta noen grep. Anonymkode: aef5d...c6c 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 Dere må sette dere ned sammen og snakke økonomi. Budsjett, hvor mye penger tror vi at vi vil bruke? Spare? Hvordan skal vi få inn de pengene vi trenger? Det fungerer jo ikke nå, og kan nok skape en del frustrasjon akkurat når det står på. Anonymkode: b5888...298 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 Såklart må du jobbe! Hadde spørt han om full lønn da. Anonymkode: 95c5d...03e 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva er SF? Anonymkode: 95ad9...167 Spiseforstyrrelse? Anonymkode: d5231...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg synes ikke du skal beklage deg for at du skriver det du tenker og føler helt anonymt her inne. Det er ikke en utblåsning. Du tenker høyt, det er kjempebra og jeg håper vi andre kan bidra litt. Jeg har dette: Du er på ingen måte urimelig. Du skal ha tid til å jobbe og tjene lønn, feriepenger, pensjonspoeng og spare til egenkapital. Alenemødre har tid til det så det er klart dere tre finner en løsning! Det han ber deg om er helt ekstremt men han er deprimert og da blir mange litt grenseoverskridende. Det er uhørt. Hvis han kompenserer deg for tapt inntekt, feriepenger og pensjonssparing er det noe annet. Jeg synes du skal sørge for at du får betalt alle de dagene du har mulighet til å jobbe, enten ved å dra på jobb eller ved at han dekker det økonomiske tapet du tar for familien AS. Dette er kvinnefella. Ikke gå i den! Anonymkode: 77b34...cc4 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 Hva om han blir alene med ungen, du blir syk, faller fra, dere får et samlivsbrudd og han 50%samvær...? Anonymkode: cb6bf...b15
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #13 Skrevet 14. oktober 2021 Mannen er jo syk, i den grad at han nylig (?) har vært innlagt i 3 måneder og er sykemeldt. Uansett hva som feiler en, så ville det naturlige i sånn situasjon være å sørge for barnevakt til barnet. I minste fall deler av tiden mor må jobbe. Skaff barnevakt. Og ro ned jobbingen litt i en periode partner har større sykdomsutbrudd. Anonymkode: 80e1e...c1c 4
Biloba Skrevet 14. oktober 2021 #14 Skrevet 14. oktober 2021 Skaff barnevakt, meld deg som tilkalling på flere jobber som går på dagtid. Det er jo en grunn til at han er 100% sykemeldt og innlagt i institusjon i mange måneder. Han skal ha rom til å gjenvinne helse. 2
ItchyBitchySpider Skrevet 14. oktober 2021 #15 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mannen er jo syk, i den grad at han nylig (?) har vært innlagt i 3 måneder og er sykemeldt. Uansett hva som feiler en, så ville det naturlige i sånn situasjon være å sørge for barnevakt til barnet. I minste fall deler av tiden mor må jobbe. Skaff barnevakt. Og ro ned jobbingen litt i en periode partner har større sykdomsutbrudd. Anonymkode: 80e1e...c1c Hvem skal betale barnevakt og regninger hvis hun kutter ned på jobbingen? 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #16 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mannen er jo syk, i den grad at han nylig (?) har vært innlagt i 3 måneder og er sykemeldt. Uansett hva som feiler en, så ville det naturlige i sånn situasjon være å sørge for barnevakt til barnet. I minste fall deler av tiden mor må jobbe. Skaff barnevakt. Og ro ned jobbingen litt i en periode partner har større sykdomsutbrudd. Anonymkode: 80e1e...c1c Hvor taktisk er det? Hun taper på alle områder om hun ikke kan jobbe. Da er det bedre med barnevakt. Dersom hun sier nei til vakter øker gjelden, hun faller bakpå i arbeidslivet. Sjansene for fast arbeid og forutsigbarhet minker. Anonymkode: 71766...21f 2
Alvario Skrevet 14. oktober 2021 #17 Skrevet 14. oktober 2021 Forstår dette er vanskelig for deg, men synes flere ikke får med deg hva du egentlig skriver her. Mannen din og far til barnet er innlagt på fulltid nå på 3 mnd. Du legger det over på ham at du fikk 40 timers mindre betalt fordi han ikke ble anbefalt å reise hjem på perm og han altså gjorde som behandleren på avdelingen sa han burde gjøre. Klart at en person som er innlagt på døgn kan ikke passe ett lite barn 40 timer på en uke selv om han normalt sett er en fantastisk far. Nå er far syk og trenger å få lov til å bli frisk. Kanskje du kunne snakket med barneansvarlig eller sosionom på sykehuset som kunne ha hjulpet deg til å søke om krise barnehageplass eller lignende slik at du kan jobbe? Klart at mor og far skal ha like mye ansvar både for inntekt og barn, men nå er desverre den ene parten for syk til å bidra helt med sin del. Det går ut over deg, samtidig blir få frisk av SF med å bare bli presset til å fungere normalt og klare alt personen klarte før. 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #18 Skrevet 14. oktober 2021 Alvario skrev (39 minutter siden): Forstår dette er vanskelig for deg, men synes flere ikke får med deg hva du egentlig skriver her. Mannen din og far til barnet er innlagt på fulltid nå på 3 mnd. Du legger det over på ham at du fikk 40 timers mindre betalt fordi han ikke ble anbefalt å reise hjem på perm og han altså gjorde som behandleren på avdelingen sa han burde gjøre. Klart at en person som er innlagt på døgn kan ikke passe ett lite barn 40 timer på en uke selv om han normalt sett er en fantastisk far. Nå er far syk og trenger å få lov til å bli frisk. Kanskje du kunne snakket med barneansvarlig eller sosionom på sykehuset som kunne ha hjulpet deg til å søke om krise barnehageplass eller lignende slik at du kan jobbe? Klart at mor og far skal ha like mye ansvar både for inntekt og barn, men nå er desverre den ene parten for syk til å bidra helt med sin del. Det går ut over deg, samtidig blir få frisk av SF med å bare bli presset til å fungere normalt og klare alt personen klarte før. Men hva er egentlig SF? Forøvrig enig med deg i det du skriver. Anonymkode: d6617...049
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #19 Skrevet 14. oktober 2021 Altså, her må du gjøre det som er best for deg. Du bør finne deg en dagstidsjobb og ikke høre på han. Dette forholdet tror jeg ikke holder på sikt, så du bør sikre deg asap med en jobb som er på dagtid slik at du kan jobbe mens ungen er i barnehagen. Om han sier nei, så ignorere du det. Anonymkode: 3d5df...ee1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #20 Skrevet 14. oktober 2021 Unge i barnehage, du på jobb på dagtid, han har mer enn nok med seg selv. Anonymkode: 99e3c...7a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå