Ephemera Skrevet 2. oktober 2005 #1 Skrevet 2. oktober 2005 Igjen mangler jeg bunad... Skal i dåp neste helg og sambo ska være fadder. Jeg grubler på hva jeg skal ha på meg? Jeg har maaaaaaassssse klær... men når det gjelder pynte-antrekk går det mest i svart. Blir ikke det litt begravelses-aktig i dåp med kirke og greier? Lurer på om jeg må ta meg en butikk-runde i morgen (har fri ), men jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter. Noen tips?
Lemona Skrevet 2. oktober 2005 #2 Skrevet 2. oktober 2005 Det er vel ikke akkurat veldig streng dresscode i barnedåp, men noe drakt-aktig er vel typisk barnedåp-antrekk. Var i barnedåp for noen uker siden og hadde da et mønstrete rosa skjørt og en rosa dressjakke med en off-white topp inni. Synes godt man kan gå i svart i barnedåp, men kanskje ikke helsvart. Ellers går det jo fint an med pene bukser og bluse/topp og dressjakke til. Tror egentlig jeg vil si at det meste går, bare det er mer mer pyntet enn olabukser, og mindre enn lang kjole.
Ephemera Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2005 Det er vel ikke akkurat veldig streng dresscode i barnedåp, men noe drakt-aktig er vel typisk barnedåp-antrekk. Var i barnedåp for noen uker siden og hadde da et mønstrete rosa skjørt og en rosa dressjakke med en off-white topp inni. Synes godt man kan gå i svart i barnedåp, men kanskje ikke helsvart. Ellers går det jo fint an med pene bukser og bluse/topp og dressjakke til. Tror egentlig jeg vil si at det meste går, bare det er mer mer pyntet enn olabukser, og mindre enn lang kjole. ← Ja, jeg ser vel egentlig for meg en fin drakt jeg også. Rosa eller rosabeige dressjakke med et fin skjørt til og lange svarte støvletter er vel noe jeg kunne tenkt meg. Tror jeg må ta meg en butikkrunde idag, ja Støvlettene har jeg, men skjørt og blazer kan jeg med god samvittighet unne meg
Ephemera Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg hadde bunad da jeg var fadder. ← Skulle ønske jeg også hadde bunad, men jeg har dessverre ikke det... Jeg har løpt rundt i byen idag, men antrekket til dåpen fant jeg i skapet hjemme før jeg dro: Mørk sandfarget (eller lysebrunt) hippieskjørt til midt på leggen, lang svart blazer, lange svarte støvletter med litt hæl og svart selskapsveske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå