Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått barn som har måttet vente på barnehageplass, har dere fått/hatt rett til overgangsstønad mens dere har hatt ulønnet permisjon?

F.eks. med barn født i janaur, blir det jo lenge å ha ulønnet permisjon og kun kontantstøtte frem til august.

Hvordan får dere det til å gå rundt?

Jeg tjener litt over 600 000, og er usikker på om jeg i det hele tatt har rett på overgangsstønad da, selv om jeg tar ulønnet permisjon?

Takknemlig for svar.

Anonymkode: bb3ca...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har forsøkt å fått plass i barnehager , men uten hell kan du ha rett på overgangsstønad (og er enslig forsørger og alt det der seff). De mnd du har full lønn tjener du for masse å vil ikke motta noe. Men uten lønn vil du få full overgangsstønad. 

Anonymkode: 17789...c73

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 23.16):

Dersom du har forsøkt å fått plass i barnehager , men uten hell kan du ha rett på overgangsstønad (og er enslig forsørger og alt det der seff). De mnd du har full lønn tjener du for masse å vil ikke motta noe. Men uten lønn vil du få full overgangsstønad. 

Anonymkode: 17789...c73

Stemmer dette virkelig? Jeg tjener litt mer enn grensen på nav sine sider, 585 000. Men om jeg må ta ulønnet permisjon vil jeg jo ha null mnd inntekt, men står også at nav tar utgangspunkt i hva du har tjent eller vil tjene, så da vil jeg evt få lite eller ingen overgangsstønad, kanskje kun kontantstøtte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Stemmer dette virkelig? Jeg tjener litt mer enn grensen på nav sine sider, 585 000. Men om jeg må ta ulønnet permisjon vil jeg jo ha null mnd inntekt, men står også at nav tar utgangspunkt i hva du har tjent eller vil tjene, så da vil jeg evt få lite eller ingen overgangsstønad, kanskje kun kontantstøtte?

Er du aleneforsørger? 

Anonymkode: 9f8ba...164

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du aleneforsørger? 

Anonymkode: 9f8ba...164

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...