AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg bruker altfor mye penger på mat. Jeg ønsker en app jeg kan legge inn alt jeg har handlet på matbutikken for å se hvor mye jeg faktisk bruker hvor det er lett å se hvilke kostnader jeg kan kutte i. Finnes det en slik app eller må jeg rett og slett samle alle kvitteringer og notere på et ark? Jeg finner mange gode apper til privatøkonomi og et vanlig budsjett,men ikke noe spesifikt til mat. Anonymkode: 6259e...65c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Hva er det du ønsker å få kontroll på? Hvor mye penger du bruker på mat? Hvor mye du bruker på spesifikke matvarer? Hvordan du ligger ann i forhold til budsjettet denne mnd? Anonymkode: ae51d...0a8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er det du ønsker å få kontroll på? Hvor mye penger du bruker på mat? Hvor mye du bruker på spesifikke matvarer? Hvordan du ligger ann i forhold til budsjettet denne mnd? Anonymkode: ae51d...0a8 Har ikke noe budsjett så bruker bare det jeg føler for. Vet at det blir mye impulskjøp på matvarer som er unødvendig og ønsker å få kontroll på hva jeg kan kutte mest på. Eksempelvis en iskaffe her, en brus der, en salat der osv. Anonymkode: 6259e...65c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 Hvis du har DNB så kan du få oversikt i nettbanken din. Mulig det finnes noe tilsvarende i andre banker, så du kan jo sjekke i banken du har? Anonymkode: 00e81...902 1
nomore82 Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Du vil nok ikke finne en app som gjør dette på tvers av butikker. Bare tenk på personvernsbruddet det ville vært. Men du kan jo sjekke de ulike matbutikkene om de kan tilby noe sånt i sin egen app/butikk. Men det vil jo ikke dekke når du handler andre steder. Men det høres for meg ut som om du begynner i feil ende. Du vet du har impulskjøp i løpet av uken. Hvorfor ikke planlegge handling en gang i uken og TS storhandelen da? Da får du og færre kvitteringer å ha kontroll på om du må gjøre det manuelt. Jeg sparer mye tid og penger på en storhandling i uka kontra nesten daglige besøk i butikken.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 nomore82 skrev (4 timer siden): Du vil nok ikke finne en app som gjør dette på tvers av butikker. Bare tenk på personvernsbruddet det ville vært. Men du kan jo sjekke de ulike matbutikkene om de kan tilby noe sånt i sin egen app/butikk. Men det vil jo ikke dekke når du handler andre steder. Men det høres for meg ut som om du begynner i feil ende. Du vet du har impulskjøp i løpet av uken. Hvorfor ikke planlegge handling en gang i uken og TS storhandelen da? Da får du og færre kvitteringer å ha kontroll på om du må gjøre det manuelt. Jeg sparer mye tid og penger på en storhandling i uka kontra nesten daglige besøk i butikken. Det funker nok for de fleste, men det er ikke alle som kan gjøre det. Jeg kan ikke. Ikke pga pengene sin del, men fordi jeg kaster alt for mye mat da. Jeg har ikke ikke det genet, klarer ikke planlegge osv. Så jeg må kjøpe den maten jeg har lyst på den dagen (til nød handle middag for to dager) ellers blir det ikke spist. Det er et stort problem og jeg har ikke klart å fikse meg på de snart 30 årene jeg har bodd for meg selv, så jeg tror det skal veldig mye til for at jeg skal klare å bli strukturert nå. Skulle ønske jeg klarte det da. Anonymkode: 00e81...902
Helene Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 Du trenger ikke noe app. Du vet hva du har i inntekt. Så da lager du mat deretter. 1
nomore82 Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det funker nok for de fleste, men det er ikke alle som kan gjøre det. Jeg kan ikke. Ikke pga pengene sin del, men fordi jeg kaster alt for mye mat da. Jeg har ikke ikke det genet, klarer ikke planlegge osv. Så jeg må kjøpe den maten jeg har lyst på den dagen (til nød handle middag for to dager) ellers blir det ikke spist. Det er et stort problem og jeg har ikke klart å fikse meg på de snart 30 årene jeg har bodd for meg selv, så jeg tror det skal veldig mye til for at jeg skal klare å bli strukturert nå. Skulle ønske jeg klarte det da. Anonymkode: 00e81...902 Det var en fin ansvarsfraskrivelse. Hvilket gen snakker vi om? Jeg ser uansett ikke hva en app skal hjelpe for. Om du så skulle vite at du bruker for mye penger på iste så mangler du jo genet for å planlegge? 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 nomore82 skrev (7 timer siden): Det var en fin ansvarsfraskrivelse. Hvilket gen snakker vi om? Jeg ser uansett ikke hva en app skal hjelpe for. Om du så skulle vite at du bruker for mye penger på iste så mangler du jo genet for å planlegge? Jeg er ikke TS, så jeg har ikke etterspurt noen app. Det var ingen ansvarsfraskrivelse, det er sånn jeg lever for å slippe å kaste for mye mat som jeg kjøper, men aldri lager så det blir kastet når det har gått ut på dato. Det med at jeg ikke har det genet var bare en teit måte å spøke på... på samme måte som at jeg mangler fotogenet... Anonymkode: 00e81...902
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg tror ikke du finner noen app til det du ønsker. Tenker du å legge inn hver linje på kvitteringen din for å se hvor mye penger du bruker på feks iskaffe? Jeg tror kanskje du begynner i feil ende. Du burde sette opp et budsjett. Kanskje ukentlig i starten. Følge med på dette budsjettet slik at du hele tiden vet hvor mye penger du har igjen som du kan bruke på matbutikken. Begynner du å gå tom må du begynner å prioritere hva du skal kjøpe. Har du mer penger igjen kan du unne deg den iskaffe. Du kan jo feks spare alle kvitteringen dine hver uke, og hvis du ikke har klart å holde budsjettet kan du se hvor det gikk galt. Da kan du feks se at en iskaffe hver dag blir for mye, men jeg har rå til 3 i uken. Det finnes flere apper hvor du kan holde kontroll på ett slik budsjett. Feks Spiir kan du koble sammen med flere banker slik at du kan se alle transaksjonene dine og kategorisere dem. Men dette har også mange nettbanken, avhenger veldig av hvilken bank du har. Anonymkode: ae51d...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 en app du bør ha er tilbudsappen. hver søndag kikker du gjennom tilbudsavisene. om det er noe du trenger i skapene så fyller du opp og handler når det er på tilbud. jeg velger også litt middag etc ut fra tilbudene. det høres samtidig mer ut som du må kutte på unødvendige utgifter som iskaffe etc Anonymkode: c102f...6b5 1
Tvist Skrevet 15. oktober 2021 #12 Skrevet 15. oktober 2021 Du finner nok helt sikkert en budsjett app hvis du leter litt, der du kan notere det. Ellers har mange banker mulighet til en oversikt. DnB sa en over her. Jeg vet sbanken og sparebank 1 også tilbyr en oversikt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå