AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Hva liker du best? Gjerne del litt erfaringer. Jeg er førstegangskjøper så det må nok bli en av disse to i noen år framover Anonymkode: 5798f...9fc
Snedig Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Hvis jeg skal bo alene foretrekker jeg leilighet.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 5 minutter siden, Snedig said: Hvis jeg skal bo alene foretrekker jeg leilighet. Jeg skal bo alene. Jeg også tror leilighet er tingen. Økonomisk sett så er det vel like dyrt/billig? Anonymkode: 5798f...9fc
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Angrer meg for å flytte inn i blokk. Man hører mye man ikke ønsker å høre. Anonymkode: 7d6ea...b7e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 Hva er dine krav? Hva har du behov for? Leilighet er fantastisk som første bolig da det meste av vedlikehold som regel er en del av fellesutgiftene. Men hvis du ønsker deg/har behov for hage er jo ikke leilighet like godt valg Anonymkode: 92a04...ffe 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Angrer meg for å flytte inn i blokk. Man hører mye man ikke ønsker å høre. Anonymkode: 7d6ea...b7e Æsj ja, det er ikke veldig hyggelig.. Anonymkode: 5798f...9fc
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er dine krav? Hva har du behov for? Leilighet er fantastisk som første bolig da det meste av vedlikehold som regel er en del av fellesutgiftene. Men hvis du ønsker deg/har behov for hage er jo ikke leilighet like godt valg Anonymkode: 92a04...ffe Har egentlig ikke så mye krav siden jeg er førstegangskjøper med dårlig råd. Viktigste for meg er at det ikke er helt shabby og grusomt men det kommer jo helt ann på. Jeg ønsker meg hage men er ikke nødvendig. Fellesutgifter i rekkehus også, vel? Anonymkode: 5798f...9fc
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 Bor du alene- leilighet. har du barn- rekkehus/enebolig Anonymkode: f2b47...c60 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #10 Skrevet 13. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Bor du alene- leilighet. har du barn- rekkehus/enebolig Anonymkode: f2b47...c60 Enebolig er ikke aktuelt. Som sagt: så er jeg førstegangskjøper og det står mellom rekkehus og leilighet. Anonymkode: 5798f...9fc
GammelKaktus Skrevet 13. oktober 2021 #11 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg valgte blokk, rekkehus med hage og vedlikehold sto overhodet ikke på ønskeliste. 😄 Treffer sjelden på naboer, noe som er et pluss. Hører sjelden noe til naboene som er et større pluss, nyere blokker er ganske så godt isolerte. Har et kjempefint barnevennlig uteområde og en vaktmester som tar seg av alt vedlikehold noe som er helt genialt for min del. Dessuten så er dette en plass jeg kan bo til jeg blir gammel og de må bære meg ut herfra. Måtte sitte barnevakt et par dager for en venninne som bor i rekkehus og når jeg hadde lagt de minste barna og jeg og sønnen min skulle spille så kunne vi høre hva naboene holdt på med og det var spenstige greier du.. Slikt slipper vi i blokka for å si det slik. Så uansett hva du velger på pass på at det er godt isolert for å høre på alt naboene driver med er ikke gøy. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #12 Skrevet 13. oktober 2021 Spørs hvor i landet det er, hva som er viktig for deg og hvor mye/lite penger du må bruke for å få det du vil. Jeg trives i leilighet fordi jeg slipper vedlikehold, men så har jeg og en fantastisk uteplass. Har ikke råd til rekkehus alene her jeg bor, men tok meg rå til uteplassen. Anonymkode: b9da6...b17
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #13 Skrevet 13. oktober 2021 2 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Jeg valgte blokk, rekkehus med hage og vedlikehold sto overhodet ikke på ønskeliste. 😄 Treffer sjelden på naboer, noe som er et pluss. Hører sjelden noe til naboene som er et større pluss, nyere blokker er ganske så godt isolerte. Har et kjempefint barnevennlig uteområde og en vaktmester som tar seg av alt vedlikehold noe som er helt genialt for min del. Dessuten så er dette en plass jeg kan bo til jeg blir gammel og de må bære meg ut herfra. Måtte sitte barnevakt et par dager for en venninne som bor i rekkehus og når jeg hadde lagt de minste barna og jeg og sønnen min skulle spille så kunne vi høre hva naboene holdt på med og det var spenstige greier du.. Slikt slipper vi i blokka for å si det slik. Så uansett hva du velger på pass på at det er godt isolert for å høre på alt naboene driver med er ikke gøy. Jeg satser på nyere blokk.. Håper på blokk bygd etter 2015 Men spørs med tanke på pris. Er ganske dyrt.. Nå har du skremt meg. Jeg skal definitivt passe på at det er godt isolert der jeg skal 🤣 Anonymkode: 5798f...9fc
GammelKaktus Skrevet 13. oktober 2021 #14 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg satser på nyere blokk.. Håper på blokk bygd etter 2015 Men spørs med tanke på pris. Er ganske dyrt.. Nå har du skremt meg. Jeg skal definitivt passe på at det er godt isolert der jeg skal 🤣 Anonymkode: 5798f...9fc Haha, stakkars var ikke meningen å sette en støkk i deg... 😄 Husker bare jeg ble så satt ut for jeg forventet ikke så mye "støy". Vi bor i sentrum og det er stillere hos oss enn hva det var der i et nabolag der det helst bare er barnefamilier... Men man trenger jo ikke mer enn en dårlig nabo og to for at ting skal bli litt drit. Det som og er lurt det er å ta deg en tur og to i nabolaget hvor du har funnet leilighet/rekkehus bare for å sjekke hvordan ting er på kvelden og ellers og. Hvis du treffer noen ute på tur med barn eller hund så kan du spør deg litt for og. Har ofte truffet folk i området her som spør hvordan ting er her fordi de vurderer å kjøpe leilighet i nabolaget. 2
I Grosny Skrevet 13. oktober 2021 #15 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hva liker du best? Gjerne del litt erfaringer. Jeg er førstegangskjøper så det må nok bli en av disse to i noen år framover Anonymkode: 5798f...9fc Barnefamilie: Rekkehus eller førsteetasje i småblokk med hageflekk. Barn flyttet ut: Leilighet med god terrasse.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #16 Skrevet 13. oktober 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 time siden): Jeg valgte blokk, rekkehus med hage og vedlikehold sto overhodet ikke på ønskeliste. 😄 Treffer sjelden på naboer, noe som er et pluss. Hører sjelden noe til naboene som er et større pluss, nyere blokker er ganske så godt isolerte. Har et kjempefint barnevennlig uteområde og en vaktmester som tar seg av alt vedlikehold noe som er helt genialt for min del. Dessuten så er dette en plass jeg kan bo til jeg blir gammel og de må bære meg ut herfra. Måtte sitte barnevakt et par dager for en venninne som bor i rekkehus og når jeg hadde lagt de minste barna og jeg og sønnen min skulle spille så kunne vi høre hva naboene holdt på med og det var spenstige greier du.. Slikt slipper vi i blokka for å si det slik. Så uansett hva du velger på pass på at det er godt isolert for å høre på alt naboene driver med er ikke gøy. Jeg bor i rekkehus og her er det faktisk helt stille. Jeg hører ikke naboene, i blokken var det mye mer støy. Anonymkode: 0f76f...ee0 1
Gjest venom31 Skrevet 13. oktober 2021 #17 Skrevet 13. oktober 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 time siden): Jeg valgte blokk, rekkehus med hage og vedlikehold sto overhodet ikke på ønskeliste. 😄 Treffer sjelden på naboer, noe som er et pluss. Hører sjelden noe til naboene som er et større pluss, nyere blokker er ganske så godt isolerte. Har et kjempefint barnevennlig uteområde og en vaktmester som tar seg av alt vedlikehold noe som er helt genialt for min del. Dessuten så er dette en plass jeg kan bo til jeg blir gammel og de må bære meg ut herfra. Måtte sitte barnevakt et par dager for en venninne som bor i rekkehus og når jeg hadde lagt de minste barna og jeg og sønnen min skulle spille så kunne vi høre hva naboene holdt på med og det var spenstige greier du.. Slikt slipper vi i blokka for å si det slik. Så uansett hva du velger på pass på at det er godt isolert for å høre på alt naboene driver med er ikke gøy. Nei, nyere blokker er ikke alltid godt isolerte. Jeg bor i betongblokk og da hører man nesten alt med ekko i tillegg ..
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #18 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg satser på nyere blokk.. Håper på blokk bygd etter 2015 Men spørs med tanke på pris. Er ganske dyrt.. Nå har du skremt meg. Jeg skal definitivt passe på at det er godt isolert der jeg skal 🤣 Anonymkode: 5798f...9fc Min blokk ble bygd i 2014, og er temmelig nytt men likevel hører man for mye av diverse naboer. Anonymkode: 7d6ea...b7e
GammelKaktus Skrevet 13. oktober 2021 #19 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg bor i rekkehus og her er det faktisk helt stille. Jeg hører ikke naboene, i blokken var det mye mer støy. Anonymkode: 0f76f...ee0 venom31 skrev (9 minutter siden): Nei, nyere blokker er ikke alltid godt isolerte. Jeg bor i betongblokk og da hører man nesten alt med ekko i tillegg .. Alt er jo relativt. Garanti har man ikke uansett hvor man bor eller om man bor i blokk, rekkehus eller enebolig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #20 Skrevet 13. oktober 2021 FrøkenMånestråle skrev (25 minutter siden): Alt er jo relativt. Garanti har man ikke uansett hvor man bor eller om man bor i blokk, rekkehus eller enebolig. Jeg skjønner det, men når det gjelder voksne mennesker, forventer man en viss grad til hensyn. Har ikke råd til egen bolig siden jeg er singel. Anonymkode: 7d6ea...b7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå