AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #21 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det du beskriver her høres jo ut som overproduksjon? Om babyen har det ubehagelig og skriker når det ammes, og så har grønne og slimete bæsjebleier. Melkeproteinene går ikke SÅ fort inn i kroppen på den lille, med en gang man ammer liksom, derfor flere beskriver at det gråtes mest om natten. Anonymkode: f78f8...75b Takk for at du minnet meg på det igjen. Hadde glemt av det. Jeg var inne på tanken tidligere, men da var det skummende avføring (som også er typisk), og jeg merket at det kom mye melk, nå finner jeg ikke igjen noen av tegnene hos meg. Dette var også parallellt med at han gikk på medisiner som påvirket tarmene, så da var jeg usikker på hva som var hva. Jeg ser at det i sjeldne tilfeller kan gi påfallende lav vektøkning. Skal ha det i bakhodet neste gang jeg merker at han plages, jeg har bare ikke koblet det til lav vektøkning som er det mest uttalte symptomet. Jeg vil jo helst at det skal være en annen forklaring (selv om det kanskje framsto som at jeg hadde bestemt meg) Anonymkode: 1b131...e14 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #22 Skrevet 15. oktober 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Når barnet ditt kaster opp så er det IEG-mediert melkeproteinallergi. Hvordan skal barnets tarm få tid til å reparere seg mens man stapper inn antistoffer i kroppen? Det er merkverdig at du har fått en helt ny beskjed fra en lege som ikke engang vil kalle det MPA (som NAAF og resten av legestanden gjør), og deretter presenterer det som en fasit på et forum. Selvfølgelig skal barnet gradvis tilvennes melkeprotein når det er spedbarnsallergi. Men man er nødt til å begrense melkeinntaket helt for at tarm etc. skal kunne reparere seg selv i mellomtiden. Deretter skal man introdusere sakte, men sikkert. Introduksjon er veldig viktig, så lenge det gjøres på rett måte. Du har misforstått helt. Det er ingen som frarådes melkeproteiner helt når barnet/babyen er allergisk mot det, men man må kutte det helt og deretter reintrodusere, ellers vil antistoffene bare øke. Anonymkode: f78f8...75b Jeg "presenterer det som en fasit på et forum" fordi jeg er jo ganske sikker i min sak, det er det vi fikk beskjed om. Og jeg vet at vi var i kontakt med barneklinikken, og ikke noe jeg fant på av å lese på nettet om melkeallergi - som mange andre forelderene gjør. Og bare finner på diagnoser til sine barn. Barnet det er snakk om, er også helt "kurrert" og ble det allerede ved 18 måneders alder, akkurat som legen sa til oss. Barnet er nå 4 år gammel og tåler melk og liker å drikke melk. 👌 Vi fikk spesifikk beskjed om å ikke kalle det allergi. 🤷 Anonymkode: 7b629...2f3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #23 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg "presenterer det som en fasit på et forum" fordi jeg er jo ganske sikker i min sak, det er det vi fikk beskjed om. Og jeg vet at vi var i kontakt med barneklinikken, og ikke noe jeg fant på av å lese på nettet om melkeallergi - som mange andre forelderene gjør. Og bare finner på diagnoser til sine barn. Barnet det er snakk om, er også helt "kurrert" og ble det allerede ved 18 måneders alder, akkurat som legen sa til oss. Barnet er nå 4 år gammel og tåler melk og liker å drikke melk. 👌 Vi fikk spesifikk beskjed om å ikke kalle det allergi. 🤷 Anonymkode: 7b629...2f3 Tror du ikke vi og utallige andre har fått diagnosene i kontakt med leger? Og deretter lært oss mer om det ved å lese på nett? Fint at ditt barn bare var «sensitivt», men resten av innlegget ditt er bullshit. Anonymkode: f78f8...75b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #24 Skrevet 23. oktober 2021 Vil bare si at mistanken til melkeproteinallergi som mulig problem har forsvunnet. Samtidig vil jeg bare si at min mistanke om at noe ikke var som det skulle selv om han framstod fornøyd, er styrka, så der er det viktig å kjenne på magefølelsen. Min tilsynelatende fornøyde og tilfredse sønn er tydeligvis egentlig enda mer fornøyd og enda mer tilfreds! Siste veiing viste tilnærmet ingen vektoppgang på 1 mnd, og jeg har prøvd å gi mme i tillegg. Vi har fått en ny gutt. I tillegg til å være mer fornøyd har han også begynt å vise tydeligere at han er sulten og blitt mer utholdende ved brystet, så det er lettere å gi mer mm. bæsjen er heller ikke grønn lenger. De gangene han har vært urolig/sint/frustrert ved amming tidligere har det alltid virka som det har vært mer melk, så jeg har ikke skjønt at han har vært mer sulten. Han har heller ikke signalisert at han vil ha mer og oftere mat. Har fryktelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har skjønt at han har vært sulten. Anonymkode: 1b131...e14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå