Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sølt (mye) rødvin på en stor duk laget i lin/viscose. Har noen råd til hvordan jeg kan få den vekk? Duken er i offwite, så den kan ikke blekes.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Masse salt eller hel på hvitvin

Skrevet

Har gode erfaringer med bio-tex, men da har jeg aldri latt flekken tørke..

Har prøvd med salt med det hjalp absolutt ikke. Fjernet bare væsken, ikke fargestoffet :forvirret:

Skrevet

60 graderi vaskemaskinen så fort som mulig...

Skrevet

Jeg bruker Zalo, men det er før det har rukket å tørke.

Skrevet

Har du prøvd vanish? Flekken min gikk bort, men den tok jeg med en gang... Tok noen flekker til som jeg tror var rødvin (hadde vært en stund) men er ikke sikker.

Skrevet

Hvitvin!!! Men før den tørker. Veldig effektiv! :danse:

Skrevet

Nå har jeg prøvd zalo og hvitvin uten særlig resultat. Duken kan desverre bare vaskes på 40 grader. Nå er det hjem å prøve bio-tex og vanish. Forferdelig irriterende, neste gang skal jeg ta flekken med en gang og ikke la den tørke! :sur:

Skrevet

Rødvin må bløtlegges i masse kaldt vann med èn gang. Jeg har sølt rødvin på meg på hver eneste sommerfest vi har hatt her :sjenert: og hevet klærne i vaskemaskin på kald skylling, etterfulgt av vanlig vask med en eneste gang. Klærne er helt flekkfrie............

Skrevet

Vet ikke hvordan det funker med lin, men på silkefløyel (selvfølgelig søler man alltid vin på de fineste klærne) fungerte det bra med vann, masssssse salt og sitron. Sitron bør du kanskje være forsiktig med på en ublekbar duk...

Skrevet

Men om flekken ikke går bort og duken på en måte alt er ødelagt kan du jo ta sjansen på litt bleking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...