Marissa Skrevet 2. oktober 2005 #1 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg har sølt (mye) rødvin på en stor duk laget i lin/viscose. Har noen råd til hvordan jeg kan få den vekk? Duken er i offwite, så den kan ikke blekes.
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2005 #3 Skrevet 2. oktober 2005 Har gode erfaringer med bio-tex, men da har jeg aldri latt flekken tørke.. Har prøvd med salt med det hjalp absolutt ikke. Fjernet bare væsken, ikke fargestoffet
tommeline Skrevet 2. oktober 2005 #4 Skrevet 2. oktober 2005 60 graderi vaskemaskinen så fort som mulig...
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #5 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg bruker Zalo, men det er før det har rukket å tørke.
Cathie Skrevet 2. oktober 2005 #6 Skrevet 2. oktober 2005 Har du prøvd vanish? Flekken min gikk bort, men den tok jeg med en gang... Tok noen flekker til som jeg tror var rødvin (hadde vært en stund) men er ikke sikker.
marta Skrevet 3. oktober 2005 #7 Skrevet 3. oktober 2005 Hvitvin!!! Men før den tørker. Veldig effektiv!
Marissa Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2005 Nå har jeg prøvd zalo og hvitvin uten særlig resultat. Duken kan desverre bare vaskes på 40 grader. Nå er det hjem å prøve bio-tex og vanish. Forferdelig irriterende, neste gang skal jeg ta flekken med en gang og ikke la den tørke!
Gjest Gjesta Skrevet 4. oktober 2005 #9 Skrevet 4. oktober 2005 Rødvin må bløtlegges i masse kaldt vann med èn gang. Jeg har sølt rødvin på meg på hver eneste sommerfest vi har hatt her og hevet klærne i vaskemaskin på kald skylling, etterfulgt av vanlig vask med en eneste gang. Klærne er helt flekkfrie............
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #10 Skrevet 4. oktober 2005 Vet ikke hvordan det funker med lin, men på silkefløyel (selvfølgelig søler man alltid vin på de fineste klærne) fungerte det bra med vann, masssssse salt og sitron. Sitron bør du kanskje være forsiktig med på en ublekbar duk...
Snuppelure Skrevet 6. oktober 2005 #11 Skrevet 6. oktober 2005 Men om flekken ikke går bort og duken på en måte alt er ødelagt kan du jo ta sjansen på litt bleking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå