Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har tenkt oss å starte å prøve om ikke så alt for lenge. I den forbindelse slutter jeg på p piller i juni. Jeg har ennå ikke fått mensen.. blir jo selvsagt bekymret både for uoppdaget graviditet og det å brått skulle få mensen på jobb (hvite uniformer). Føler det medbringe mye unødvendig stress i hverdagen. Lurer derfor litt på andres erfaringer ved p pille slutt?  Når fikk du mens? Og når ble ting litt mer stabilt?  :) 

Kan legge ved at jeg hadde regelmessige bortfallsblødninger på pillene. Har tempet litt siden i sommer, men vanskelig å bekrefte evt EL pga uteblitt mens og har litt uregelmessig døgnrytme pga turnusarbeid. Er i slutten av 20 årene. 
Har bestilt en legetime litt frem i tid…

Anonymkode: 18e86...117

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ta en test da vel. Så får du bekreftet/avkreftet graviditet. En bekymring mindre😅

Endret av MammaLinda
  • Liker 2
Skrevet

Hei, har selvsagt testet flere ganger😅 men kan ikke drive å teste hele tiden heller føler jeg. Opprettet fordi jeg ønsker å høre fra andre som kanskje har hatt samme problemstilling. Men takk for at du tok deg tid til å svare uansett. 

Ts 

Anonymkode: 18e86...117

• Liker 1
Skrevet

Den kan henge seg litt opp etter p piller og noen må ha en runde (eller to) primolut hos lege (tabletter med progesteron ) for å sette i gang mens. 

Skrevet

Jeg sluttet i juli i fjor og har kun hatt mensen 3 ganger siden. Fikk beskjed av gynekolog at det kan ta 1-1,5 år før det blir stabilt🙄

Anonymkode: e28ce...a42

Skrevet

Hei! 

Jeg sluttet på p-piller i februar og hadde samme problem som deg. ble veldig stresset av det. Bestilte meg time til gynekolog i slutten av juni, altså 4 mnd etter jeg sluttet på p-piller for å ta en sjekk. fikk beskjed om at jeg måtte vente minst 6 mnd, da det ofte tok så lang tid før første mens kom tilbake. Alt så fint ut på innvendig UL den gangen, men han sa at det så ut som eggstokkene ‘sov’ og ventet på å komme igang igjen.

Dro hjem og ventet, men fikk aldri mensen. Fikk ny time hos gynekologen i august som satte meg på primolut for å fremprovosere mens. tok en ti dagers kur og fikk mensen/bortfallsblødning 3 dager etter det ☺️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...