Gå til innhold

Er brystningspanel helt ut?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et hus, og skal til å pusse opp. I flere av rommene er det furutak og brystningspanel, og vi lurer på om vi skal rive ned, eller bare male det lyst. Vi var i grunnen bestemt på å ta det ned, men sitter nå og ser på Ekstrem Oppussing på TV3, og der hadde de opp panel på veggene. Nå ble vi litt i tvil.....

Så jeg lurer på hva dere mener om brystningspanel. Er det håpløst umoderne, eller kan vi beholde det? :sjenert:

(Furua skal vekk uansett, vi ønsker å ha det lyst.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke brystning personlig, men det er jo smak og behag! Hvis du liker det selv, så hadde jeg beholdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det malt tapet og brystningspanel, hvor panelet fortsatt var trehvitt. Stygt.

Vi malte alt sammen selv hvitt - også panelet. Lekkert!

For oss var det viktigste å få samme farge på hele veggen, samt å få bort badstu/hyttepreget umalt panel gir.

Bortsett far det, hadde jeg tatt en lang fart i hva som er ut og inn, men gått for det jeg selv syntes var fint, dvs det var akkurat det vi gjorde, det er vi som skal bo i det - ikke alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er kjempefint, spesielt hvis det er litt høyere en vanlig.. men det er jo smak og behag, er veldig glad i panel generelt jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg ville beholdt panelet og malt det lyst. Vi har brystningspanel som vi planlegger å male til neset år. Jeg så noen som hadde gjort det og resultatet ble kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar!

Vi er kanskje ikke så glad i panel, og det er veldig fristende å rive det ned nå før vi flytter inn! Mye verre å ta det igjen etter at vi har flyttet inn.

Lurer på om vi skal male en meter eller så av panelen (og veggens ellers), slik vi ser hvordan det blir. Så kan vi rive det ned, om vi ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier at det viktigste er hva DERE synes blir fint - hva andre synes er uten betydning................

Vi har brystpanel på stua men har alt i samme farge - fint synes VI.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også malt vår brystpanel og er kjempefornøyd. Har panel i taket også nå, men det skal males til våren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid ok å ha noe ikke alle andre har. Dessuten er det ok å gi blanke i hva som er såkalt mote i øyeblikket og velge det man liker best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer jo litt an på huset og stilen du går etter da. Mammas hus er hundre år gammelt, og ho har prøvd å holde en koselig, gammel stil innvendig. Så i stuene er det lyst brystpanel. Jeg suns bare det er koselig, uansett om det er moteriktig eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystpanel i husbank-hus er ikke pent. Brystpanel i gammel villa er fint hvis det passer inn.

Var det ikke på 90-tallet "alle" smelte opp brystpanel? Hvis brystpanelen er et resultat av mote og andres mening for 10 år siden må det jo være greit å fjerne den uten at man er offer for "motepresset" av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke noe galt i at trådstarter her spør om andres mening. Hvis det i utgangspunktet er likegyldig for henne, kan det være grait allerede nå å tenke på salgbarheten ved et ev senere salg.

Hvis jeg hadde hatt overskudd til å fjerne brystpanelet, hadde jeg nok gjort det. Synes det fineste er uten (særlig hvis det er snakk om stua), og det er mer salgbart uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint, hvis det ikke er furufarget og kombinert med rødlilla vegg så klart....... :ler:

Men smaken er som baken. Vi har akkurat satt inn portal i veggen mellom stua og gangen vår, og selvom det visstnok er håpløst umoderne syns vi det ble kjempefin og det passer godt til vårt behov. Så velg ut fra det dere liker, ikke hva interiørprogrammer eller -kataloger eller folk her inne sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre sier; det er deres smak som teller, ikke om det er "in" eller "ut".

Personlig ville jeg revet den ut med bare nevene om jeg så måtte.. Usj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...