AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Det virker jo utrolig praktisk med en bedside crib, men er det verdt det? Vi arver både vugge og sprinkleseng, og planen er å bruke vuggen første tiden, men jeg er ikke helt sikker på hvilke funksjoner den har ennå. Vil dere anbefale bedside crib i tillegg de første månedene? Anonymkode: 3676d...c91
Luckiness Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Vi endte opp med samsoving. Skulle virkelig ønske at vi hadde bedside crip så jeg kanskje lettere kunne flyttet baby over i den etter amming på natten eller for at baby kunne sovet for seg selv i den men likevel følg tryggheten av å ha meg helt nærme. Men det er jo ikke gitt at det er slikt for alle. Du kan jo starte med vugge og sprinkelseng. Så kjøper dere heller bedside crib hvis dere skulle føle for det likevel.
Lukia Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 Vi hadde sprinkelseng og vugge når baby ble født med endte med å kjøpe bedside på Finn etter et par dager bare. Ble så mye amming på natta og baby trengte ofte en hånd på brystet for å sovne og da var det gull. Hadde også veldig høy seng så rakk jo ikke ned i vugga eller sprinkelsenga uten å måtte gå ut av senga noe som er veldig tungvint..
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg hadde bedside crib, men babyen nekta plent å ligge så langt unna meg. Så nei, ikke sikkert dere får til å bruke den. Anonymkode: 753e1...52c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg har ikke hatt bruk for det, har tre barn. Samsover med baby i dobbeltsenga, så har god plass. Mannen har sovet på gjesterommet alle tre gangene for å kunne sove hele natta og være uthvilt til jobb. Anonymkode: 6df47...f7e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 Har aldri hatt det altså. Men hadde lav vugge de første månedene, som jeg satte inntil sengen min. Mesteparten av tiden sov alle tre barna i min seng uansett, noen ganger ble de løftet over. Etterpå hadde vi seng med justerbar bunn, og hadde den forholdsvis høyt og fortsatte på samme måte. Anonymkode: b6e45...c5f
Sandie Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 Vi hadde god nytte av bedside crib. Brukte den helt fra starten av.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 Klarte oss selvfølgelig uten til første, kjøpte en brukt til nr. 2 og det er klart veldig behagelig. Anonymkode: 17514...e28
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 Vi brukte bare sprinkelseng. Anonymkode: e10db...748
Arkana Skrevet 13. oktober 2021 #10 Skrevet 13. oktober 2021 Vi brukte også bare sprinkelseng. Alle tre sov i den fra dag 1.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #11 Skrevet 13. oktober 2021 Vi hadde, men begge barna nektet å sove i den. Anonymkode: d2ab5...f62
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #12 Skrevet 13. oktober 2021 Vi var veldig fornøyde med bedside crib! For at både jeg og mannen skulle sove «avslappet» og godt, med god nok plass uten å føle at babyen kunne få det trangt mellom oss, var det veldig fint! Og veldig deilig med lik høyde som sengen. Kjøpte brukt, og solgte videre til ok pris igjen, så føler det var en av de bedre «investeringene» ☺️ Anonymkode: ea060...45b
Tone83 Skrevet 13. oktober 2021 #13 Skrevet 13. oktober 2021 Nei, jeg kunne kanskje brukt det til nr 2 Som sov som en stein, men enklere å flytte seg selv enn å flytte babyen uten å våkne. Så vi sov i dobbeltsengen og mannen på gjesterom.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #14 Skrevet 13. oktober 2021 Kjøpte etter 2 uker da jeg baby kun ville sove i nærheten av meg og tenkte at jeg da kunne legge baby der og slenge puppen dit, og trekke meg unns. Men for min baby så ble bedside-cribben også for langt unna. Så sov aldri der. Hadde den der i 7 mnd da😂 det som var deilig var at den fungerte som en stor sengehest så jeg ikke var redd for at baby etterhvert skulle falle ut av sengen på den siden. Kunne nok fungert da hun ble 3-4 mnd og vi begynte å legge henne for seg selv i egen seng første del av natten. Men da valgte vi å bruke sprinkelsengen hennes på eget rom ved siden av oss. Anonymkode: a6130...b5a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #15 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg hadde ikke til første. Brukte en liten seng ved siden av vår seng, før vi gikk over til vanlig sprinkelseng. Kunne fint brukt sprinkelseng fra start, men det var praktisk med liten seng da vi hadde det veldig trangt på soverommet. Med andre har vi en bedside crib som vi har brukt både som bedside og vanlig seng. Mens førstemann alltid var selvstendig og kunne sove for seg selv er andremann en kosete klegg som bare ville sove på mamma. Så da var det ganske praktisk med bedside for å gradvis "dytte" han over i egen seng mens han sov. Jeg tørr ikke samsove. Anonymkode: 22102...d64
boblevann Skrevet 13. oktober 2021 #16 Skrevet 13. oktober 2021 Ville startet med sprinkelsengen i ditt tilfelle så får dere se om ungen godtar å ligge alene. Hvis ja; kan dere heller kjøpe en bedside hvis behov Jeg hadde bedside med min, men den stod totalt ubrukt. Måtte samsove for å få så mye som en times sammenhengende søvn 🤪Når ungen var stor nok til å godta egen seng, var han alt for stor for bedside’n!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå