AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Mannen min og ungene er ivrige hummerfiskere på høsten (Bare så det er nevnt, alt innenfor lovverket som regulerer hummerfiske). Dessverre er det noen i år som tyvfisker våre teiner. Vi reagerte først på at alt agnet var borte og teinene helt tomme. Vi la derfor en liten farget hyssing på åpningen på alle teinene, og som gjettet var alle slitt neste gang vi sjekket teinene. Dersom vi finner ut hvem tyven er, kan det politianmeldes? Veldig fristende å sette opp et viltkamera, slik vi tar tyven på fersk gjerning. Men det er nok ikke lov. Noen gode ideer på hvordan vi kan kvitte oss med hummeryven? Anonymkode: c3b1a...55e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Selvsagt kan det anmeldes. Om politiet gjør noe med det er en annen sak. Anonymkode: 848f5...fd3 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 Går det an å ha noen form for lås på teina? Anonymkode: 7b79b...e5c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Det kan og burde anmeldes. Politiet vil etterforske og følge med. Er store bøter og fengselsstraff i vente for den eller de som gjør dette. Anonymkode: 5f388...880
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 Tviler på at politiet har kapasitet til å følge opp saken, de henlegger jo over en lav sko. Jeg ville likevel prøvd å finne ut hvem det er og ta saken i egne hender. Der jeg bor var det en fyr som dreiv å trakk andres teiner. For å stoppe han gikk flere hummerfiskere sammen og bar båten hans 20 meter inn på land😂 Anonymkode: 797a9...54c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 Ja det kan anmeldes. Det er spiller ingen rolle om du filmer tyvene. Politiet henlegger saken uansett. Så spar kamerapengene og kjøp noe fint til huset i stedet. Anonymkode: 25a34...52b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 Skulle ikke forbause meg om det regnes som hittegods. Finner folk ting i offentlig rom kalles det hittegods. Hadde nylig en sak der min bestemor ble frastjålet lommeboken med flere tusen kroner i. Det ble henlagt av politiet med en gang og kalt hittegods. Forsikringsselskapet betalte ikke ut erstatning for hittegods. Så med mindre man sitter på eiendelene sine i stua, så er det visst fritt frem. Anonymkode: 1ce7f...411
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 Ja du kan anmelde, men om noe blir gjort med det er en annen sak. Anonymkode: 16c13...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå