AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Føler jeg bare hører så mye negativt om alle jobber, aner ikke hva slags utdanning jeg bør ta… Hvilke jobber/utdanninger anbefaler dere faktisk? Anonymkode: 9e5f7...457
Mariell1995 Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 (endret) Høyere utdanning, eller? Vernepleier eller sosionom. Eller barnehagelærer eller lærer. Kanskje velferdsviter? Lokomotivfører tjener veldig bra, blant annet! Endret 13. oktober 2021 av Mariell1995
Gjest Nimbus2000 Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Mariell1995 skrev (1 time siden): Høyere utdanning, eller? Vernepleier eller sosionom. Eller barnehagelærer eller lærer. Kanskje velferdsviter? Lokomotivfører tjener veldig bra, blant annet! Det er en egen tråd om lokfører her: https://www.diskusjon.no/topic/822553-noen-på-jernbaneskolen-her/page/187/#comments
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 Anbefaler lærer. God lønn og mye ferie Anonymkode: 638fb...6ac
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Føler jeg bare hører så mye negativt om alle jobber, aner ikke hva slags utdanning jeg bør ta… Hvilke jobber/utdanninger anbefaler dere faktisk? Anonymkode: 9e5f7...457 Kokk Anonymkode: a4185...31b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anbefaler lærer. God lønn og mye ferie Anonymkode: 638fb...6ac Er det god lønn? Føler lærer er for folk som liker å høre sin egen stemme, få oppmerksomhet, og som snakker høyt og mye. Jeg er helt motsatt, alltid hørt at jeg snakker folk lavt😩 Ungdommer virker også skumle, men virker litt koselig å undervise på barneskole… vet ikke Anonymkode: 9e5f7...457
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det god lønn? Føler lærer er for folk som liker å høre sin egen stemme, få oppmerksomhet, og som snakker høyt og mye. Jeg er helt motsatt, alltid hørt at jeg snakker folk lavt😩 Ungdommer virker også skumle, men virker litt koselig å undervise på barneskole… vet ikke Anonymkode: 9e5f7...457 Anbefaler ikke lærer, hilsen lærer. Bare ta en titt i tråden om den nyutdannede læreren her i karriereforumet. Anbefaler ingen av «standard»utdanningene som alle har hørt om egentlig (ala sykepleier, barnehagelærere). Ta noe bredere som økonom feks. Så kommer det jo selvfølgelig an på hva du kan og interesserer deg for.. Med en bredere utdannelse kan du komme deg inn i mange yrker. Mange private bedrifter, produksjonsbedrifter osv. har kjekke jobber og god lønn, men det finnes liksom ingen spesifikk utdanning til alle sånne stillinger. Men for å gi deg tips må vi jo vite litt om hva du ønsker da.. jobbe med folk (brukere, service) eller kontor/team? Hva er du flink til? Og så har jo karakterer noe å bety for hvilken utdanning du kommer inn på. Anonymkode: defae...f20
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #10 Skrevet 13. oktober 2021 Først er det kanskje lurt å kartlegge litt hva dine interesser er? hvordan personlighet har du? Introvert eller ekstrovert? Liker du å yte service? Omsorg? Være kreativ? Kontor i fred og ro? Travle dager? Politikk? Liker du folk? Hva likte du da du var liten? Anonymkode: 15606...18b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #11 Skrevet 13. oktober 2021 Kommer da helt ann på deg? Kvaliteter? Personlighet? Karakterer? Anonymkode: dd9fb...912
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg vil anbefale master i noe ala "anvendt matematikk". Skaffe deg grunnleggende ferdigheter innen matematikk, fysikk, programmering og maskinlæring. Med den kompetansen har du vanvittig gode jobbmuligheter slik markedet er nå. Eksempel på linjer: Anonymkode: cc19f...284
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #13 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil anbefale master i noe ala "anvendt matematikk". Skaffe deg grunnleggende ferdigheter innen matematikk, fysikk, programmering og maskinlæring. Med den kompetansen har du vanvittig gode jobbmuligheter slik markedet er nå. Eksempel på linjer: Anonymkode: cc19f...284 https://www.ntnu.no/studier/mtfyma/industriell_matematikk https://www.uio.no/studier/program/computational-science-master/index.html Anonymkode: cc19f...284
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #14 Skrevet 14. oktober 2021 Kan anbefale utdanning innen arealplanlegging og bygg om du liker landskap, arkitektur, samfunn osv. Får lett jobb som nyutdannet, 8-16 kontorjobb og grei lønn. Men bør ta 5 årig master. https://www.planutdanning.no/ Anonymkode: 9090d...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå