AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Legger den her da jeg mener den ligger under sosiale relasjoner. Jeg er en sosial, livlig person som har mange venner og er mer ekstrovert enn jeg er introvert. Jeg har en helt normal barndom og har aldri opplevd traumer eller noe som skal tilsi at jeg skal ha psykiske problemer. Har også mye selvinnsikt, god selvtillit og selvfølelse. Har en servicejobb der jeg prater med all slags mennesker hver dag og jobber ekstra bra under stress feks. Samtidig har jeg en plagsom greie når det gjelder ringeklokke og uventet besøk på døra. Ringer det på døra uten at jeg forventer det får jeg hjertebank så ille at jeg tror hjertet mitt skal gå ut av kroppen. Jeg blir helt aspeløv-skjelven og oppriktig redd. For jeg aner ikke hva som venter meg på en måte. Av og til gjemmer jeg meg og later som jeg ikke er hjemme. Så får jeg melding fra naboen som har vært og levert noe hyggelig på døra... Og jeg skylder på at jeg var i dusjen etterpå. De gangene jeg har turt å åpne er jeg så redd at jeg nesten blir forbanna på personen som står der. Selv når det har vært nær familie som bare har stikket innom for å si hei. Da har jeg sendt dem bort i sinne og fått veldig dårlig samvittighet etterpå og beklaget meg på telefon. Er ikke husredd og har bodd alene i mange år. Låser bare døra på natten. De periodene jeg har hatt samboer har det ikke utgjort noen forskjell, annet enn at han har åpnet døra. Er det flere som er slik? Det føles utrolig skremmende samtidig som jeg føler meg invadert på en måte. Når jeg får besøk der jeg vet det på forhånd er det selvsagt aldri slik reaksjon. Anonymkode: cda17...98c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Ingen er velkomne hos meg uvarslet. Åpner ikke. Anonymkode: 4f5cc...0a6 3
Gjest theTitanic Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 Noen plagsomme selgere som ikke tar nei for et nei har kanskje satt sine spor? Eller gjester som ikke drar igjen før midnatt?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen er velkomne hos meg uvarslet. Åpner ikke. Anonymkode: 4f5cc...0a6 Nei og det er jo greit. Men blir du ordentlig redd, som jeg blir? Ts Anonymkode: cda17...98c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 theTitanic skrev (Akkurat nå): Noen plagsomme selgere som ikke tar nei for et nei har kanskje satt sine spor? Eller gjester som ikke drar igjen før midnatt? Nei. Aldri hatt dørselger på besøk. Og ikke hatt problemer med folk som ikke vil dra. Ts Anonymkode: cda17...98c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 Hater jeg også, og får den følelsen du får. Til og med avtalt besøk som ringer på skriker jeg av.. Av og til gidder jeg ikke åpne en gang. Ringer de på 3 ganger er de desperate idioter, tenker jeg Anonymkode: c8606...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei og det er jo greit. Men blir du ordentlig redd, som jeg blir? Ts Anonymkode: cda17...98c Blir ikke redd, mer sint. Men har absolutt medfølelse med de som synes det er ubehagelig.. Anonymkode: 4f5cc...0a6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 Kanskje få deg kamera? Det har vi. Anonymkode: b6169...a02 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hater jeg også, og får den følelsen du får. Til og med avtalt besøk som ringer på skriker jeg av.. Av og til gidder jeg ikke åpne en gang. Ringer de på 3 ganger er de desperate idioter, tenker jeg Anonymkode: c8606...5b6 Har du alltid vært sånn? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje få deg kamera? Det har vi. Anonymkode: b6169...a02 Tja, usikker på om det vil hjelpe. Jeg vurderer ordentlig å lage meg port da, med sånn speaker du må trykke på for at jeg skal slippe folk inn 😅 Da står det aldri folk på døra mi uten at jeg vet det hvert fall, er liksom den jeg synes er verst. At folk kommer inn i intimsonen min på en måte... Har alltid hatt stor respekt for andres private tomt. Kanskje noe med det 😅 Ts Anonymkode: cda17...98c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #10 Skrevet 13. oktober 2021 Blir ikke noe redd eller noe sånt, men liker det bare ikke jeg heller. Anonymkode: 50094...ed6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #11 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg er også redd for uventet besøk. Og at politiet banker på ved en misforståelse eller noe, sånn at jeg føler meg presser til å åpne (har skjedd før, var ikke meg de skulle til, men naboen) Anonymkode: 37448...936
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #12 Skrevet 13. oktober 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Har du alltid vært sånn? Tja, usikker på om det vil hjelpe. Jeg vurderer ordentlig å lage meg port da, med sånn speaker du må trykke på for at jeg skal slippe folk inn 😅 Da står det aldri folk på døra mi uten at jeg vet det hvert fall, er liksom den jeg synes er verst. At folk kommer inn i intimsonen min på en måte... Har alltid hatt stor respekt for andres private tomt. Kanskje noe med det 😅 Ts Anonymkode: cda17...98c Lager ikke de enda mer lyd? Anonymkode: d5bf2...136
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #13 Skrevet 14. oktober 2021 Uff ja. Kan få ekstremt hjertebank jeg også hvis det plutselig ringer på her uventet. 🙈 Får skikkelig angst av det. Anonymkode: 5fd21...b25 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #14 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lager ikke de enda mer lyd? Anonymkode: d5bf2...136 Jo, kanskje. Men da vet jeg hvert fall at de er et stykke lengre unna og ikke rett utenfor døren min 😅 Anonymkode: cda17...98c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #15 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har du alltid vært sånn? Tja, usikker på om det vil hjelpe. Jeg vurderer ordentlig å lage meg port da, med sånn speaker du må trykke på for at jeg skal slippe folk inn 😅 Da står det aldri folk på døra mi uten at jeg vet det hvert fall, er liksom den jeg synes er verst. At folk kommer inn i intimsonen min på en måte... Har alltid hatt stor respekt for andres private tomt. Kanskje noe med det 😅 Ts Anonymkode: cda17...98c Du minner meg litt om meg sjølv. Eg har det også slik. Har funne ut at det har med grensesetting å gjere. Altså at eg til vanlig ikkje er så flink å sei "nei", både til kjipe ting og vanlige ting. Og når då nokon kjem på døra så føler eg meg litt invadert og at dei ikkje har respekt for meg (forstår jo sjølv at det høyres koko ut!). Og ikkje gitt meg det valget til å seia ja eller nei, som ein jo får dersom nokon ringer eller sender melding på førehand. Alle følelsar botnar i eit behov. Så du må finna ut av kva behov er det i deg som gjer at du reagerer med sinne. Anonymkode: 77c32...f9b 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #16 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hater jeg også, og får den følelsen du får. Til og med avtalt besøk som ringer på skriker jeg av.. Av og til gidder jeg ikke åpne en gang. Ringer de på 3 ganger er de desperate idioter, tenker jeg Anonymkode: c8606...5b6 Hvorfor gidder du ikke åpne? Anonymkode: 77c32...f9b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #17 Skrevet 14. oktober 2021 Føler det samme her. Er dog også veldig husredd. Løste det med å få et kamera så jeg kan se hvem som ringer på. Anonymkode: 594e8...b72
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #18 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg kan ha det litt likt noen dager. For meg handler det om at jeg misliker å bli forstyrret når jeg slapper av. Etter en ekstra krevende arbeidsdag trenger jeg full ro hjemme for å få slappet ordentlig av, pleier å skru av mobilen disse kveldene og bare slappe helt av. Når noen da ringer på døren (som regel etter at de har prøvd å ringe meg telefon og kommet til telefonsvar) blir jeg forstyrret og må liksom "skru på hjernen" igjen for å snakke med vedkommende. Anonymkode: 58895...52e 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #19 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan ha det litt likt noen dager. For meg handler det om at jeg misliker å bli forstyrret når jeg slapper av. Etter en ekstra krevende arbeidsdag trenger jeg full ro hjemme for å få slappet ordentlig av, pleier å skru av mobilen disse kveldene og bare slappe helt av. Når noen da ringer på døren (som regel etter at de har prøvd å ringe meg telefon og kommet til telefonsvar) blir jeg forstyrret og må liksom "skru på hjernen" igjen for å snakke med vedkommende. Anonymkode: 58895...52e Du lytter vel til podcast også da? Anonymkode: 02e70...d02
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #20 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du lytter vel til podcast også da? Anonymkode: 02e70...d02 Nei, hvilken podcast tenker du på? Anonymkode: 58895...52e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå