AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #21 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): På papiret er du perfekt. Anonymkode: 980c1...708 Takk for svar ( begge ) gleder meg til min nye reise🌸 ( jobber i barnehage) men på tide med noe annet.💪 Anonymkode: 40efa...c13
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #22 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en sosionom som i tillegg har fagbrev som barne og ungdomsarbeider noen mulighet for å få en slik jobb? Anonymkode: 40efa...c13 Som sosionom er du miljøterapeut, ja 🙂 Sosionomer, vpl/spl, helsefag, barnevernspedagog, ergoterapeut, lærer/bhglærere har jeg jobbet (og jobber per dd) med! Har erfaring fra privat og offentlig sektor, bofellesskap. Vet flere som har gått fra jobb i bhg til slike jobber. Anonymkode: c66bf...d2d 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #23 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Som sosionom er du miljøterapeut, ja 🙂 Sosionomer, vpl/spl, helsefag, barnevernspedagog, ergoterapeut, lærer/bhglærere har jeg jobbet (og jobber per dd) med! Har erfaring fra privat og offentlig sektor, bofellesskap. Vet flere som har gått fra jobb i bhg til slike jobber. Anonymkode: c66bf...d2d Takk for svar Det er vel tilfeldigvis ikke noen som har tatt kurs i ART? Anonymkode: 40efa...c13
sicario Skrevet 16. oktober 2021 #24 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar Det er vel tilfeldigvis ikke noen som har tatt kurs i ART? Anonymkode: 40efa...c13 Ja, men det er ganske lenge siden. Jobbet en del med ART i fengsel. (Hadde det som en del av bachelor oppgaven blant annet). 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #25 Skrevet 16. oktober 2021 sicario skrev (1 time siden): Ja, men det er ganske lenge siden. Jobbet en del med ART i fengsel. (Hadde det som en del av bachelor oppgaven blant annet). Vurderer å bli ART instruktør i tillegg ( holder på å undersøke så vet ikke så mye om det ennå ) Kjempefint hvis noen vil fortelle litt om hvordan de opplever å arbeide på den måten, kan selvfølgelig lese meg til informasjon selv men alltid lærerikt å høre det fra andre, også på et forum. Takk for svar. Anonymkode: 40efa...c13
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #26 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvilken stiftelse er det? Har jobbet som miljøterapeut i kommune i snart 20 år....kunne tenke meg noe privat Anonymkode: 3f26d...2fc Signo 👍 Finnes i Bergen, Oslo og Sandefjord. Anonymkode: c2b8e...1d5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #27 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 18.21): Er det noen miljøterapeuter her? Lurer veldig på hva konkret arbeidsoppgavene består av i f.eks et bofellesskap. Er klar over at det er ulike bofellesskap, men vil likevel gjerne høre hva en miljøterapeut gjør en vanlig arbeidsdag ( ja gjerne en uvanlig arbeidsdag også 😄 ). Er det spesielle oppgaver miljøterapeuten har på nattevakt? Finnes det barnebofellesskap? Har aldri vært i et bofellesskap nemlig , men det har vekket min interesse, lurer på å søke jobb, men har ikke den rette utdannelsen. Er barnehagelærer med videreutdannelse 2 X 60 stp. innen spes.ped. Hvilken utdannelse har du (og dine kolleger om du orker å skrive det), lønn? Arbeidsmiljø? Anonymkode: 5632f...18b du kan jo jobbe i bolig! Anonymkode: b07ca...cd2 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #28 Skrevet 16. oktober 2021 Her jobber jeg i bofellesskap med flere brukere, i egne leiligheter med 1:1 + avlastning for barn og unge. Noen av personalet jobber kun i bofellesskapet, samme med 1:1 og avlastning. Mens andre rullerer på hvor dem er hen. Her rullerer jeg på hvor jeg er. Jeg syns det er helt perfekt, man får variasjon og ingen dag er lik. På avlastningen med oss er det lite/ingen utagering. Men periodevis mye tunge løft. På avlastningen er det å følge opp måltid, hygiene, medisin. Vi går mye turer til lekeplasser og skoler. På dagtid er barna på barnehage/skole med eget personal. I bofellesskapet er det mye huslige gjøremål, hjelp til personlig hygiene. På ettermiddag er det mye tv-titting, puslespill og vi går faste turer. Vi har også faste kvelder med bowling, filmkveld og håndball-trening. På dagtid er dem på dagsenteret. Der er det faste gjøremål tilpasset hver enkelt bruker. 1:1 og 2:1 brukere er min favoritt. For min del liker jeg at det er til tider veldig utfordrende. Vi har 1:1 brukere i alderen 4-70 år. Det er tidvis utagering og utfordrende situasjoner. Komplisert sykdomsbilde. Mange har alvorlig epilepsi. Der er dagene lagt opp til formen til brukeren. Enkelte dager holder vi til i leiligheten, andre dager kan vi dra til byen på museum. Jeg digger jobben min!! Anonymkode: 1d9d9...793 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #29 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg jobber som miljøterapeut i bolig for utviklingshemmede. Dagvakt: Overlapp fra natt-dag, får vite hva som har skjedd i løpet av natten, om det er noe man må ta hensyn til (feks beboer har sovet dårlig, hatt uhell etc). Vekker beboer, hjelper gjerne til med dusjing, toalettbesøk, tannpuss, finner frem klær og lignende, det varierer hvilke beboere man har. Lager eller motiverer beboer til å lage frokost. Følger på arbeidstrening, lunsj, gjerne trening. Dokumenterer og gir overlapp til kveldspersonal. Kveldsvakt: Overlapp dag-kveld. Får da vite hva som har skjedd i løpet av dagen og om beboer har noen planer for kvelden, noe som må tas hensyn til etc. Planlegger kvelden sammen med beboer. Finner ut om den ønsker å gjøre noe spesielt, lager middag/motiverer beboer til å lage middag, ser kanskje en film eller andre ting, kveldsstell. Dokumenterer og gir overlapp til nattpersonal. Innimellom dette så må man hele tiden vurdere ulike ting, som dagsform, i hvilken grad beboer er i stand til å bestemme ting selv, håndtere eventuell utfordrende atferd, motivere, engasjere, hjelpe med ulike oppgaver, gjøre ting på selve bofellesskapet, vaskeoppgaver, primærkontaktoppgaver, medisinhåndtering osv... Selv er jeg utdannet barnevernspedagog og har også videreutdanning. Arbeidsmiljøet er helt elendig og det er et enormt sykefravær som gjør at vi konstant er underbemannet. Lønna er så som så, den følger KS tariff. Anonymkode: ecb86...aaa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå