Gå til innhold

Høye menn

Fremhevede innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Ikke at jeg prøver å være sær, men jeg synes faktisk ikke høyde har noe med maskulinitet/femininitet å gjøre. Jeg har en venninne på over 1.80 cm. Hun er i tillegg ganske rund av seg. Hun er det mest feminine vesenet jeg kjenner. Hennes mann later til å mene det samme skal jeg tyde kroppsspråket dem i mellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke at jeg prøver å være sær, men jeg synes faktisk ikke høyde har noe med maskulinitet/femininitet å gjøre. Jeg har en venninne på over 1.80 cm. Hun er i tillegg ganske rund av seg. Hun er det mest feminine vesenet jeg kjenner. Hennes mann later til å mene det samme skal jeg tyde kroppsspråket dem i mellom.

Betty Boop, hennes feminine vesen har jo ikke noe med fysisk maskuline trekk å gjøre? Og på menn er høyde et maskulint trekk, det sier dog ingenting om mannens vesen, som selvfølgelig kan være veldig feminint. Det finnes da veldig mange fysisk maskuline menn som har feminine vesen. Som her, Ricky Martin på tur med kjæresten, hvor de koser og duller med hverandre:

http://www.deansplanet.com/ricky_martin-buddy.html

:ler:

Jeg bare tuller med Ricky, altså, han er kul han. ;)

-Babyboy

Skrevet

Høyde har i mine øyne ikke noe med maskulinitet å gjøre. Han må ikke være lavere enn meg, men noen få cm høyere minst. Dette pga fordelen jeg nevnte lengre oppe her. Hadde han vært høyere hadde det ikke vært det samme, nei. Heldigvis er vi venner med spesialtillatelse bare, så jeg har lov å si det (for når det gjelder sex er det kun å tenne på, ikke for å elske han for det han er og alt det pisset)

Men vi hadde vært like gode venner som vi er nå, hadde vi bare vært venner.

Tror ikke han hadde passet til å være høy, får faktisk grøsninger og ser for meg en lang julenisse.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er selv 167 cm høy, og hadde en kjæreste på 204 cm og det kunne bli ett lite problem innimellom :P Men var morro å spøke med det. Som for eks hvis jeg skulle ha ett kyss, og han stod oppreist så pleide jeg å spørre om det var noen som hadde en stol, slik at jeg kunne få ett kyss av kjæresten min og slikt.

Likte veldig godt at han var høy, og jeg synes høye menn er veldig attraktivt, men har ikke noe problemer med lavere menn heller.

Gjest Gjest_Lillian_*
Skrevet

Hos oss er det helt omvendt. Jeg er selv 184 cm og kjæresten min er bare 157 cm. Folk glor alltid på oss når vi er på byen, men det gir vi blaffen i. Den lille mannen min elsker høye kvinner og jeg elsker å være et hode høyere enn ham.

Skrevet

Jeg tror nok du har missforstått. Det er ikke slik at høyde generelt

er maskulint. F.eks. er det ikke slik at alle giraffer er mere

maskuline enn alle menn. :) Men for menn så er høyde maskulint. ;)

Skrevet

Har alltid hatt en dragning til høye menn. Eks'en min er 2 meter og det er flere "flinger" som har vært godt over 190 cm. Men mannen min er "bare" 183 cm da. Akkurat perfekt i grunn. Jeg er selv 170 cm.

Gjest Betty Boop
Skrevet
Jeg tror nok du har missforstått. Det er ikke slik at høyde generelt

er maskulint. F.eks. er det ikke slik at alle giraffer er mere

maskuline enn alle menn. :) Men for menn så er høyde maskulint. ;)

Så jeg er fortsatt ikke sikker på at jeg forstår poenget? Betyr dette at "oss gutta imellom" så er man mer kar for hver centimeter over bakken? :ler:

I så fall er jeg veldig uenig. Jeg gir blanke i cm. enten de sitter her eller der. Tvert i mot har noen av de mest sexy mennene jeg har møtt vært kortere enn meg. Hvorfor? Det har tilfeldigvis fallt seg sånn at disse karene har vært stødige, selvstendige, sterke personligheter med mye integritet. Det må nok komme innenfra ja.

Husker faktisk fortsatt en historielærer jeg bare hadde et år på ungdomsskolen. Han var en liten tass av en mann, ikke spesielt vakker, men for et fantastisk engasjemang han hadde for stoffet sitt. Jeg kan fortsatt tegne denne mannen etter hukommelsen, 25 år senere. Og jeg var ikke forelsket i ham. Men utrolig fasinert av den han var og gløden han utstrålte. Livet i mannen.

Eller for å sitere Mae West; "det er ikke mennene i mitt liv som teller, men livet i mine menn". Utrolig bra sagt, ettersom de fleste later til å ikke være i live i det hele tatt. De står oppreist og går rundt, men ofte stopper det liksom der.

Hm. Var dette en avsporing muligens?

Men hva er maskulinitet og femininitet da? En definisjon? Ikke en oppramsing av egenskaper. Men med en setning? Er maskulinitet det som gjør at heterofile kvinner blir trukket mot denne typen menn. Er tiltrekkning fra den store massen det som definerer maskulinitet eller femininitet? Dersom "alle" vil ha deg, er det det som er utslagsgivende for om du hører inn under paraplyen maskulin/feminin som en helhet? Som sagt, jeg er fortsatt forvirret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...