Gå til innhold

Jeg nøys høyt rett bak naboen som er en eldre dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt dum nå. Jeg måtte nyse da jeg gikk ut av blokka i sta, og nøs høyt. Naboen som er en eldre dame gikk rett foran meg, og bråbremset med rullatoren fordi hun skvatt. Hun snudde seg, så på meg og sa "fader rullan!" Ikke akkurat det styggeste man kan si men, hun ble skikkelig irritert. Jeg sa bare unnskyld og gikk videre. Dette er en koselig eldre nabodame som jeg alltid sier hei til, og har snakket med flere ganger. Så jeg håper ikke hun ble skremt og sur. Jeg fikk litt dårlig samvittighet, for jeg mente jo ikke å skremme en eldre dame. Burde jeg unnskylde meg igjen neste gang jeg møter på henne, eller bare si hei og late som ingenting? 

Anonymkode: 9a504...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke unnskylde noe som helst for at du nøys. Du beklaget at hun skvatt, og mer er det ikke å gjøre. Hvis hun er sur eller på noen måte oppfører seg «rart» etter dette har hun et eller annet problem som du ikke kan fikse. 
du har ikke gjort noe galt her, så prøv å si til deg selv at dette ikke er så farlig.

Anonymkode: 6f2c0...950

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du skal ikke unnskylde noe som helst for at du nøys. Du beklaget at hun skvatt, og mer er det ikke å gjøre. Hvis hun er sur eller på noen måte oppfører seg «rart» etter dette har hun et eller annet problem som du ikke kan fikse. 
du har ikke gjort noe galt her, så prøv å si til deg selv at dette ikke er så farlig.

Anonymkode: 6f2c0...950

Du har nok rett. Takk ☺️ 

Anonymkode: 9a504...92f

Skrevet

Finnes virkelig ingenting verre enn å bli ordentlig skremt av noen som nyser usaklig høyt. Jeg blir ordentlig irritert av sånn selv. Jeg nyser ganske høyt når jeg er alene, men behersker meg selvsagt når det er andre tilstede, og spesielt blant fremmede. Min mann er likedan. 

Folk som holder på sånn er egoister, dere kan jo gi folk hjerteinfarkt sånn dere holder på. 

Ingen MÅ nyse sånn her: "ÆTSJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!💥💥💥💥💥💥"

egoister

Anonymkode: 0bdc9...37a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finnes virkelig ingenting verre enn å bli ordentlig skremt av noen som nyser usaklig høyt. Jeg blir ordentlig irritert av sånn selv. Jeg nyser ganske høyt når jeg er alene, men behersker meg selvsagt når det er andre tilstede, og spesielt blant fremmede. Min mann er likedan. 

Folk som holder på sånn er egoister, dere kan jo gi folk hjerteinfarkt sånn dere holder på. 

Ingen MÅ nyse sånn her: "ÆTSJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!💥💥💥💥💥💥"

egoister

Hvorfor velger du å nyse høyt når du er alene om du ikke MÅ nyse høyt? :klo: Å påstå at folk kan velge å nyse stille fordi du velger å nyse høyt i enerom er langt over grensen til tåpelig.

ts: folk skvetter når de tror seg alene og det kommer en høy lyd. Helt naturlig. Neste gang sier du bare «beklager - mente ikke å skremme deg, måtte bare nyse 😅» og så svarer den andre avvæpnende. Hun er (selvsagt) like pinlig berørt for at hun svart som en tulling som du er fordi du skremte henne.

Anonymkode: 907cb...09e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor velger du å nyse høyt når du er alene om du ikke MÅ nyse høyt? :klo: 

Fordi det er godt, når jeg er alene nyser jeg mitt vanlige nys med den normale kraften jeg pleier å bruke. Men sitter jeg på bussen, er i kirken eller lignende med folk rundt så nyser jeg mye stillere og beskjedent, gjemmer gjerne munn og nese i jakka når jeg nyser ute blant folk. Dette er da normalt!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

egoister

Kudos hvis du kan styre lyden på nysen din. For det kjenner jeg ingen andre som gjør.

TS, mest sannsynlig ble hun bare skremt. Nå har vi i to år så vidt turt å snufse høyt så det er for mange uvant å høre slike lyder igjen.

Sier hun noe på det så får du bare si at det er ikke alt i livet man kan kontrollere.

• Liker 2
Skrevet
Fireflies skrev (På 15.10.2021 den 18.15):

Kudos hvis du kan styre lyden på nysen din. For det kjenner jeg ingen andre som gjør.

TS, mest sannsynlig ble hun bare skremt. Nå har vi i to år så vidt turt å snufse høyt så det er for mange uvant å høre slike lyder igjen.

Sier hun noe på det så får du bare si at det er ikke alt i livet man kan kontrollere.

Vel, jeg nyser uten at det høres.

Anonymkode: a80f9...bbb

Skrevet

Jeg gjør det kun hvis nysen selv er lydløs.

Skrevet
Fireflies skrev (På 15.10.2021 den 18.15):

Jeg kveler nysene slik at de blir nærmest lydløse, men dette har jeg lært at ikke er bra. 

Jeg nyser det på en måte ut nesa istedet for å bare slippe nysen løs. 

Vet om mange som gjør det. 

Anonymkode: d9348...f5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 18.05):

egoister

Hæ? Hvordan går det an å styre nyset sitt? Jeg har prøvd å gjøre det. Nyse sånn stille inni seg som flere gjør. Det ender med at hodet halvveis eksploderer, og lufta kommer seg ut uansett. Og det ser virkelig ikke bra ut. 

Så jeg nyser kjempehøyt. Ser nok merkelig ut at en liten, nett dame kan nyse så høyt som meg. 🙈 Men kan ikke noe for det. ☄️💥

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kveler nysene slik at de blir nærmest lydløse, men dette har jeg lært at ikke er bra. 

Jeg nyser det på en måte ut nesa istedet for å bare slippe nysen løs. 

Vet om mange som gjør det. 

Anonymkode: d9348...f5a

Jeg har også lært at det å kvele nys ikke er bra. 

Som oftest når jeg nyser kommer det veldig brått på og dermed klarer jeg ikke stanse det så det blir bråk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...