Gå til innhold

Hvordan man at man er forelsket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært forelsket før. Jeg er20. Han gjør meg nervøs, er jeg forelsket? Kan bli så nervøs at jeg blir helt kvalm mange ganger. Får mange bra følelser og. Men er konstant nervøs rett før vi møtes. 

Anonymkode: fa9f8...3c6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet** skulle jeg skrive øverst. Ts

Anonymkode: fa9f8...3c6

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg er litt nervøs av natur, jeg kan få frysninger og ilinger opp etter ryggen, helt opp til toppen av hodet når jeg er forelsket. Vil ikke si at bare nervøsitet og frysninger er nok til å kalle det forelskelse.

Sist gang jeg ble stormende forelsket merket jeg det mest fordi jeg klarte ikke la være å tenke på han, jeg sendte han meldinger i tide og utide, noen ganger om bare fjas fordi jeg så gjerne ville ha kontakt. 

Så det er så mye som skjer når man blir forelsket, både kriblinger i kroppen og alle tankene som svirrer rundt😍 men herlig er det🤩

Skrevet
Ominous skrev (1 minutt siden):

Jeg er litt nervøs av natur, jeg kan få frysninger og ilinger opp etter ryggen, helt opp til toppen av hodet når jeg er forelsket. Vil ikke si at bare nervøsitet og frysninger er nok til å kalle det forelskelse.

Sist gang jeg ble stormende forelsket merket jeg det mest fordi jeg klarte ikke la være å tenke på han, jeg sendte han meldinger i tide og utide, noen ganger om bare fjas fordi jeg så gjerne ville ha kontakt. 

Så det er så mye som skjer når man blir forelsket, både kriblinger i kroppen og alle tankene som svirrer rundt😍 men herlig er det🤩

Hvordan gikk det med den forelskelsen?

Anonymkode: 0f1b5...828

Gjest Elder Millennial
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan gikk det med den forelskelsen?

Fortsatt sammen, så bra vil jeg jo si🤩👍

Skrevet
Ominous skrev (Akkurat nå):

Fortsatt sammen, så bra vil jeg jo si🤩👍

Så flott😁 Du er heldig. Syns det er vanskelig å finne seg en bra mann❤

Skrevet

De fleste vet det intuitivt når de er forelsket. Men ikke alle.

Jeg har dårlig innsikt i egne følelser og var veldig usikker om jeg var forelsket eller ikke første gangen. Jeg tenkte på ham hele tiden, overanalyserer alt han sa og gjorde, følte han var guddommelig, drømte om en framtid, drømte om å ta på ham, ville være nær ham, lå mange timer hver natt og tenkte på ham. Men jeg fantaserte ikke om ham seksuelt. Og noen dager tenkte jeg mest på andre ting. Det tok noen måneder før jeg følte meg ganske sikker på at det var en forelskelse. I ettertid var det lett å se.

Forelskelse er forskjellig fra person til person. Og det er forskjellig hvordan man definerer det også. Det er jo mange gråsoner. For eksempel kaller noen det "hekt" om det er avstandsforelskelse for eksempel. 

Jeg vil si jeg også er forelsket i kjæresten min nå etter syv år. Men der er annerledes. Mer "in love" enn "crush". Jeg tenker mye på ham. Ser han for meg når han ikke er sammen med meg. Og noen ganger bare stirrer jeg på ham eller får ikke nok av å ta på huden hans. Jeg kan begynne å gråte når jeg ser ham. Men jeg ligger ikke våken og søvnløs. Og jeg overanalyserer ikke. 

Anonymkode: cd8a5...f84

Skrevet

Jeg vil ikke si at å være nervøs rundt personen nødvendigvis betyr at en er forelsket, jeg var nervøs rundt eksen min i 4 år mens vi var sammen. Jeg ble aldri trygg på ham. Jeg var ikke nødvendigvis nervøs fordi jeg var forelsket. 

Tegn på forelskelse kan gjerne være at en dagdrømmer om personen, har lyst å være med han/henne mye, har lyst på fysisk kontakt gjerne, for eksempel holde hender, klemme, kysse, stryke, en kan begynne å tenke på en fremtid i lag med personen, en kan kjenne sommerfugler i magen, en blir dårlig av å være borte fra personen lenge. 

Anonymkode: b9388...3bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tegn på forelskelse kan gjerne være at en dagdrømmer om personen, har lyst å være med han/henne mye, har lyst på fysisk kontakt gjerne, for eksempel holde hender, klemme, kysse, stryke, en kan begynne å tenke på en fremtid i lag med personen, en kan kjenne sommerfugler i magen, en blir dårlig av å være borte fra personen lenge. 

Anonymkode: b9388...3bc

Høres ut som avstandsforelskelse. 

Anonymkode: d5b6c...7df

Skrevet

Oi, kjenner meg sånn igjen.... Har det på samme måte og lurer også på om dette går under "forelsket". 

Vet ikke hva det er med han, men noe er det. Når han ser meg lenge inn i øynene, kribler det i hele kroppen og det kjennes vanskelig å puste. Jeg blir glad og føler meg "lett". Jeg tenker på han rimelig ofte, savner han når jeg ikke har sett han på lenge, drømmer om å ta på, kose med, kysse og ...... Har til og med tenkt hvordan det ville være å vært sammen med -og bo sammen med han. Han virker som en super fyr, men jeg kjenner han ikke så godt. Har kommet til konklusjonen at jeg er småforelsket i han -tror jeg..... 

Eller?

Anonymkode: 00862...163

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...