Gå til innhold

Trekker du deg noen ganger fra vennene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I form av at du feks ikke gidder å åpne meldinger over flere dager 

Anonymkode: e95da...a23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 32bc3...bea

Skrevet

Ja, jeg trekker meg vekk fra f.eks snapchat over flere dager.. Vet ikke helt hvorfor, men jeg bare trenger det..

Anonymkode: a82a4...542

• Liker 4
Skrevet

Jeg har et ønske om å gjøre det. Men presser meg selv til å fortsette å holde kontakt og ikke la det gå mer enn 1 dag maks, før jeg svarer.

Jeg har erfart at hvis jeg lar det gå lange pauser mellom hver gang jeg snakker med de, selv om det bare er fordi jeg trenger en pause mentalt rett og slett, så er det stor sjanse for at vennskapet glir fra hverandre og aldri blir det samme. Det er som om folk tar det personlig, og det kan jeg jo til en viss grad forstå. Men det handler alltid om meg og min psyke, og at jeg bare trenger litt pause fra alle rundt meg en liten stund. 

Anonymkode: c7802...147

Skrevet

Ja. Jeg blir fort mentalt sliten og da må jeg være litt borte for å hente meg inn så jeg ikke blir syk.

Anonymkode: e62c0...b1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et ønske om å gjøre det. Men presser meg selv til å fortsette å holde kontakt og ikke la det gå mer enn 1 dag maks, før jeg svarer.

Jeg har erfart at hvis jeg lar det gå lange pauser mellom hver gang jeg snakker med de, selv om det bare er fordi jeg trenger en pause mentalt rett og slett, så er det stor sjanse for at vennskapet glir fra hverandre og aldri blir det samme. Det er som om folk tar det personlig, og det kan jeg jo til en viss grad forstå. Men det handler alltid om meg og min psyke, og at jeg bare trenger litt pause fra alle rundt meg en liten stund. 

Anonymkode: c7802...147

Jeg trenger også noen pauser. Ikke fra alle, men fra noen som mld daglig. Og aldri avslutter chatten. Har resignert etter å ha gitt beskjed x antall ganger. Prøver å svare kort, men alle svar er å helle bensin på bålet🤣er for høflig til ghosting; det klarer jeg ikke til tross for iherdige forsøk😌

Anonymkode: 21ecd...03b

• Liker 1
Skrevet

Ja, ofte, men også familie og ikke noen spesifikke venninner, bare alle sammen. Jeg er veldig opp og ned i humøret og når jeg er nede orker jeg ikke og vil ikke, ha kontakt med noen som helst. Så går det en dag eller to, så svarer jeg igjen. 

Anonymkode: d9ebb...f25

Skrevet

For tiden orker jeg ikke å møte mer enn jeg klarer. Har mer enn nok med gamle og dysfunksjonelle foreldre og barn å ta meg av. Da er jeg nok flere dager uten å være online.

Anonymkode: 63494...d7a

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Spesielt ei venninne jeg har skjønt at jeg faktisk trenger pause fra innimellom. Hun kan jeg nå la det gå to uker mellom hver gang vi prates/treffes. Før var det nesten daglig. Ble veldig sliten av det, da hun har en veldig negativ og pessimistisk personlighet.

Anonymkode: 05a63...7ae

Skrevet

Jeg har ei som har trekt seg unna meg. Og jeg vet hun kommer tilbake en eller annen gang. Vi her alltid hatt noen stille perioder. Men denne gangen har hun ikke åpnet meldingen som jeg sendte for snart to uker siden. 

jeg blir så urolig av det, meb prøver å tenke at det ikke er personlig mot meg, men at hun kanskje trenger en pause fra noe. 

er det noe jeg kan gjøre? Jeg føler ikke jeg kan ringe heller. Jeg vil ikke mase og jeg vil respektere det. Ts

Anonymkode: e95da...a23

Skrevet

Denne tråden var god å se. Jeg har en venninne som trekker seg unna i vanskelige stunder. Innerst inne vet jeg at hennes stillhet høyst sannsynlig ikke handler om meg, men allikevel hender det jeg blir ordentlig lei meg, og får vonde tanker av det. Takk for påminnelsen om at det mest sannsynlig handler om henne selv, dere som har svart i tråden. Dette trengte jeg akkurat nå 🤍

Anonymkode: 6c600...d45

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Denne tråden var god å se. Jeg har en venninne som trekker seg unna i vanskelige stunder. Innerst inne vet jeg at hennes stillhet høyst sannsynlig ikke handler om meg, men allikevel hender det jeg blir ordentlig lei meg, og får vonde tanker av det. Takk for påminnelsen om at det mest sannsynlig handler om henne selv, dere som har svart i tråden. Dette trengte jeg akkurat nå 🤍

Det høres ille ut om du får vonde tanker? Når pleier hun å bli stille? 

Anonymkode: 10b6d...cef

Skrevet

Ja, jeg er kronisk syk og i de vondeste periodene har jeg ikke overskudd til å være noe sosial. Jeg har også såpass fysisk vondt at tanken på å sende en sms er helt borte før jeg føler meg bedre igjen. Kjipt, men sånn blir det bare. Venninnene mine vet hvorfor og de forstår, de har aldri klagd.

Anonymkode: 86b30...e85

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det høres ille ut om du får vonde tanker? Når pleier hun å bli stille? 

Det som gjør det vondt er at det ikke kommer noen forvarsel, så det kommer like brått på meg hver gang. Da blir man sittende igjen å analysere om man selv har sagt eller gjort noe feil. Men jeg vet hun sliter med sine ting, og det er vel i perioder der det skjer en del rundt henne at hun har vært stillest. Da kan det gå lang tid der hun verken åpner eller besvarer meldinger fra meg

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det som gjør det vondt er at det ikke kommer noen forvarsel, så det kommer like brått på meg hver gang. Da blir man sittende igjen å analysere om man selv har sagt eller gjort noe feil. Men jeg vet hun sliter med sine ting, og det er vel i perioder der det skjer en del rundt henne at hun har vært stillest. Da kan det gå lang tid der hun verken åpner eller besvarer meldinger fra meg

Er dere nære venner?

Skrevet

Ja, og jeg føler meg litt slem men er ekstremt introvert og trenger bare noen dager å lade opp, uten kontakt. Deilig. Kommer alltid tilbake: handler aldri om noen enn om meg selv og mine sære sider.❤️

Anonymkode: 6c363...31a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja. Alle vennene mine vet at noen ganger trenger jeg å logge av noen dager, så det er ikke noe problem. Er veldig introvert, og må lade opp batteriene, så da sier jeg bare fra om at jeg trenger alenetid 😊

Endret av Chailatte
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er dere nære venner?

Hun har noen venninner som er nærere enn meg igjen. Kjent henne i en årrekke, men vi er ikke bestevenninner. Hun har en tendens til å skyve folk litt fra seg, og er dessverre vanskelig å komme ordentlig nær. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har noen venninner som er nærere enn meg igjen. Kjent henne i en årrekke, men vi er ikke bestevenninner. Hun har en tendens til å skyve folk litt fra seg, og er dessverre vanskelig å komme ordentlig nær. 

Er hun en god venninne så forklarer hun som de andre i tråden her, hvorfor hun gjør det og hvilke behov hun har. Du har også lov til å ha behov selv, og si til henne at du får vonde tanker av det. Det hadde en god venninne forstått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...