AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg er så glad i bønner og kikerter, men er mye plaget med løs mage og da er vel ikke det det beste å spise. Er det noen bønner som er lettere å fordøye enn andre? Det er kikerter jeg stort sett spiser mest av, og noen ganger kidneybønner Anonymkode: c8a6c...fb6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er så glad i bønner og kikerter, men er mye plaget med løs mage og da er vel ikke det det beste å spise. Er det noen bønner som er lettere å fordøye enn andre? Det er kikerter jeg stort sett spiser mest av, og noen ganger kidneybønner Anonymkode: c8a6c...fb6 Bruk tørre kikerter og ha en Ts natron i bløttleggningsvannet Anonymkode: 2f138...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bruk tørre kikerter og ha en Ts natron i bløttleggningsvannet Anonymkode: 2f138...9d6 Hvordan hjelper det? Anonymkode: c8a6c...fb6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 Ferdig bløtlakte bønner fra butikken kan være et problem om du er sensitiv. Laken kan gjøre magen mer tilbøyelig til luft. Da er det bedre bløtlegge tørre bønner og koke dem lenge og helle ut kokevannet Anonymkode: 8e2f3...56e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Hvor lenge har du spist bønner, hvor lenge har du hatt løs mage og hvordan var kostholdet før? Bønner har et veldig høyt nivå av fiber og en rask omlegging til kosthold med mye fiber hvis man ikke har hatt det tidligere kan skape fordøyelsesproblemer i en periode. Er det dette som er tilfellet så vil det gå over. Anonymkode: c17d2...0fb
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 Kjøtt. Bønner er ikke ment som menneskemat, de er fulle av antinæringsstoffer og du bør heller spise kjøtt. Anonymkode: d7f6e...258 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøtt. Bønner er ikke ment som menneskemat, de er fulle av antinæringsstoffer og du bør heller spise kjøtt. Anonymkode: d7f6e...258 Bønner er kjempesunt og en fellesnevner hos alle samfunn med høyest livskvalitet og forventet levealder i verden. Antinæringsstoffer er ikke eksklusivt negativt, og all mat inneholder ugunstige stoffer hvis man spiser ensidig og store mengder. Anonymkode: c17d2...0fb 3
Leo Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 Ferdigkokte bønner og erter er helt håpløse for magen min i hvert fall. Ikke smaker de godt heller. Det jeg har funnet ut som fungerer veldig bra er å bløtlegge tørre bønner og erter i bortimot to døgn (Skifter vann minimum hver 12. time) og så koke dem lenge nok. Hvor lenge det er avhenger selvfølgelig av typen, men ofte er det lenger enn det som står i diverse oppskrifter.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvordan hjelper det? Anonymkode: c8a6c...fb6 https://naturligkosthold.no/blotlegging-notter-fro/ Anonymkode: 2f138...9d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå