AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg leier en del av et rekkehus i en privat vei. Utleier bor et helt annet sted. Vi er seks voksne som bor i veien, kun to av de eier, vi andre leier. Hvem skal måke snø i vinter? Det er for mye til å ta med en snøskuffe, tipper det er snakk om en strekning på 10-15 meter vei. Om det har noe å si: Fem av oss har bil. To er veldig gamle. En har leddgikt. Anonymkode: b5ee4...36e
Gjest Smeltemann Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Dere som bor der som må holde veien fri for snø. Hvem klipper plen på sommeren da?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 Dere får gå sammen å spleise på en som kommer med traktor og tar seg av det f.eks. Anonymkode: cfe78...e62 25
Gjest TheCatLady Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Man skal vel måke for at det skal være tilkomst til der man bor. Er det ikke mulig å dele på det? Bodde tidligere i rekkehus og da måket vi utenfor inngangspartiet og opp til en vei der bilen stod. Alle brukte hele den veien for å gå gjennom, men vi gjorde det sånn. Så vil tro at alle må ta sin del av det, hvis dere ikke avtaler noe annet dere imellom dere.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 Trenger ikke måke. La det skure å gå Anonymkode: 8934f...877 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 TheCatLady skrev (2 minutter siden): Man skal vel måke for at det skal være tilkomst til der man bor. Er det ikke mulig å dele på det? Bodde tidligere i rekkehus og da måket vi utenfor inngangspartiet og opp til en vei der bilen stod. Alle brukte hele den veien for å gå gjennom, men vi gjorde det sånn. Så vil tro at alle må ta sin del av det, hvis dere ikke avtaler noe annet dere imellom dere. Jeg tipper at de som ikke har bil ikke ser vitsen og at de gamle og personen med leddgikt ikke klarer. Anonymkode: b5ee4...36e 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 Spleis på en snøfreser med naboene og kjør ivei. Anonymkode: 8ec36...bfd 9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trenger ikke måke. La det skure å gå Anonymkode: 8934f...877 Da kommer ingen fram med bil og søppel blir ikke tømt. Anonymkode: b5ee4...36e 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 I allefall ikke huseier. Selvfølgelig dere som bor der i fellesskap. Anonymkode: a261e...732 11
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #10 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spleis på en snøfreser med naboene og kjør ivei. Anonymkode: 8ec36...bfd Vi har en. Men hvem skal kjøre den? Anonymkode: b5ee4...36e
Gjest TheCatLady Skrevet 13. oktober 2021 #11 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tipper at de som ikke har bil ikke ser vitsen og at de gamle og personen med leddgikt ikke klarer. Anonymkode: b5ee4...36e Ok, men det er deres ansvar. Akkurat som det er mitt ansvar å måke her jeg bor sånn at det er mulig å komme seg til inngangsdøren. Her må dere bli enige om et eller annet, men jeg hadde bare måket sånn jeg kom meg ut og inn. Det at andre ikke gidder skal jo ikke være avgjørende i forhold til hvem som skal gjøre det. Jeg vil tro at det er blitt gjort på et eller annet vis tidligere.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #12 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har en. Men hvem skal kjøre den? Anonymkode: b5ee4...36e Dere bor en skokk med folk i samme huset, har snøfres, og ingen gidder å frese? Vel, hut dere å fres og slutt å klag! DU skal frese. Sånn. Da var det avgjort. Enstemmig vedtatt. Anonymkode: fb635...bb0 47
Gjest Smeltemann Skrevet 13. oktober 2021 #13 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi har en. Men hvem skal kjøre den? Anonymkode: b5ee4...36e Du kan kjøre den, bedre det eller å sitte å skrive idiotiske tråder.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #14 Skrevet 13. oktober 2021 Dere som bor der er ansvarlige. Om dere måker kun det dere trenger, alt eller lar det snø igjen eller måker med bilen er opp til dere selv. Det jeg hadde gjort er å høre ned en lokal med traktor eller liten brøytebil som uansett er i området om vedkommende også kan ta deres vei for et lite beløp, f.eks 500 pr husstand. Anonymkode: 3da77...97c 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #15 Skrevet 13. oktober 2021 Hvis dere har snøfreser, så burde dette være en ikke-sak. Det går på rundgang, man setter opp en liste og gjør det når det er din tur. Alle som deler oppkjørselen bidrar. Huseier har ingenting med det å gjøre. Jeg bor i horisontalt delt tomannsbolig, begge leilighetene er utleie. Vi bor på hjørnet og bytter på å måke fortauet. Ja, det kommunale fortauet. For kommunen måker ikke fortau, og for å være hyggelige med alle i området måker alle hver sin fortausbit. Det kalles å være god nabo. Anonymkode: 9fd8d...ae0 14
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #16 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg pleier å kjøre frem og tilbake med bilen til det er godt sammenpakket. Ser ut som du er like lat som meg, så anbefaler denne metoden! 👍🏼 Anonymkode: 1267a...3ed 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #17 Skrevet 13. oktober 2021 Alle som kan, rett og slett. Jeg bodde innerst i rekke, og heldigvis stod naboene tidlig opp og måkte sin del så jeg kom ut. Jeg hadde min del + en felles trapp, og iblant tok jeg nærmeste nabo sin plass også når jeg var I gang. Han gjorde det samme for meg når han hadde tid En vinter var jeg kneoperert, da banket jeg på hos naboene og sa at jeg ikke kunne måke på noen mnd. De var kjempegreie og måket for meg i den perioden. Veldig takknemlig. Jeg tenker dere må snakke sammen, enten tar alle sin del eller så deler dere på å ta alt. Kan være lurt å spleise på fres. Anonymkode: f2dcd...7f7 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #18 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle som kan, rett og slett. Vel, det er jo akkurat det som er problemet. Jeg kan høre om de andre er interessert i en betalingsløsning, men tviler egentlig på det. Jeg tror de forventer at jeg skal gjøre det. Jeg er imidlertid syk, og vet ikke om jeg klarer det - og har ikke lyst til å fortelle om min sykdom til folk jeg ikke kjenner. Anonymkode: b5ee4...36e
Gjest Alterego666 Skrevet 13. oktober 2021 #19 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er for mye til å ta med en snøskuffe, tipper det er snakk om en strekning på 10-15 meter vei. Det er ikke for mye å ta med skuffe. Skjerp dere. Jeg måkte mer for hånd alene når jeg gikk på ungdomsskolen.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #20 Skrevet 13. oktober 2021 Er det nødvendig å måke veien av hensyn til postbil, søppelbil o.l skal det spleises på, enten ved arbeid eller spleis på proff brøyting. Er det kun nødvendig for at dere selv skal komme dere frem til inngangsdøra, og de andre beboerne synes det er greit å vasse til knes i snø, får heller dere med bil ta jobben. Anonymkode: daadd...a4d 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå