AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Har en 13 åring som er mye ute. Nå i ferien spiser han frokost kl 12 og drar ut. Kan komme inn kl 20-21. Jeg mener at han bør komme inn å spise middag og dra ut igjen. Han er ikke enig. Hvordan gjør det det med middag? Han kjøper boller og sånt ute sier han, men det er ikke mat 🤣 Anonymkode: b2048...a11
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har en 13 åring som er mye ute. Nå i ferien spiser han frokost kl 12 og drar ut. Kan komme inn kl 20-21. Jeg mener at han bør komme inn å spise middag og dra ut igjen. Han er ikke enig. Hvordan gjør det det med middag? Han kjøper boller og sånt ute sier han, men det er ikke mat 🤣 Anonymkode: b2048...a11 Her tømte vi sønnens visakort og ga ingen flere penger før han sluttet å handle masse skrapmat. Jeg bakte opp litt pizzasnurrer eller innbakte horn for å ha i fryseren når sønnen plutselig vil ut. Ellers så er betydning av middag i ferier overdrevet, generelt også mengden mat, så lenge de ikke kjøper boller og sånt. Anonymkode: 276b5...c43 4
Nokia Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 Han er ikke enig? Det er vel du som bestemmer at han skal komme inn og spise middag, han er bare 13 år! 😉 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Er ikke ofte de ikke er hjemme til middag, men nå spiser ikke vi middag kl 16-17 heller. Om det skjer så pleier jeg å ta middag på tallerken som kan varmes opp igjen i micoren når de kommer. Anonymkode: 273b7...628 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har en 13 åring som er mye ute. Nå i ferien spiser han frokost kl 12 og drar ut. Kan komme inn kl 20-21. Jeg mener at han bør komme inn å spise middag og dra ut igjen. Han er ikke enig. Hvordan gjør det det med middag? Han kjøper boller og sånt ute sier han, men det er ikke mat 🤣 Anonymkode: b2048...a11 Noen år siden mine var på den alderen, men jeg lurer jo på hvor han er i 8 - 9 timer? Hva angår middag, så tenker jeg at det er helt greit at han ikke kommer hjem for middag hvis han f eks er hos venner og midt i gaming eller noe. Men da kunne de kanskje delt på en pizza eller noe slikt? Utover det er ikke vi spesielt opphengt i middag her i huset. Men jeg liker å vite hvor min hjemmeboende sønn er når han drar ut med venner. Og han er snart 20 år. Anonymkode: 24d71...7e7
GammelKaktus Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 Kan du ikke bare legge av en tallerken til han? Regner med du har kontroll på hvor han er på dagtid, at han ikke løper rundt med feil folk liksom. 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 Ingen her må komme hjem til middag, om de gjør andre ting Anonymkode: 17d64...0e9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 Ingen må komme hjem til middag, men de får heller ikke lov til å kjøpe boller eller sånt ute. Da har jeg tømt bankkontoen deres. Jeg holder av en tallerken til ungene med forbehold om at de faktisk spiser middagen. Gjør de ikke det så får de klare seg med brødmat til kvelds. Anonymkode: 415b5...547
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 La han spise middag til kvelds? Og be han heller ta med noe mat/frukt ut, til å spise i løpet av dagen. Fra tolv til åtte er vel ca en arbeidsdag, og han spiste sikkert sen frokost før han dro ut? Se på det han spiser ute som erstatning for lunch heller enn middag, og la han varme opp middag når han kommer inn. Null stress Anonymkode: 2e062...eca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå