Gå til innhold

Er effektiv boliglånrente på 1.85% en veldig god rente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hevder iallefall banken min da jeg ringte å forhandle. Jeg fikk det fulle og hele økningen på 0.25% og tydeligvis teller det ikke å være en lojal kunde over flere år med sikker og høy inntekt og bolig som har steget veldig mye i verdi i det siste.

Bør jeg ta bankens syn at 1.85% er en veldig god rente for god fisk?

Hva fikk dere av renteøkning, dere som er lojale mangeårige kunder, sikre betalere med bolig med stigende verdi? Fikk dere 0.25% økning fra forrige rente?

Anonymkode: 87825...177

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lojalitet er ikke verdt noe som helst ovenfor banken... Trofaste kunder er en dum kunde de kan utnytte med dyre tilbud. Jeg er en ny kunde i min bank og har ca. 1.5% rente. De sendte meg en e-post med at de ikke øker renten i denne omgang, hvor DNB tilfeldigvis var først i å melde fra om at den skal opp... Men innskuddsrenten hørte vi ingenting om at skulle opp ;)

Endret av Pachka Sigaret
Skrevet

Jeg synes ikke det. Låste min for tre år på 1,65% effektiv..

Anonymkode: 75378...2d5

Skrevet
Pachka Sigaret skrev (5 timer siden):

Lojalitet er ikke verdt noe som helst ovenfor banken... Trofaste kunder er en dum kunde de kan utnytte med dyre tilbud. Jeg er en ny kunde i min bank og har ca. 1.5% rente. De sendte meg en e-post med at de ikke øker renten i denne omgang, hvor DNB tilfeldigvis var først i å melde fra om at den skal opp... Men innskuddsrenten hørte vi ingenting om at skulle opp ;)

Ok, så hva gjør man når banken øker renten? Du kan vel ikke bare kreve at de gir deg bedre rente. Da foreslår de bare at du skal finne deg en ny bank. 

Anonymkode: 463d8...58b

Skrevet

Renten ble økt med 0,2 til 1,57.  Rammelån. 

Skrevet

1,85 etter renteoppgang? I så fall tilsvarer det 1,60 før renteoppgangen. Dette er noe høyere enn mange banker har tilbudt det siste året, mange lå rundt 1,4-1,5. Mange lå over, også.

Selv har jeg Bulder bank på 1,29 eff rente. De har enda ikke satt opp renten men regner med den går opp 0,25 i januar, til 1,54. Fortsatt betydelig lavere enn ditt tilbud. 

Anonymkode: 3cf16...ba4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...